Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-23, 12:27
  #1
Medlem
R.Bloodworths avatar
Hoppas att tråden hamnat rätt! Lite osäker på var jag skulle placera den.

Igår tog jag tramadol för första gången sedan sommaren. Jag brukar ta tramadol med långa mellanrum och då tar jag en vanlig dos på 150-200 mg. Har gjort det flera gånger och inga problem. Men igår började jag få en kliande/kittlande känsla bokstavligt talat över hela kroppen, och den känslan har typ hållit i sig till nu. Jag började märka att det kittlades/kliades väldigt mycket på nästippen (vilket tydligt är vanligt för tramadol) men sen övergick det till att det började klias/kittlas över hela kroppen. Den känslan började ungefär vid 02:00...och har som sagt hållit i sig tills nu. Ska det verkligen hålla så här länge, när effekten av tramadol är helt ute ur mig? Och hur länge kan denna känsla hålla på?

Det är bokstavlgit talat så att jag kliar mig på pannan, sen magen, sen benet, sen rumpan, sen armen, sen huvudet osv.
Citera
2015-11-23, 12:34
  #2
Medlem
TrampLOLs avatar
Det är vanligt, blir mindre och mindre kliande allt eftersom man bygger tolerans, iallafall för mig.
ibland hade man helt sönder kliad kropp. Men att det hänger i sig så lång in på dagen efter gör det inte för mig, kanske några timmar på morgonen där när man är lite efter mosig. Men bör snart gå över för dig.

EDIT: Blir det allt för jobbigt kan man köpa Antihistamin, tex Acura receptfritt från närmaste apotek.
__________________
Senast redigerad av TrampLOL 2015-11-23 kl. 12:39.
Citera
2015-11-23, 12:50
  #3
Medlem
R.Bloodworths avatar
Hoppas du har rätt! Tack för ditt svar :-)
Citera
2015-11-23, 16:01
  #4
Medlem
R.Bloodworths avatar
Hm problemet kvarstår. Ska det verkligen hålla i så här många timmar? Speciellt när ruset är borta för längesen :-/
Citera
2015-11-23, 16:13
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Hm problemet kvarstår. Ska det verkligen hålla i så här många timmar? Speciellt när ruset är borta för längesen :-/

Samma hände mig efter ett långt uppehåll. Tog 250mg typ vid 18:00, fick ett skönt rus som peakade vid 22-23:00. Vid det här laget kliar det en hel del. Gick och lade mig och sov riktigt gött även fast jag vaknade flera gånger den natten. Går upp vid 11-12 går till jobbet även där kliar det hela dagen fram till kvällen du ska inte oroa dig
Citera
2015-11-23, 16:34
  #6
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersson90
Samma hände mig efter ett långt uppehåll. Tog 250mg typ vid 18:00, fick ett skönt rus som peakade vid 22-23:00. Vid det här laget kliar det en hel del. Gick och lade mig och sov riktigt gött även fast jag vaknade flera gånger den natten. Går upp vid 11-12 går till jobbet även där kliar det hela dagen fram till kvällen du ska inte oroa dig

Jaha okej :-) Låter ganska lik min story. För mig började det med att det kliade enbart i näsan och det var jätteskönt, sen när jag satt vid datorn (mitt inne i ruset) så märkte jag att jag började klia mig på en ny kroppsdel varannan sekund.
Men jag litar på er då :-)
Citera
2015-11-23, 18:55
  #7
Medlem
R.Bloodworths avatar
Blev lite bättre och nu börja det igen ganska mycket. Känns mer som krypningar/kittlingar...inte myggbetts klåda direkt.
Citera
2015-11-24, 20:08
  #8
Medlem
R.Bloodworths avatar
Fortfarande samma prob. Är det normalt 2 dagar efter? Kan det bero på något annat också?
Kom dock i samband med trammet..
Citera
2015-11-24, 23:33
  #9
Medlem
R.Bloodworths avatar
Bump
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback