Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-11-26, 19:11
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Ytterligare ett bevis.

Vad som nu diskuteras mer är att Turkiet stödjer ISIS-rebellerna för den dag Assad får tillbaka makten över området blir pipelinen Iran och Irak och Syrien verklighet och Turkiet sidsteppat.
Nu placerar i alla fall Ryssland en S-400 missilkryssare vid gränsen till Turkiet med order att göra om eventuella Turkplanshot till turk på burk.


http://www.veteranstoday.com/2015/11...posing-danger/
du ställer dina frågor här jag är en vanlig person som gått vanliga (alltså inte hemliga) utbildningar läser media och läser böcker, men jag är inte inbjuden i någon sådan grupp som du (om jag minns rätt så hade du denna vecka enhälligt blivit framröstad som ordförande för den slutna facebooks gruppen.

Så för min del jämfört med TS så skulle det bara kännas löjligt att komma med egna tankar mot en sådan kunskaps gigant.

Jag passar och hoppas att när Eran facebooks grupp löst frågan att du tillåts av gruppen och komma tillbaks och ställa saker till rätta här i tråden. Eller det bestämmer väl du själv nu när du är ordförande för gruppen.
Citera
2015-11-26, 19:14
  #14
Medlem
ZdravoKobilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Obama är missnöjd med att väst närmar sig Ryssland och skapar en NATO-konflikt.

Jag tror att NATO går västs ärenden gällande nedskjutningen. Syftet med att ta ner det ryska planer har helt enkelt ekonomiska motiv. Helst vill man undvika att Ryssland på sikt försöker sig på export av sina egenutvecklade krigsflygplan. Framför allt syftar jag på att de på sikt skulle försöka ta marknadsandelar på NATOS "hemmamarknad". Natos agerande avser alltså skydda den amerikanska och europeiska produktionen av stridsflygplan genom att få ryska plan att framstå som både navigeringsodugliga och lättplockade.
Citera
2015-11-28, 22:40
  #15
Medlem
man hittade ryska piloternas pass på turkiets territorium. de hade landat fullständigt intakta på turkiska sidan av gränsen, varför vi bör anta att de var i turkisk luftrum...
Citera
2015-11-30, 12:30
  #16
Medlem
Fjodorovs avatar
Turkiet är orsaken till det, på Natos ackord för att starta ett tredje världskrig genom rena provokationer mot Ryssland.
Citera
2015-11-30, 12:34
  #17
Medlem
USA och israel vill testa Putin helt klart. som ett schackspel skulle jag vilja påstå.

Nu är ju fråga vad som händer här näst, men jag antar att det kommer inte bli bätre iaf.
Citera
2015-11-30, 13:57
  #18
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Du menar att den här nedskjutningen inte skedde på en vardag? Vilken kalender går du efter?
Ja, där var du verkligen fiffig med din ekvivokation.

Vi kan väl ta en defintion av ett vardagsmord: Två fyllskallar börjar bråka om en skuld varpå den ene slår ihjäl den andre. Sedan spelar det ingen roll om det inträffar när Påskafton och Eid råkar vara på samma dag.

En definition av ett icke vardagligt mord är när en kannibal äter upp sitt offer. Sedan spelar det ingen roll om det inträffar på en dag när det inte ens är något italienskt byhelgon som firas.
Citera
2015-11-30, 21:28
  #19
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Turkiet är orsaken till det, på Natos ackord för att starta ett tredje världskrig genom rena provokationer mot Ryssland.
Fast nu är konspirationen 10 000 gånger värre än vad jag trodde från början.

Det visar sig att Ryssland flyger över Israel som en skock bisvärmar på sina uppdrag utan problem. Om nu Israel styr USA som det sägs på Flashback och Ryssland är med på det hela har vi en ny konspiration i storleksordningen 50-100 ggr NWO/Illuminati.

Turkiet är kanske bara ett bondeoffer som kommer att tillåtas förintas i ett större spel bakom kulisserna.

Jag kommer att kräva att säkerhetsrådet i vår slutna Facebookgrupp kallas in den här veckan för att analysera detaljerna.
Citat:
Russia sometimes breaches Israeli air space, top defense official reveals

Amos Gilad says Moscow-Jerusalem security protocols ensure violations don’t lead to incidents such as last week’s downing of Russian jet by Turkey

http://www.timesofisrael.com/russia-...ense-official/
Att det ligger till så här förnekas inte heller av relativt oberoende ryska källor.
Citat:
Russian pilots have “at times” crossed into Israeli air space while conducting flights over Syria, however the incidents have never led to any drastic consequences, similar to the Turkish downing of Russia's Su-24 bomber, due to ‘excellent security coordination’ between the two states, according to a top Israeli defense official.

http://sputniknews.com/middleeast/20...ael-learn.html
__________________
Senast redigerad av Lao Tzu 2015-11-30 kl. 21:33.
Citera
2015-12-10, 22:19
  #20
Medlem
everythingiss avatar
Ryssarna vill få en anledning att ta sig en bit av Turkiet... nämligen inloppet till svarta havet. Om ryssarna lägger beslag på hela landtungas som Istanbul ligger på så får de fritt tillträde till medelhavet, vilket de annars ej har direkt tillgång till. Om ryssarna skulle förlora sin hamn i Syrien så har de väl inte någon annan hamn ute i medelhavet tror jag. Med södra delen av Ukraina och västra delen av Turkiet kommer Ryssland ha ett mycket bättre utgångsläge för att vara betydande militärt inne i medelhavet... obs, det här är bara teorier som jag just kom på, jag har inte kollat upp fakta eller ägnat en det en längre fundering än det tog att skriva detta... men det skulle vara väldigt intressant att höra vad ni tror om saken.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback