Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-23, 12:01
  #1
Medlem
Hej!
Jag tränar cirka fyra gånger i veckan, lite löpning och gym, men har ett jävla problem - är både latos-, mjölkprotein och glutenintolerant, så jag får ingen riktig ordning på min kost.
är det någon som har tips på allergivänligt käk som är bra inför träning? Jag har inga problem med att laga själv.
Citera
2015-11-23, 12:05
  #2
Medlem
Jyzenboks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megafuckingman
Hej!
Jag tränar cirka fyra gånger i veckan, lite löpning och gym, men har ett jävla problem - är både latos-, mjölkprotein och glutenintolerant, så jag får ingen riktig ordning på min kost.
är det någon som har tips på allergivänligt käk som är bra inför träning? Jag har inga problem med att laga själv.

Laktosintolerant/allergisk mot mjölkprotein är samma skit. Så du är laktosintolerant och glutenintolerant?

Du kanske bara är fjolla?
Citera
2015-11-23, 12:13
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jyzenbok
Laktosintolerant/allergisk mot mjölkprotein är samma skit. Så du är laktosintolerant och glutenintolerant?

Du kanske bara är fjolla?

INTE samma sak. Laktosintolerans får man oftast sjukt ont i magen av, diarré osv men det är inget farligt. Allergi mot mjölkprotein är som vilken allergi som helst, du kan dö om du inte får hjälp snabbt.
Citera
2015-11-23, 12:27
  #4
Medlem
Jyzenboks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardstyleismystyle
INTE samma sak. Laktosintolerans får man oftast sjukt ont i magen av, diarré osv men det är inget farligt. Allergi mot mjölkprotein är som vilken allergi som helst, du kan dö om du inte får hjälp snabbt.

Det är det som är så skönt med Flashback, så fort man är lite osäker på någonting etc så är det bara att slänga ur sig ett påstående så bli man rättad direkt.

Om jag vore i TS sits så hade jag nog sett till att bli av med allergierna.
Citera
2015-11-23, 15:19
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jyzenbok
Det är det som är så skönt med Flashback, så fort man är lite osäker på någonting etc så är det bara att slänga ur sig ett påstående så bli man rättad direkt.

Om jag vore i TS sits så hade jag nog sett till att bli av med allergierna.


Snabbfråga - och hur hade du tänkt att jag skulle bli det, genius?
Citera
2015-11-23, 15:23
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardstyleismystyle
INTE samma sak. Laktosintolerans får man oftast sjukt ont i magen av, diarré osv men det är inget farligt. Allergi mot mjölkprotein är som vilken allergi som helst, du kan dö om du inte får hjälp snabbt.
THANK YOU! Inte alls många som fattar att det är olika saker. Du verkar ha koll, några tips på käk?
Citera
2015-11-23, 15:30
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av megafuckingman
THANK YOU! Inte alls många som fattar att det är olika saker. Du verkar ha koll, några tips på käk?

man kan säga mest bara keep it clean. stekt kyckling, fläsk o allt annat kött bra protein källa sen ta ris eller potatis bra med kolhydrater samt en del grönsaker. sås till det kan bli lite svårt då de mesta innehåller mjölkprotein men är du inte kräsen så ta sky från köttet o blanda med soya eller havremjölk lite krydder så ska väl de smaka.

men som sagt tänk clean rena produkter så blir det ganska simpelt.

är själv inte allergisk mot något men gillar när det är simpelt

så för mig en vanlig dag ser ut så här:

frulle
egen preppad burgare från frysen med 2 ägg

jobbet frulle: fil med banan kan tänka mig att du tar soya eller havre fil?

lunch på jobbet: det är där du kanske får ta lite mer ansvar på matlådan men preppa dagar innan så blir de inte lika jobbigt. kött o ris/potatis sky med din mjölk.

middag hemma samma sak som lunch

kvällsmat finns mängd av olika alternativ vad du gillar vill du laga en gång till kör på de annars kan du käka kokt ägg markrillfile i burk tonfisk.
__________________
Senast redigerad av gbgbo 2015-11-23 kl. 15:38.
Citera
2015-11-24, 09:58
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gbgbo
man kan säga mest bara keep it clean. stekt kyckling, fläsk o allt annat kött bra protein källa sen ta ris eller potatis bra med kolhydrater samt en del grönsaker. sås till det kan bli lite svårt då de mesta innehåller mjölkprotein men är du inte kräsen så ta sky från köttet o blanda med soya eller havremjölk lite krydder så ska väl de smaka.

men som sagt tänk clean rena produkter så blir det ganska simpelt.

är själv inte allergisk mot något men gillar när det är simpelt

så för mig en vanlig dag ser ut så här:

frulle
egen preppad burgare från frysen med 2 ägg

jobbet frulle: fil med banan kan tänka mig att du tar soya eller havre fil?

lunch på jobbet: det är där du kanske får ta lite mer ansvar på matlådan men preppa dagar innan så blir de inte lika jobbigt. kött o ris/potatis sky med din mjölk.

middag hemma samma sak som lunch

kvällsmat finns mängd av olika alternativ vad du gillar vill du laga en gång till kör på de annars kan du käka kokt ägg markrillfile i burk tonfisk.

WOW! Tack så hemskt mycket för tipsen, låter som riktigt bra och balanserat käk. Makrillfile hade jag verkligen inte tänkt på eller så, låter som en bra grej när man är trött på tonfisk (om man nu kan bli det.)
När du äter på det viset, hur mycket, och vad tränar du då?
Citera
2015-11-24, 14:01
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av megafuckingman
WOW! Tack så hemskt mycket för tipsen, låter som riktigt bra och balanserat käk. Makrillfile hade jag verkligen inte tänkt på eller så, låter som en bra grej när man är trött på tonfisk (om man nu kan bli det.)
När du äter på det viset, hur mycket, och vad tränar du då?

jag tränar 4 till 5 gånger i veckan mycket löpning och MMA. så det bränns ganska mycket kallorier i varje pass.

glöm inte grönsaker om du tycker om det
__________________
Senast redigerad av gbgbo 2015-11-24 kl. 14:07.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback