Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-05-09, 20:51
  #13
Medlem
Vic878s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B1K3R
Det behöver inte handla om regler. Mycket handlar om heder och broderskap. Om någon hotar eller skadar en familjemedlem får han räkna med att hela familjen kommer att ge igen. Att använda våld mot en fiende är tex inte lagligt men gör man det inte sviker man klubben.

Skulle en av mina bröder behöva ett alibi så kommer samtliga medlemmar att vittna om att han var på klubben och deltog i en biljardturnering vid just den tidpunkten. Inte för att vi försvarar hans brott utanför att han är vår broder. Det är det polis och media inte fattar. Familjen går alltid först. Jag behöver inte gilla allt mina bröder gör men de är alltid mina bröder. 1%-märket är bara en symbol. Alla som bär det är inte 1%are och alla som är 1%are bär det inte. Det handlar om ett sätt att se på livet och sin omgivning, inte om att vara kriminell eller om att tjäna pengar.

Mycket bra skrivet, det handlar om heder och broderskap, och media travar på i samma gamla spår. Som du skriver en sorts livsfilosofi och myntet har väl två sidor. Men inte handlar det om nidbilden av kriminella eller högerextremister som media ibland målar upp, det är väl mest sensationsjournalistik för att tjäna en hacka, och då verkar det inte vara så noga vad man vräker ur sig i media.
Citera
2016-12-26, 13:24
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tronpretendent
Om klubbens regler synkar med lagboken till punkt och pricka då? Kan man fortfarande vara 1% då?

För övrigt undrar jag vad det är för regler en klubb kan ha, som är olagliga men inte nödvändigtvis särskilt kriminella? Köra rattfull och slå ner rivaliserande bikers? Som du kanske förstår kan jag ingenting om sådant här, så jag ber om ursäkt ifall frågorna är förolämpande.

Samhället har ju mer än lagboken som regelsystem. Det finns oskrivna normregler av moral som man väljer att bortse från.
Den "valda" familjen går alltid först i en 1% klubb, oavsett varför.
Citera
2016-12-26, 14:06
  #15
Medlem
Duckhams avatar
Varför inte vända på resonemanget.

Om de sk 1% klubbarna anser att de kan strunta i samhällets regler och lagar till förmån för sin klubb, varför ska 99% av samhället ställa upp och erbjuda dem de förmåner som alla som rättar sig efter samhällets lagar och regler åtnjuter?

Ingen sjukvård, inga bidrag (som en hel del av medlemmarna går på), Ingen pension, inget körkort, ingen skolgång, inga rättegångar utan samma hämnd som de själva utkräver när någon av dom blivit angripna.

De är helt enkelt bara parasiter som vill ha alla förmåner men tar sig rätten att själva avgöra hur de ska agera enligt sin egen sneda världsuppfattning. De får väl organisera sin egen sjukvård, skola och pensionssystem. Men från samhället utanför klubben är de laglösa och kan röjas ur vägen utan konsekvenser.
Citera
2016-12-26, 14:43
  #16
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duckham
Varför inte vända på resonemanget.

Om de sk 1% klubbarna anser att de kan strunta i samhällets regler och lagar till förmån för sin klubb, varför ska 99% av samhället ställa upp och erbjuda dem de förmåner som alla som rättar sig efter samhällets lagar och regler åtnjuter?

Ingen sjukvård, inga bidrag (som en hel del av medlemmarna går på), Ingen pension, inget körkort, ingen skolgång, inga rättegångar utan samma hämnd som de själva utkräver när någon av dom blivit angripna.

De är helt enkelt bara parasiter som vill ha alla förmåner men tar sig rätten att själva avgöra hur de ska agera enligt sin egen sneda världsuppfattning. De får väl organisera sin egen sjukvård, skola och pensionssystem. Men från samhället utanför klubben är de laglösa och kan röjas ur vägen utan konsekvenser.
Men det är ju i så fall samma sak med Zigenare med, och Irländska sk Asfaltsläggare. Parasiter, klanliv.
Jag bor hellre granne med dessa sk 1% än Zigenare, alla dagar i veckan!
__________________
Senast redigerad av Avva66 2016-12-26 kl. 14:45.
Citera
2016-12-27, 00:19
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duckham
Varför inte vända på resonemanget.

Om de sk 1% klubbarna anser att de kan strunta i samhällets regler och lagar till förmån för sin klubb, varför ska 99% av samhället ställa upp och erbjuda dem de förmåner som alla som rättar sig efter samhällets lagar och regler åtnjuter?

Ingen sjukvård, inga bidrag (som en hel del av medlemmarna går på), Ingen pension, inget körkort, ingen skolgång, inga rättegångar utan samma hämnd som de själva utkräver när någon av dom blivit angripna.

De är helt enkelt bara parasiter som vill ha alla förmåner men tar sig rätten att själva avgöra hur de ska agera enligt sin egen sneda världsuppfattning. De får väl organisera sin egen sjukvård, skola och pensionssystem. Men från samhället utanför klubben är de laglösa och kan röjas ur vägen utan konsekvenser.

att 1%:are i majoritet jobbar som alla andra och betalar skatt, precis som vem som helst kvittar dig lika, för de väljer att lösa vissa situationer på andra sätt än du gör?

Körkort, det var det fan ingen som GAV mig, jag betalade kursen själv! Så har du fått ditt av staten ska du fan i mig tacka varenda jävel som betalar skatt och vara tacksam!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback