Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2015-11-23, 16:06
  #37
Medlem
VadFanKulOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cadde
Nej, jag vill bara att folk som faktiskt fått proper träning i att hantera vapen och skjuttilfälle skall bära skjutvapen och att alla som bär skjutvapen utan tillåtelse skall upphöra att existera i samhället på lämpligaste sätt. Även om det så krävs giftspruta.

Sedan kan man ju argumentera om hurvida staternas poliskår uppfyller kraven på rätt träning och skjuttillfällen men det hör inte till tråden.

Min poäng är att om inte vapnen används till det som bärande anser sig ha dom till så gör dom mer skada än nytta.

Ditt argument baseras på att alternativet "alla-kriminellas-vapen-konfiskeras-för-gott" existerar. Det gör det inte. Även om det gjorde det så existerar fortfarande problemet med lynniga maktgalna dårar som vill införa diktatur över en nation, då behövs en civilbefolkning som är beväpnad för att kunna stävja detta. Varför tror du att just de som alltid vill förslava folk jobbar som mest frenetiskt med att avväpna amerikanerna i dagsläget? Den enda saken som står i vägen för ett totalt globalt maktövertagande är dessa dumma och elaka vapengalna amerikanska bönderna. Jag står på deras sida, mot judarna och fittjudemoderatorn med bögjuden Einstein som avatar som gnäller i PM då han är horjude han också.
Citera
2015-11-23, 16:12
  #38
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananrepublikan
Och det bekräftar ju bara vapenlobbyns argument, att om man förbjuder vapen är det bara de kriminella som har vapen.

Om alla hade vapen skulle det kanske leda till sådana här shootouts varenda gång någon galning fick för sig att skjuta första skottet?
Citera
2015-11-23, 16:17
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OLDDEAR
Befolkningen i New Orleans är väl till 90 % svarta ?
Snarare 70 %. I Louisiana är c:a 30 % av invånarna svarta.

Citat:
Ursprungligen postat av SkrXc
NO är ju för fan i klass med Detroit. Ger mig fan på att de har flest skjutningar på capita eller nåt i den stilen också.
Runt år 2013 hade New Orleans flest mord, men inte mest skjutningar som resulterade i mord. I Chicago skjuts det mest, men flest mord har under senaste tiden begåtts i Flint och Detroit, Michigan.
Citera
2015-11-23, 16:33
  #40
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oscari
Ett flertal ambulanser har skickats till Bunny Friend-parken i centrala New Orleans, där skjutningen inträffade strax före klockan 19 lokal tid, och området är avspärrat.
Det finns inga uppgifter om att någon har gripits.

http://www.svd.se/16-skjutna-av-beva...-usa/i/senaste


At least nine victims were transported to University Medical Center New Orleans, a hospital spokeswoman told NBC News. She could not provide details on their conditions.
http://www.nbcnews.com/news/us-news/...parade-n467956


Minst 16 personer har skadats i en skjutning i New Orleans. Enligt den lokala tv-kanalen WWLTV ska minst två gärningsmän öppnat eld mot en lekplats där hundratals personer spelade in en musikvideo.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21813142.ab


Gänguppgörelse, liknar det som hände på Näsets Badplats i Gbg för en massa år sedan.


Det börjar bli dags att klassificera om de kriminella gängen nu.
Alla kriminella som skjuter i uppgörelser på allmän plats borde ses som terrorister och straffas därefter.
Citera
2015-11-23, 16:48
  #41
Medlem
SkrXcs avatar
Om ni vill ha en bättre bild av New Orleans finns en 45 min dokumentär där bekante Vinnie Jones följer med polisen där ett tag... Youtube!

Vissa ställen i USA är heltklart förlorade. Att folk inte bara tar sitt pick och pack och sticker.
Citera
2015-11-23, 17:16
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Om alla hade vapen skulle det kanske leda till sådana här shootouts varenda gång någon galning fick för sig att skjuta första skottet?

Troligtvis inte, undantaget Breivik så syftar de flesta skjutningar till att rasera det befintliga och de som besvarar elden syftar till att försvara det befintliga, vilket även inbegriper övriga invånare. Försvararnas eld är riktad mot enskilda individer så förhoppningsvis blir det ett snabbt avslut när de är utslagna.
__________________
Senast redigerad av Bananrepublikan 2015-11-23 kl. 17:21.
Citera
2015-11-23, 17:22
  #43
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Om alla hade vapen skulle det kanske leda till sådana här shootouts varenda gång någon galning fick för sig att skjuta första skottet?

Nja, nu handlar det ju om gänguppgörelser i ett område som redan är förlorat. Negergängen styr och drabbar samman som dom vill. Det som jag reagerar på är att svenska tidningar skriver rubriker som att man sk tro att det handlar om terroristdåd och klicka på länkarna. Jag gick direkt in på CNN och då var det inte ens huvudnyhet.
Citera
2015-11-23, 17:24
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Gänguppgörelse, liknar det som hände på Näsets Badplats i Gbg för en massa år sedan.


Det börjar bli dags att klassificera om de kriminella gängen nu.
Alla kriminella som skjuter i uppgörelser på allmän plats borde ses som terrorister och straffas därefter.
Framförallt vore det klädsamt att även i Sverige göra det möjligt att döma någon av den enkla anledningen att den är med i ett kriminellt gäng. Nu hände ju just det här i USA, men med tanke på gängens utbredning och våldets eskalerande är det rimligt att plocka hit lite lagar därifrån.
Citera
2015-11-23, 18:45
  #45
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkrXc
Om ni vill ha en bättre bild av New Orleans finns en 45 min dokumentär där bekante Vinnie Jones följer med polisen där ett tag... Youtube!

Vissa ställen i USA är heltklart förlorade. Att folk inte bara tar sitt pick och pack och sticker.
är väl bara bra att negrerna stannar i Detroit och Philadelphia? Det är ju dom som är problemet.
Citera
2015-11-24, 12:39
  #46
Moderator
v50s avatar
Rubrik justerad

/ Moderator
Citera
2015-11-24, 14:00
  #47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f1sk
Tänk igen...

Skillnaden mellan Norge och USA är att USA ligger högt i listan bland länder med mest dödligt våld med skjutvapen, medan Norge ligger väldigt lågt.
Läs igen...

Sen är ju vad du sa inte relevant till vad mitt inlägg svarade på, faktum är att ditt inlägg är så korkat och förvirrat i sammanhanget att jag har svårt att tyda vad du ens menar!

Att hårda vapenlagar skulle få: "vansinnesdåd och t.ex. skolskjutningar skulle i princip försvinna." är ju precis vad jag säger att det inte kommer göra, Norge och Breivik är ett exempel på det, TROTS Norges hårda vapenlagar, att galningar kommer hitta andra sätt att mörda/skada folk är också uppenbart(gift, bomber och svärd t ex.)

Tar man bort alla mord med skjutvapen där svarta, latinamerikaner och gäng på ett eller annat sätt är iblandade har USA liknande mord per capita statistik som Europeiska länder.

Lagliga vapen och laglydiga vapenägare är inte problemet, Sverige t ex.
Citat:
I Sverige finns cirka 619 000 personer som har vapenlicens (för jakt, målskytte eller samling). Tillsammans innehar de cirka 1,8 miljoner licenspliktiga vapen eller vapendelar.
Citat:
Dr Björn Hagelin (f.d. SIPRI) har undersökt vilka vapen som använts vid brottslighet. Han fann att det under perioden 2000-2010 anmäldes 872 grova brott med skjutvapen. Av dessa befanns 19 ha begåtts med vapen av legalt eller tidigare legalt ursprung.
Det var redan förbjudet för dessa gängmedlemmar i NO att äga vapen på samma sätt som det är förbjudet för alla kriminella i Europa att inneha skjutvapen.
Varför framförallt svarta är så överrepresenterade är ju svårare att förklara, fattigdom får ofta ta den smällen men det finns fler vita som lever i 'poverty' så hur kan det vara sant?
Citera
2015-11-25, 04:07
  #48
Medlem
Antigen9s avatar
fattar inte varför de där idioterna i USA int har striktare vapenlagar vid det här laget..
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback