Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-15, 12:06
  #13
Medlem
meganegerdases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deski
Det enda som är bra med försäkringen är akuttandvård 5,000 - resten är lurendrej
men det kanske akutgrejen är också - man får ju inte 5,000 insatt på konto för att
ha i beredskap för akuttandvård.

Men kolla premium för 65-åringar 752 kr/mån

O priserna - Rotkanal (rotfyllning) 3,000 - DESKIs rotfyllning kostade 7,000 för några år sedan

Fyllning 2,000 DESKIs lagningar kostar 7,000 - 8,000 kr styck

allt ex undersökning o borttagning av tandsten

Lågpriiis lååågpriiis lååågpriiis o räcker inte ens till lägsta pris

Och hur mycket skall allra tjäna på premiebetalarna?

Jag har mittenförsäkringen (vårda) och betalar 199kr i månaden.

För det får jag undersökning (700kr) varje år och jag behöver i princip alltid laga något (1200kr x antal lagningar).
Där är vi uppe i 1900kr om vi räknar på en lagning.

Så 500kr per år är ju egentligen vad det kostar att vara försäkrad mot oförutsägbara grejer. Har problem med visdomständer som växt upp fel o.dyl så går och spolar rent några gånger per år (300kr per gång) bara för att jag kan.

Sen har man inte en försäkring för att tjäna på den, utan för att det inte ska kunna bli värre. Funderar även på att teckna best doctors, men lite osäker..
Citera
2017-04-01, 15:57
  #14
Medlem
Brottinators avatar
Jag tecknade deras tandförsäkring för 143 kr/månad, då den är billigare än folktandvårdens. Tog typ 1,5 vecka att få tillbaka varenda krona av mitt senaste tandläkarbesök.
Citera
2017-04-09, 07:43
  #15
Medlem
meganegerdases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottinator
Jag tecknade deras tandförsäkring för 143 kr/månad, då den är billigare än folktandvårdens. Tog typ 1,5 vecka att få tillbaka varenda krona av mitt senaste tandläkarbesök.

Japp. Seriösiteten är inget att klaga på. De betalar alltid tillbaks inom 2 veckor och då alla kronor som står på kvittot som det finns kod på (alltså, kod för åtgärd)
Citera
2017-11-28, 07:34
  #16
Medlem
sigalass avatar
2500 kr per år skulle det kosta😰😱

Fy när jag hörde maxbeloppet på det som återbetalas och då har jag ok tänder.

Efter två år har jag maxbeloppet. På en skada som man får kanske en gång på 10 år. Annars får man tillbaka 800 kr på ett år då man bet 2500 per år.

Detta är lurendrejeri från första början.

Polisanmäl istället.

Ocker är förbjudet enl lag, tänk på alla pensionärer och de som inte fattar bättre.

REK KÖP EJ🤥
Citera
2017-12-13, 15:54
  #17
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Anmäl dem till Finansinspektionen!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback