Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-11-22, 16:08
  #1
Medlem
Har under en tid oroat mig för att jag på något vis sabbat min hals med konstant rökning av cannabis. Dum och svag som jag är har jag inte kunnat sluta röka men det kan vi lämna till en annan diskussion.

Jag har under en längre tid känt att det "fastnat något" i halsen. Jag har tryckt utanpå, känt runt så mycket jag kunnat och oroat mig utan att ta kontakt med sjukhus. Idag så tryckte jag ned handen rejält i halsen för att känna runt(bildade mig en uppfattning också om hur deepthroating torde kännas)

Till saken, när jag låter fingrarna vandra så långt ned längs med tungan jag når så stöter jag på något jag känns märkligt. Det är vad som i min bok lika gärna kan vara en tumör, vad vet jag. Den ligger längs med tungan i vad som känns som en "flärp". Spänner jag tungan eller för fingret under den så går den att "lyfta upp" från tungan. Om den verkligen sitter fast i tungan eller ej vet jag inte eftersom jag inte når längre.

Vid det här laget vet jag inte längre vad som är inbillning, irritation för att jag konstant försöker pilla runt eller något farligt. Därför undrar jag nu om någon kunnig medicinare snabbt kan avfärda detta som en normal del av mitt svalg/hals eller om det är något jag faktiskt bör oroa mig för.
Citera
2015-11-22, 16:40
  #2
Medlem
Yinool0401s avatar
Vännen,, vännen. Du vet att det kan vara en tumör,, dom kan ta bort den i så fall pronto och så slipper den sprida sig.

Gå till ett proffs,, typ nu. Hellre en gång för mycket än för lite...
Citera
2015-11-22, 19:29
  #3
Medlem
PsychopathGeniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Vännen,, vännen. Du vet att det kan vara en tumör,, dom kan ta bort den i så fall pronto och så slipper den sprida sig.

Gå till ett proffs,, typ nu. Hellre en gång för mycket än för lite...
tänk om han måste ta pissprov och de märker att han röker cannabis? report
Citera
2015-11-23, 00:54
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Vännen,, vännen. Du vet att det kan vara en tumör,, dom kan ta bort den i så fall pronto och så slipper den sprida sig.

Gå till ett proffs,, typ nu. Hellre en gång för mycket än för lite...
Ska göra det. Om jag nu nojat upp mig i onödan så slipper jag iaf oron I guess.

@Psycho
Inte är väl det något dom rapporterar ifall det inte är så att man i övrigt går på socialbidrag eller liknande? Finns det ens någon rapporteringsplikt om man inte har psykiska problem och de märker att man använt cannabis?
Citera
2015-11-23, 01:27
  #5
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Gå till vårdcentralen. Du lär få remiss till öron-näsa-halsmottagningen (dit du också kan skicka en egen remiss utan att gå via vårdcentralen, i de flesta regioner) där de tittar ned och ser om det är någon tumör.

Det är ju ingen lek med cancer så att du själv uttrycker en oro för detta är tillräckligt för att man absolut bör titta ned.
Citera
2015-11-23, 02:18
  #6
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Det är inte struphuvudet du känner? För det känner jag när jag pillar nere i min hals.

Jag tror inte på cancer utan om det är nåt är det en böld/cysta. Men du pratar mest om att det känns som en klump i halsen, vilket får mig att tro att du har problem med magsyra i halsen, vilket vanligtvis kan ge just denna klumpkänsla i svalget.
Citera
2015-11-23, 18:20
  #7
Medlem
Epiglottis är ju formad så.
Citera
2015-11-23, 20:38
  #8
Avstängd
78878ds avatar
Huruvida det kan vara något elakartat vet man ju inte i tidigt skede.

Det kan ju i bästa fall vara en godartad kräfta som kirurgerna lyckas ta bort i allra bästa fall.

Hur det än må vara så hoppas jag får se dig alive and well år 2025!!

Det lät lite fånigt när jag skrev det. Men jag vet att alla här i kanalen önskar dig det allra bästa för ett bra tillfrisknande!

Det gör jag ochså!

Jag skrev 2025 .. inte ett år senare ...

Du har mitt stöd iaf!
__________________
Senast redigerad av 78878d 2015-11-23 kl. 21:36.
Citera
2015-11-23, 20:48
  #9
Medlem
Hur gammal är du? Jag är nog mer inne på en tidigare talar här i tråden att det är epiglottis du känner. Självklart ska du ändå gå och kolla upp det hos en doktor. Men tror inte du har något att oroa dig för.
Citera
2015-11-24, 03:36
  #10
Medlem
Tacksam för alla svar (:

Efter att ha läst era svar så berättade jag för flickvännen om min oro och hon sa att att en liknande klump har hon själv. Fick henne till och med att sticka ned handen i min hals för att bekräfta att det inte kändes skumt. Nu är jag inte lika oroad längre. Som några av er säger är det nog struphuvudet vi talar om här.

Jag ska däremot ändå beställa en tid då jag ändå känt obehag i halsen och det kanske kan vara någon gammal hård matrest som satt sig på tvären.

Än en gång, tack för era svar!
Citera
2015-11-24, 08:11
  #11
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychopathGenius
tänk om han måste ta pissprov och de märker att han röker cannabis? report

Man lämnar vanligtvis inte urinprov när man letar efter cancer, och de letar definitivt inte efter droger i proverna de tar.
Citera
2015-11-24, 11:32
  #12
Medlem
PsychopathGeniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Man lämnar vanligtvis inte urinprov när man letar efter cancer, och de letar definitivt inte efter droger i proverna de tar.
I vissa fall måste man, Clay, dessutom så kan det ändå visas extraordinära spår på proven som tyder på droger.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback