Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-11-23, 23:08
  #1
Medlem
Hej

Har funderat på att öppna bankkonto utomlands , var på väg att öppna i Schweiz men nu börjar dem införa minus ränta på sina konto .

Någon förslag på någon annan stabil land med stabil valuta ?
Citera
2015-11-24, 01:25
  #2
Medlem
Hade ju varit bra ifall du kunde skriva ditt syfte med ett konto utomlands...
Citera
2015-11-27, 22:10
  #3
Medlem
Ville flytta lite pengarna utomlands , känns som Sverige är i gungning bara tidsfråga innan den kollapsar
och beslagtar tillgängliga medel likt det som hände med Cypern
Citera
2015-11-28, 14:49
  #4
Medlem
Om du ar (och enligt mig bor vara) orolig for at svenska staten kommer att infora kapitalkontroller likt Grekland eller konfiskera medel likt Cypern sa spelar det val ingen roll om det kommer kosta dig nagra tiotusen kronor att skydda ditt kapital?

Nu forutsatter jag givetvis att du har pengar. Flytta nagra hundratusen svenska monopolslantar kan nog kvitta.

Personligen skulle jag se mig om efter en bank utanfor EU/ESS. Dar kommer det nog vara for latt for svenska staten att komma at svenska medborgares slantar om de vill.

Peller
Citera
2015-11-28, 20:43
  #5
Medlem
Serbien!
Ligger precis utanför EU styrs av sweiziska banker!
Kostar 5-800 för en flygbiljett!
Blir inte medlemmar i EU förräns tidigast 2020 (antagligen inte ens då)

Mer du vill veta?
Citera
2015-11-29, 01:54
  #6
Medlem
tjockballes avatar
Thailand. Poppis resemål och utanför EU. Tryggt och civiliserat.
Citera
2015-11-29, 14:22
  #7
Medlem
Vill man inte sätta sig på ett flygplan så tipsade cornucopia tidigare om schweiziska och norska bankkonton som kan öppnas online:
http://cornucopia.cornubot.se/2015/1...r-schweiz.html
Citera
2015-11-29, 17:50
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjuk
Vill man inte sätta sig på ett flygplan så tipsade cornucopia tidigare om schweiziska och norska bankkonton som kan öppnas online:
http://cornucopia.cornubot.se/2015/1...r-schweiz.html

ESS fortfarande!!
Citera
2015-11-29, 22:34
  #9
Medlem
Hej

Tack för flera infallsvinklar kring ämnet . Har börjat kolla på Schweiz och Norge efter tips ska sätta mig djupare i dessa 2 länder , Thailand finns det någon internet bank ? Serbien är tyvärr osäker kort att göra med för min del ... Ni är välkomna flera kommentarer kring ämnet .
Citera
2015-11-30, 10:56
  #10
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zidane1
Hej

Tack för flera infallsvinklar kring ämnet . Har börjat kolla på Schweiz och Norge efter tips ska sätta mig djupare i dessa 2 länder , Thailand finns det någon internet bank ? Serbien är tyvärr osäker kort att göra med för min del ... Ni är välkomna flera kommentarer kring ämnet .

Så du vill bara ha ett konto utanför Sverige för att du tror att Sverige kommer att dras ner i ett svart hål?

Om det är enda anledningen hade jag kört på Norge och Danmark.

Finns ingen rimlig förklaring varför du då skulle ha pengarna i Thailand. Thailand har Internetbank men du måste åka ner där för att öppna och även då är det svårt ibland såvida du inte har arbetstillstånd.
Citera
2015-12-06, 01:35
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zidane1
Hej

Har funderat på att öppna bankkonto utomlands , var på väg att öppna i Schweiz men nu börjar dem införa minus ränta på sina konto .

Någon förslag på någon annan stabil land med stabil valuta ?


Gibraltar?
Citera
2015-12-06, 12:14
  #12
Medlem
CaptainKulings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjockballe
Thailand. Poppis resemål och utanför EU. Tryggt och civiliserat.

Thailand kan väl knappast kallas tryggt? Kanske för turister, men det ostabila politiska situationen gör ju att det knappast känns tryggt att öppna ett konto där.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback