Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-09, 19:43
  #181
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Jag fattar inte varför föräldrar överhuvudtaget lägger sig i vad förskolan serverar för mat, det som serveras ska barnet själv få välja ifall denne vill äta eller inte. Föräldrar som är vegetarianer och föräldrar som inte äter fläskkött, de borde inte bestämma över vad deras barn äter när denne äter på förskola/dagis. Innanför hemmets portar kan de få servera vad de vill, men vad som serveras på dagis/förskola, det bör de ge blanka fan i.


Din slutsats är alltså att man ska betala skatt, man ska inte ha ha åsikter om hur skattade pengar används?

Du känns mest som en lydig idiot...
Citera
2015-12-09, 20:14
  #182
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Din slutsats är alltså att man ska betala skatt, man ska inte ha ha åsikter om hur skattade pengar används?

Du känns mest som en lydig idiot...

Nej du är helt ute och cyklar. Min åsikt är att föräldrar inte ska ha något att säga till om när det kommer till vad en förskola ska servera för mat. Duger inte maten åt deras jävla ungar, då får föräldrarna allt ta och stå för maten själva.
Citera
2015-12-09, 20:18
  #183
Avstängd
En.Sann.Negers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Jag ser ditt argument men jag ser även att det inte håller, det är liksom inte rimligt att saker och ting ska anpassas efter vad du tycker. Vi är bra många fler än dig som betalar betydligt mer i skatt än du. Jag anser inte att vi för den sakens skull har rätt att bestämma, dock har vi fan rätt att serveras bra mat.

Att du är statens slav som ställer upp på allt de kräver, eller kommuners krav är ditt problem... Anar att du dessutom känner dig som en stolt svensk då du accepterar precis vad som helst. De som inte anser att kommunen ska servera bra mat är trots allt enligt dig "nedrökta vänsterflummare"... Wow!!! Du verkligen växer i mina ögon!

Hur tycker du att de där argumenten håller ihop?
Citera
2015-12-10, 01:35
  #184
Medlem
Antivalents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Jag ser ditt argument men jag ser även att det inte håller, det är liksom inte rimligt att saker och ting ska anpassas efter vad du tycker. Vi är bra många fler än dig som betalar betydligt mer i skatt än du. Jag anser inte att vi för den sakens skull har rätt att bestämma, dock har vi fan rätt att serveras bra mat.

Att du är statens slav som ställer upp på allt de kräver, eller kommuners krav är ditt problem... Anar att du dessutom känner dig som en stolt svensk då du accepterar precis vad som helst. De som inte anser att kommunen ska servera bra mat är trots allt enligt dig "nedrökta vänsterflummare"... Wow!!! Du verkligen växer i mina ögon!

Är du på riktigt?
Citat:
Du verkar heller inte ha någon vidare läsförståelse, jag anser att STATLIGA/KOMMUNALA skolor ska servera en hälsoriktigt lunch med hänsyn till enbart allergier. Är den inte det så ska man klaga.

Jag är verkligen inte statens slav, ogillar mycket och går min egen väg. Att jag sen väljer att gå till en privat läkare där jag kan ställa privata, specialinriktade krav, i stället för en statsanställd är MITT VAL OCH MINA VAL SKA JAG BETALA FÖR. Vegetarianskt är sjukt mycket dyrare i hantering och inköp, veganskt ännu mer. Så vilka ska betala det? Någon annan? Är det inte bättre att om man har specialintressen som veganism eller vegetarianism (och ja, det är särintressen/specialintressen) så kan man kanske låta sitt barn gå i privat hippie-skola.

Förmodligen betalar jag bra mycket mer skatt än vad du gör (egenföretagare) och trots det har jag vett nog att skilja på mina val och allmänhetens. Jag tycker att min unga syster läser för lite matte på gymnasiet så jag betalar en KTH-student för att lära henne extra en gång i veckan. Jag inser att det är ett särintresse och därför är det självklart jag som betalar för det. Skulle fler tycka som jag så går man den demokratiska vägen och kontaktar ett parti man tror kan få igenom en sådan reform.

Återigen så blir jag bara förbannad på idiotiska inlägg som dina, så vill du citera så ta bort mitt namn i taggen.
Citera
2015-12-10, 01:45
  #185
Medlem
Antivalents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ober-sturm-bahn-fuhrer
Absolut, de här tjafset har barnens föräldrar själva gjort medbetet.

Om föräldrarna beslutar att barnen inte ska äta fläsk..
Då kan dom enkelt få fisk och vegetarisk mat..

Fisk, veg = halal..!
Dessutom blir det billigare att servarera fisk och veg..

O nej, vegetarianskt är mycket mycket dyrare än nuvarande kosthållning. Kanske inte för en privatperson som kan gå till affären varje dag men ska du servera 500 ungar och 70 lärare så fungerar det inte med arbetsbelastningen och datumhållning. Att köpa halvfabrikat är dyrt och ohälsosamt.
Citera
2018-09-30, 00:13
  #186
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorSlusk
Du har aldrig hört uttrycken "enligt lag", "enligt reglerna" tidigare?

Det har han säkert gjort men så som de skrivit så blir det som att lagen har uttalat sig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback