Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-23, 14:35
  #1
Medlem
Vill först påpeka att detta inte är ett försök att sälja min bas på flashback, eftersom det är emot reglerna om jag har rätt. Skulle dock vilja veta vad min Flea bass (3/4 i storlek, svart/vit) går för om man säljer den online t.ex? Har sett folk sälja sina för 1600 dollar. Den verkar annars vara svår att få tag på. Är den verkligen värd så mycket? Om inte, vad är ett mer rimligt pris för den?
Citera
2015-11-23, 20:28
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rojall
vad är ett mer rimligt pris för den?

Vad gav du för den? Flea lade tydligen ner hela den där grejen efter två år, så de är ju lite halvknepiga att få tag i. Det verkar dock vara den enda anledningen till att de skulle håva in några stålar i andrahand - ett budgetinstrument är fortfarande ett budgetinstrument, liksom.

Red Hot Chili Peppers är ju inte direkt i ropet nuförtiden heller och jag vet inte hur mycket stålar baskidsen vill lägga för att efterlikna Flea idag. I och med att den är tre-fjärdedelsstorlek därtill så lär ju inte många äldre basister vilja ha den heller. Jag är inte bassist någonstans å andra sidan så vad fan vet jag, men begagnade instrument är ju inte raketforskning. Den rätte och jävligt sugna köparen kan säkert ge dig flertalet tusenlappar i ren extas, men ett mer rimligt antagande är väl att den kan ge lite mer deg än en bra, stabil budgetbas. Kanske 3-4-lök.

EDIT: Ser nu att 4Sound har en 3/4:a i webblager för 3700 spänn. Där någonstans landar det nog.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback