Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-24, 09:23
  #1
Medlem
pieholes avatar
Hej!
Håller på å ritar en del bilder med tusch, köpt mig riktigt bra tuschpennor som var dyra som satan. Skulle vilja rita på något blankt papper så att det blir en affisch-liknande känsla för att tex göra bilder till barnrummet. Har försökt googla runt på detta men hittar inget om vilket papper jag ska använda. Any ideas?
Undrar också hur jag skulle gå till väga om jag skulle vilja sälja några illustrationer (gör rätt schyssta grejer som jag tror skulle gå att sälja trots stor konkurrens!). Det enda jag själv kommit på är att göra illustrationer på bra papper, fota av och fixa en egen hemsida tex. Men om jag vill trycka upp så jag kan sälja flera exemplar av varje illustration, hur gör jag?
Citera
2015-11-24, 10:50
  #2
Medlem
MasterBaits avatar
Det var alltså flera frågor där den sista delen passar bättre i det grafiska forumet.

Du ska använda Vitt, tjockt, Blankt kartongpapper som finns i färgbutikerna. Du kan fråga i en butik och sen kolla upp samma papper på nätet och få billigare. Om det är bra priser du letar efter.

Om du fotar dom kan du skriva ut kopior på en vanlig kopieringsmaskin och sälja. Du kan även klistra fast dom på samma typ av kartongpapper. Lycka till.

Annars kan du köpa en ritbräda eller använda en iPad och rita och koppla eller konvertera till photoshop. Fast om du vill göra unika grejer så kan du ju alltid sälja original som du gör i tusch.

Det där med att sälj och marknadsföring och sånt finns det också ett forum för.
Citera
2015-11-24, 10:57
  #3
Medlem
Jag frågade en känd serietecknare en gång vad han använde för papper till tusch och han svarade Bristol. Har dock inte hunnit prova det själv.
Citera
2015-11-24, 11:43
  #4
Medlem
WGASs avatar
Jag tycker om Shoellershammers halvtransparenta 40 grams. Nr 2611. Funkar till allt, blyerts och tusch, färgpennor och whatever. Lite svårt att få tag i men finns på rulle. Värt varenda spänn
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback