Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-23, 11:01
  #1
Medlem
Som rubriken lyder så är jag orolig över mitt s-kreatinin värde , var på VC förra veckan för misstanke om hjärtmuskelinflammation, testade ekg osv men inget fel där. mår bättre nu,

tog blodprov och det visade sig att kreatininet var på 124 , kollade mig senast i februari och då var det 117, har haft prostata problem till och från i ett par år, men inget som plågar mig i vardagen.. jag är 27 år, 183cm och väger 85kg , har tränat mycket styrketräning men la av sommaren 2014 efter skador och har i princip inte tränat sedan dess.

Nu till saken är att jag börjar bli orolig för mitt kreatinin värde, läkaren ville att jag skulle kolla kreatinin igen i februari 2016 men är orolig som fan att det kommer stiga mer...

Blodvärdet var bra, och blodtrycket 130 89 och sänkan bra..

Nån som har varit med om liknande därute?
Citera
2015-11-23, 16:40
  #2
Medlem
Det är en väldigt marginell ökning som inte behöver betyda något. Ett nytt kreatinin om några månader låter rimligt, finns ingen anledning att utreda mer akut.
Citera
2015-11-23, 18:52
  #3
Medlem
Valsus avatar
Tar du kreatinin som kosttillskott ?
Citera
2015-11-24, 11:29
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valsu
Tar du kreatinin som kosttillskott ?

Nej , aldrig tagit kreatin!
Citera
2015-11-24, 18:47
  #5
Moderator
Arne.Ankas avatar
Den lilla ökningen finns det ingen orsak att bry sig om utöver att ta om provet i framtiden för säkerhets skull.
Citera
2015-11-25, 11:31
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Den lilla ökningen finns det ingen orsak att bry sig om utöver att ta om provet i framtiden för säkerhets skull.

Okej tack då vet jag , kan nog lugna mig lite
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback