Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2015-12-04, 15:32
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Syntocinon
Kanske för att SvP gjorde det hela dumt? Man hade en rad personer som tidigare kallat sig NS i ledningen. Man diskuterade rasfrågan, inte en hit för de stora massorna som inte vill se rasen som det viktigaste.
De stora massorna har inga bestämda åsikter. Att de idag har beröringsskräck för rasfrågan betyder inte att de alltid kommer ha det. Ras är viktigt och det måste folk börja förstå om Sverige ska vara ett modernt och civiliserat samhälle i framtiden.
Citat:
Ursprungligen postat av Syntocinon
Men man vinner aldrig. I evig opposition m.a.o.
Vi kommer att vara i evig opposition till marxister och liberaler precis som att de kommer vara i evig opposition till oss oavsett om vi eller de sitter vid makten eftersom vi står för radikalt olika politiska synsätt.
Citera
2015-12-04, 21:35
  #26
Medlem
Skuggjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
- SD har på en rad områden drivit riksdagen framför sig i både debatt och beslut, inte sällan har man fått beröm av ledande aktörer i SMR. Men visst är det så att beslut inom parlamentarismen, eller organisationer som är lite större än en handfull individer, inte genomförs på en dag - men det är självklart för de flesta som sysslar med politik och/eller organisation.

- Vad det gäller SD de senaste månaderna så HAR man ju gått ut på gator, men det där om att man lovat ett "nyval" måste du ha drömt.

- Nja, jag vet inte vart du bort, men att SMR skulle synas mer n SD blir ju lite roligt. I Stockholm ser man fortfarande mer propaganda av SvP, och definitivt Motpol och Motgift, än från SMR. Men det finns säkert någon mindre ort någonstans där det inte stämmer. Dock verkar ju större politiska aktörer främst via media som du vet.

- Klas Lund fick ständigt ersättning av SMR, och får han inte det längre så torde denna ersättning gå till den nya ledningen. Detta kan jämföras med SD där man fått över 2 % i riksdagsval innan någon började få ersättningar.

- Jo det blev en notis på Expressens hemsida också ja, oklart vad det gav iofs.

- Jodå, SD:s medverkan i riksdagen är nog en självklarhet i alla seriösa politiska samtal i både hem, arbetsplatser och på krogen.


Stundtals verkar du ha ett monumentalt mindervärdeskomplex. Det finns ingen anledning till det, alla har olika roller och att ens jämföra SMR med SD är ju inte bara meningslöst utan oseriöst.

Okej, ett "upprop" var det man kallade det.
Citat:
Vanskötseln av vårt land måste få ett slut. Regeringen Löfven, tillsammans med sina stödhjulspartier i Alliansen, har försatt Sverige i ett katastroftillstånd. Nu måste Sverige räddas och folket få säga sitt. Sverigedemokraterna lanserar därför nu ett upprop för att få till stånd en folkomröstning om Sveriges framtid och den förda invandringspolitiken.
https://sd.se/upprop-for-folkomrostning/

SMR genom sina aktioner av det här slaget skickar betydligt starkare signaler än vad det tandlösa SD gör. Men det handlar det inte om vem som är tuffast, det handlar om vem som kan nå flest människor och tvinga dem att ta ställning. För eller emot. Detsamma gäller attentaten mot de blivande asylboendena. Det är samma typ av signalpolitik som verkar på både lång och kort sikt.

Roligt säger du. Jag bor inte i Stockholm, däremot i en större stad och SMR syns betydligt mer än SD, både på gatan och i form av uppsatt propaganda. Den enda gången SD syns i media är i rollen som slagna mobboffer eller i samband med något skitnödigt utspel typ "vi får inte vara med". En gammal släkting till mig yttrade för ett par år sedan att hon tyckte att det "var så synd om den där Jimmie". Är det en politisk ledare att se upp till?

Det är inget jag känner till. Källa?

Nu var det inte det jag skrev, läs och skrivsvårigheter? Medverkan är inte detsamma som riksdagsdebatter.

Försök inte förklara bort din veka velighet med att jag skulle ha ett "mindervärdeskomplex". Det är ju inte schysst!
Citera
2015-12-04, 23:18
  #27
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggjag

SMR genom sina aktioner av det här slaget skickar betydligt starkare signaler än vad det tandlösa SD gör. Men det handlar det inte om vem som är tuffast, det handlar om vem som kan nå flest människor och tvinga dem att ta ställning. För eller emot. Detsamma gäller attentaten mot de blivande asylboendena. Det är samma typ av signalpolitik som verkar på både lång och kort sikt.

SMR har väl lyckats få något hundratal sympatisörer, så vette fan hur effektiv deras propaganda är.

Citat:
Roligt säger du. Jag bor inte i Stockholm, däremot i en större stad och SMR syns betydligt mer än
SD, både på gatan och i form av uppsatt propaganda. Den enda gången SD syns i media är i rollen som slagna mobboffer eller i samband med något skitnödigt utspel typ "vi får inte vara med". En gammal släkting till mig yttrade för ett par år sedan att hon tyckte att det "var så synd om den där Jimmie". Är det en politisk ledare att se upp till?

Det är svårt att tro på, men det kanske finns en by eller två i Sverige där man ser mer av SMR än SD.



Citat:
Försök inte förklara bort din veka velighet med att jag skulle ha ett "mindervärdeskomplex". Det är ju inte schysst!

Jo men vad ska man då kalla det för när någon försöker jämföra SMR med SD. Okunnigt och helt meningslöst.
Citera
2015-12-05, 16:18
  #28
Medlem
patriot8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syntocinon
Kanske för att SvP gjorde det hela dumt? Man hade en rad personer som tidigare kallat sig NS i ledningen. Man diskuterade rasfrågan, inte en hit för de stora massorna som inte vill se rasen som det viktigaste.
Men man vinner aldrig. I evig opposition m.a.o.
En verklig opposition förblir i opposition tills dess den tagit över makten, om vi anpassar oss till systemet och blir endel av det är det systemet och inte vi som vunnit.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback