Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-22, 23:21
  #1
Medlem
Tänkte köpa ett lass marschaller i Sverige, flyger utrikes om några dagar och dit jag ska åka säljer man inga marschaller. Är marschaller tillåtna på flyget? Har för mig att vanliga doftljus/stearinljus är ok, men reglerna ändras ju hela tiden. Har googlat utan större resultat. Någon som vet vad som gäller?

Är de ljus som Clas Ohlson säljer bra btw?
Citera
2015-11-23, 15:57
  #2
Medlem
flugzvamps avatar
Det finns inga restriktioner mot att ha med marschaller, vare sig i incheckat eller i handbaggage så vitt jag vet. Jag skulle dock lägga dem i incheckat baggage.

Beroende på varifrån du flyger kan självklart säkerhetspersonalen få för sig att konfiskera saker i ditt baggage av "säkerhetsskäl". I ett u-land tog de t ex en sådan liten necessär som man får i business class, då de gick igenom baggaget som jag skulle checka in. I säkerhetskontrollen i ett europeiskt land konfiskerade de toblerone-chocklad som jag hade i handbaggaget. Men detta hör inte till vanligheterna.
Citera
2015-11-26, 08:56
  #3
Medlem
Jag struntade i marschallerna, hade ingen lust att fastna i airport security med "potentiella bomber", så det får bli ljuslyktor i stället. Paranoida tider...
Citera
2015-11-26, 09:02
  #4
Medlem
deadhead.s avatar
Jag hade med mig marschaller när jag reste till USA. Inga problem
Citera
2015-11-26, 15:06
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Jag hade med mig marschaller när jag reste till USA. Inga problem
Var det nyligen?
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2652277

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback