Flashback bygger pepparkakshus!
2015-11-22, 14:20
Bannlyst
Hej! Alltså jag har nu fått ett fördjävligt problem efter att ha mixat om i bios Blir galen alltså!

Jag gjorde en clean installation för att få den senaste uppdateringen till win 10, ni vet 'th2 1511 10586'

Jag använde WinToBootic för att mounta in skiten. Sedan därefter gick jag in på boot options och hittade usb, men när jag klickade på det ville inte installationen starta, det stog att det inte gick att hitta bios filen på usb:et eller nåt.

Så jag fortsatte att göra om inställningar på boot options och bios, till slut rörde jag om något, jag tror de va mina hårddiskar, för nu när jag startar datorn så kommer det inte upp något på skärmen ingenting, alltså skärmen är i strömsparläge till och med, ni vet den reagerar inte heller!! den bara blinkar där nere vid hörnet. där man sätter på en alltså...

Och innan detta när jag klicka på min cruzer blade usb så kom jag tillbaka till bioset igen. Fattar inte varför den jävla installationen inte startade från början!

Nu när jag går inte på boot options genom f11 kan jag inte hita 'boot' och andra saker, det står bara security och advanced nånting. så min skärm är svart och vissa inställningar på bios har försvunnit!
Citera
2015-11-22, 15:31
Medlem
Sagspans avatar
Gå in i Bios och ändra eufi boot till det andra alternativet, kommer inte ihåg vad det heter bara.
Sedan bootar den från usbstickan. Hade du struntat i att använda WinToBootic och annat skräp och använt MS egna win 10 usb så hade det fungerat också.
Citera
2015-11-22, 16:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sagspan
Gå in i Bios och ändra eufi boot till det andra alternativet, kommer inte ihåg vad det heter bara.
Sedan bootar den från usbstickan. Hade du struntat i att använda WinToBootic och annat skräp och använt MS egna win 10 usb så hade det fungerat också.
Problemet är just nu bara att jag inte kan se min skärm. Alltså min skärm vill inte ens starta eller visa upp något när jag sätter på datorn.
Citera
2015-11-22, 17:04
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Har du möjligheter att byta till det interna grafikkortet - d.v.s Intels grafikkort som då sitter på moderkortet?
Citera
2015-11-22, 17:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Har du möjligheter att byta till det interna grafikkortet - d.v.s Intels grafikkort som då sitter på moderkortet?
Ja, jag tror det! Fast jag vet ej om sladden är så lång ska testa. Vart på moderkortet sitter den ungefär?
Citera
2015-11-22, 17:13
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThePerfectionist
Ja, jag tror det! Fast jag vet ej om sladden är så lång ska testa. Vart på moderkortet sitter den ungefär?

Titta på baksidan på datorn. Där bör du kunna se om du har detta. VGA eller DVI-anslutning.
Citera
2015-11-22, 17:17
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
I vissa fall är grafikkortet redan integrerat på moderkortet eller i processorn.

Där bör du kunna använda dig av under din installation.
Citera
2015-11-22, 18:15
Bannlyst
Citat:
Titta på baksidan på datorn. Där bör du kunna se om du har detta. VGA eller DVI-anslutning.
Jag har DVI, och använder även detta, jag tror att jag har på något sätt kopplat ur hårddisken genom bios, hur det har jag glömt...

DVI:n fungerar

sen har jag också en annan anslutning som är röd, de är inte VGA tror jag inte, för den är lika stor som dvi, fast den är röd??

Citat:
I vissa fall är grafikkortet redan integrerat på moderkortet eller i processorn.

Där bör du kunna använda dig av under din installation.
Men hur
Citera
2015-11-22, 18:53
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Hemmabygge eller märkesdator?
Citera
2015-11-22, 19:27
Bannlyst
Citat:
Hemmabygge eller märkesdator?
Inet köpte jag den ifrån, så antar att det kallas märkesdator då ja.
Citera
2015-11-23, 22:34
Bannlyst
Jag kanske ska ta och jumpa cmos batteriet och återställa bioset därifrån? fast jag har aldrig mixat där innan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in