2015-11-21, 20:53
Medlem
mrsluggans avatar
Tjena

Jag äger ett GTX 760 och ett av bladen gick av när jag skulle flytta datorn lite, den föll och jag märkte att ett fläkt blad var av, Det gör ett riktigt jobbigt ljud, kan vara nån obalans pga att den är av, men jag undrar hur jag ska fixa det, Kan jag ta av ett blad på andra sedan så det blir balans eller kan jag limma fast bladet?
Citera
2015-11-21, 20:58
Medlem
Uninteresteds avatar
Nej nej nej. Du ska varken limma eller bryta av ett annat blad. Hör av dig till återförsäljaren och försök få tag i en ny fläkt, allt annat kommer att ge obalans.
Citera
2015-11-21, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsluggan
Tjena

Jag äger ett GTX 760 och ett av bladen gick av när jag skulle flytta datorn lite, den föll och jag märkte att ett fläkt blad var av, Det gör ett riktigt jobbigt ljud, kan vara nån obalans pga att den är av, men jag undrar hur jag ska fixa det, Kan jag ta av ett blad på andra sedan så det blir balans eller kan jag limma fast bladet?

Du skulle behöva en helt ny fläkt
Citera
2015-11-23, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsluggan
Tjena

En hyfsad alternativ kyllösning är en vattenkylare för CPU och en modul som man monterar på grafikkortet så får du en hybridkylare; även om du kanske inte är sugen på att dega så mycket pengar för bara kylning så är det ju en engångskostnad som du kan ta med dig till nästa bygge också.

https://www.komplett.se/product/8071...-bracket-svart
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in