Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2016-01-07, 01:30
  #73
Medlem
gersmans avatar
Min dotter vid två års ålder var mycket hemma hos sin mormor. Mormor är från Ungern och idiot. Nåväl, mormor tyckte grannarna ovanpå störde mitt barns sömn. De var något slags balkaneser, kazaker, polacker eller skit. Gick upp, ringde på, gick in och förklarade läget. Inom en vecka hade flyttat. Humorn i det? Ingen alls.
Citera
2016-01-18, 21:05
  #74
Medlem
Jag bor i en hyresrätt, villaområde. För några år sedan så hade jag en jätte bra granne. Fick bira ofta av honom, han var trevligt. Dom bodde två plans villa, vägg mot dom. Men sen separerade dom och var tvungen att lämna den lägenheten. Sen kom en familj med arabiskt ursprung. Först var de lungt, men sen när hela familjen blev samlad, gud de skapade sig liv.

Springer upp och ner, vissa dagar hela tiden. Ett tillfälle börjar dom hamra halv elva, elva tiden på kvällen mot mitt vägg. Jag själv en finne och hade lust att gå till dom och säga att lägg av. Hade en liknade granne i min förra lägenhet, där också dom hade två plans tegelhus. Men där sprang dom upp och ner. Min granne ner ringde till störningsjouren tre gånger, jag ringer dom en gång. Sen ringde han en gång till, men blev aldrig vräkt även han störde, hade fester med mera.

Precis den dagen jag skulle flytta, så äggade min granne på min fönster.
Nu var de inte lika roligt för dom att känna vad jag tyckte.

Min första lägenhet i 2006, så hade jag en riktigt jobbig granne. Jag hade mitt skrivbord mot hans vägg. Och det var ett tegelvägg. Knappade upp datorn på morronen, skulle betala alla räkningar, så kom han och plingade min dörr och sa: Sluta knappa på din dator! och sen gick han iväg.

Plus jag är sådan besserwiesser, att behandla du mig snällt så får du snällt bemötande. Men behandlar du mig dumt, så kommer få dumt bemötande av mig. Skiter i om du är en gangster eller ej, du vet inte vem jag är.
Citera
2016-01-19, 07:58
  #75
Avstängd
53280s avatar
Boende temporärt i en annan lägenhet några T stationer närmare stan.

Ovanpå mig boende då en kärring, hon skulle prata Engelska jämt, hon kunde Svenska och blev skogstokig på så fort man öppnade ett fönster eller förde något annat vardags ljud. Huset var ifrån 40 talet, så ljudisoleringen hade sina brister. Men kärringen var helt jävla rabiat. Tro att femfemman till häxa var ifrån något MENA land.

Så när jag flyttade därifrån , så förde jag extra mycket oväsendet. Det slutade som vanligt att kärringen övertände på alla 12 cylindrarna , kom ner och började slå på dörren som en påtänd idiot..

Jag gick ut, höjde höger armen till en 88, sjöng och hög ljudligt "Du gamla och du fria" för pissludderet. Det är nog enda gången i mitt liv jag har uppträtt så vedervärdig , men hon förtjänade detta.

Det fan mig psykisk terror som kärringen sysslade med.
__________________
Senast redigerad av 53280 2016-01-19 kl. 08:01.
Citera
2016-01-19, 16:33
  #76
Medlem
Drumedarens avatar
Grannen som bor vägg i vägg har en ovana att supa sig redlös och börja sjunga barnvisor såsom Astrid lindgren, han är en smula efterbliven. Har bankat på ett x antal gånger.

Grannen ovanför sover aldrig, stampar i golvet och har högljudda fester varje helg. Men som den vita svensken jag är så knyter jag bara handen i fickan och hoppas att det snart går över.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback