Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-22, 19:19
  #1
Medlem
Jag har haft problem med eksem på händer som kliar. Men ävem fått i ansiktet och på armar. Var länge sen jag fick på annat ställe än händerna men senaste tiden har jag fått på ett ställe på magen...det har jag aldrig haft tidigare. Bara några enstaka prickar. Det är på enbart delen av magen under naveln.
Jag vet inte om dey syns så tydligt på bild. Blir rodnad, torra områden och röda små prickar.

Det kan hjälpa med kortison men det kommer tillbaka igen...

http://www.ladda-upp.se/bilder/urkvyqkcwgeek/

<a href='http://www.ladda-upp.se/bilder/lbmlnjzeftxoxq/'>LÄNKTEXT</a>
Citera
2015-11-22, 20:06
  #2
Medlem
sephines avatar
Kan du ta en bild på handen och posta?

Det syns ju att det är något där på buken och någon kanske kan härleda det till något men en eller en par bilder till kan inte skada.

Annars då?, hälsan är fin och så?
Citera
2015-11-22, 21:53
  #3
Medlem
garm76s avatar
Kan bli sådana fenomen om du nyss bytt tvätt eller sköljmedel och fått en allergi mot något i dessa.
Citera
2015-11-23, 22:40
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sephine
Kan du ta en bild på handen och posta?

Det syns ju att det är något där på buken och någon kanske kan härleda det till något men en eller en par bilder till kan inte skada.

Annars då?, hälsan är fin och så?


Hälsan är bra men en del stress och panikångest.

Här är en bild på handen. Syns dåligt med kameran... ser bättre ut än vad det är vissa dagar eller när jag inte tar kortison. Hittar tyvärr ingen bättre bild...
LÄNKTEXT

HLÄNKTEXT
Citera
2015-11-23, 22:40
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av garm76
Kan bli sådana fenomen om du nyss bytt tvätt eller sköljmedel och fått en allergi mot något i dessa.

Jag använder inte sköljmedel längre..... Så de e de nog inte,..
Citera
2015-11-24, 00:45
  #6
Medlem
sephines avatar
Se till om du kan att få en tid till en hudmottagning. En del invärtes sjukdomar ger utslag på stora delar av kroppen. Tror huden faktiskt är kroppens största organ.
Hemokromatos (för mycket järn i kroppen, ganska vanlig sjukdom) kan ge utslag på stora delar av kroppen inkl. ansikte. Som sagt, kolla om du kan få komma till en hudläkare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback