Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2015-12-05, 10:48
  #73
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Den internationella judenhetens idéer förändras bara när andra tvingar dem. Uttrycket "den evige" har saklig grund.
Borde vi ändå inte diskutera vad Israel idag betyder för frågan? Och även om du nu skulle ha rätt kan man ifrågasätta om dessa internationella inte trampat i klaveret nu då? Ska de kunna fortsätta inneha makt måste de ju anpassa sig till en mer nationell hållning.

Citat:
Ryssland och Kina kan finansiellt ge nådastöten till globalistplanerna genom det nya internationella finans-och handelssystem man man nu bygger upp tillsammans med övriga BRICs-länder.
Du tror det, jag tror det inte. Lita inte på Imperier.
Citat:
USD har fortfarande enorm betydelse som global reserv-och transaktionsvaluta. USAs framtid ser inte alls lika ljus ut utan USD starka status.
Men nu är det som det är och har US klarat att gå igenom den tjocka skog som växt där i mer än 15 år så skulle det förvåna om de är i riskzonen i närtid.

Citat:
Kinas och Rysslands snabba ackumulation av guld är intressant att notera, därtill är de båda länderna störst respektive näst störst när det gäller guldproduktion. Guldpriset och USD är starkt negativt korrelerade.
Nje, det är ju för att vi läser guldpris i USD... Inte lär något av länderna införa guldmyntfot, guld kan dock vara bra som sparmedel om US eller €-zonen skulle få för sig något.

Citat:
Skuld-och räntefria nationella valutor är inget som kan införas nu, det måste finnas ett alternativt finansiellt system på plats att flytta över till. Det som BRICs bygger upp.
Visst kan det införas nu, frågan är bara om trycket är hårt nog med så låga räntor. Det måste ju till en riktigt hård koll på politikerna i ett sådant system.
Citera
2015-12-05, 12:35
  #74
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syntocinon
Borde vi ändå inte diskutera vad Israel idag betyder för frågan? Och även om du nu skulle ha rätt kan man ifrågasätta om dessa internationella inte trampat i klaveret nu då? Ska de kunna fortsätta inneha makt måste de ju anpassa sig till en mer nationell hållning.


Du tror det, jag tror det inte. Lita inte på Imperier.
Men nu är det som det är och har US klarat att gå igenom den tjocka skog som växt där i mer än 15 år så skulle det förvåna om de är i riskzonen i närtid.

Nje, det är ju för att vi läser guldpris i USD... Inte lär något av länderna införa guldmyntfot, guld kan dock vara bra som sparmedel om US eller €-zonen skulle få för sig något.

Visst kan det införas nu, frågan är bara om trycket är hårt nog med så låga räntor. Det måste ju till en riktigt hård koll på politikerna i ett sådant system.


Israel är en skurkstat som systematiskt skapar instabilitet i mellanöstern och arbetar tillsammans med den internationella judenheten. Det är ju inte särskilt konstigt eftersom det är Rotschildkabalen som ligger bakom skapandet av staten Israel. Fokus måste därför anser jag ligga på den internationella judenheten.

Nja, Ryssland eller Kina har vare sig ambitioner eller kapacitet till något globalt herravälde av det slag USA eftersträvat. Naturligtvis ska man vara vaksam för om 20-30 år kan detta ha förändrats.

Guld är ett alternativ att hålla som reserver och har ett intrinsikalt värde. Jag håller inte för uteslutet att guldmyntfoten kan göra comeback. Inte i väst men i de nya ekonomierna under ledning av Ryssland och Kina. Det skulle bli en av de sista spikarna i den deflationistiska västvärldens kista.
Citera
2015-12-07, 15:38
  #75
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Nja, Moderaterna har ju faktiskt gjort helt om i invandringsfrågan nyligen och därmed pressas SD till radikalisering. Du säger det själv, i de närmaste valen har inget tillräckligt radikalt parti möjlighet att komma in i Riksdagen och då inställer sig frågan hur lång tid vi har på oss. Och hur den tiden bäst utnyttjas förstås. Mer alternativ media, visst, eller också kan man hjälpa till med att förstärka den som redan finns. Saken är ju den att verkligheten och sanningen är på vår sida. Det innebär att tiden kommer att ge oss fler anhängare, vilket är vad vi behöver, så sakta men säkert vrids utvecklingen i vår riktning. Men systemet och den nuvarande makteliten kommer aldrig att kunna röstas bort i slutändan. De måste krossas. Först moraliskt. Därefter fysiskt.
Omsvängningen som skedde bland riksdagspartierna hade jag inte väntat mig och detta ger oss mer tid. Om man skall lansera nytt parti så är det nog rimligt att satsa på att komma över 1% spärren så att man får valsedlar utlagda gratis nästa val(annars kan det kvitta).

Det finns i dagsläget ingen alternativ media jag vill stödja http://datorissten.clanz.co/topic2-20.html#p39 vill man göra skillnad så är det nog bäst att faktiskt bli skribent då pengar inte brukar göra speciellt stor skillnad. Att driva saker(exempelvis företag, media, partier) är väldigt svårt och det är endast ett fåtal som är lämpliga till detta, detta är förklaringen till att SvP fick lägga ner.

Innan man startas större projekt så bör man redan ha etablerat ett kontaktnätverk och ha kompetent folk som kan leda det, annars kan det i bästa fall sluta med nedläggning(i sämsta fall blir det som med SD eller NMR). Jag har självinsikt nog för att inse att jag antagligen inte skulle klara av att ensam leda en större organisation, detta även om jag skulle kunna lägga all tid på det(vilket jag inte kan närmsta åren).
__________________
Senast redigerad av adolf512 2015-12-07 kl. 15:41.
Citera
2015-12-08, 00:14
  #76
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Israel är en skurkstat som systematiskt skapar instabilitet i mellanöstern och arbetar tillsammans med den internationella judenheten. Det är ju inte särskilt konstigt eftersom det är Rotschildkabalen som ligger bakom skapandet av staten Israel. Fokus måste därför anser jag ligga på den internationella judenheten.
Om vi antar att du har rätt, vilket du ju har om vi väljer en tolkningsväg, var ska judarna då bo?
Nånstans måste även de ha ett hemland. Sionismen är dessutom defacto väldigt NS som jag ser det.
Organiskt jobbar den på och förändras med tiden. Kampen tar aldrig slut vad det verkar.
Jag behöver inte gilla det men jag måste både analysera och förhålla mig till verkligheten som föreligger. Den internationelle fårfösaren har ju alltid jobbat i imperiestrukturen, där behöver ingen ta ansvar, även om man köper en åker är den ju bara till låns även om du har rätt till avkastningen från ett sunt bruk av egendomen.

Citat:
Nja, Ryssland eller Kina har vare sig ambitioner eller kapacitet till något globalt herravälde av det slag USA eftersträvat. Naturligtvis ska man vara vaksam för om 20-30 år kan detta ha förändrats.
Ambitionerna finns där, kapaciteten gör det inte, precis som du skriver kan ju detta bli mer synligt med tiden. Båda länderna skulle må bra av att splittras i mindre stater som kunde hävda befolkningens rättigheter och utvecklas sunt. De har ju diametralt motsatta problem i grunden, om vi bortser från den viktigaste frågan för hela mänskligheten, miljön. *(Med det måste jag ju tillägga att jag inte ser koldioxiden som det mest akuta men det är ju ett bra psykosproblem, vi kan alla dra nytta av att ställa om men av helt andra egentliga orsaker.)
Citat:
Guld är ett alternativ att hålla som reserver och har ett intrinsikalt värde. Jag håller inte för uteslutet att guldmyntfoten kan göra comeback. Inte i väst men i de nya ekonomierna under ledning av Ryssland och Kina. Det skulle bli en av de sista spikarna i den deflationistiska västvärldens kista.
Nej, nepp, aldrig. I Ryssland finns möjligheten men det skulle samtidigt begrava landet totalt i råvarufällan. Ryssland är ju extremt genom att det håller så mycket mark med en rätt liten population, än färre som är etniskt ryska. I Kina vill inte kommunistpartiet ta på sig en dylik överrock och det gör de klokt i.
Citera
2015-12-08, 07:44
  #77
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syntocinon
Om vi antar att du har rätt, vilket du ju har om vi väljer en tolkningsväg, var ska judarna då bo?
Nånstans måste även de ha ett hemland. Sionismen är dessutom defacto väldigt NS som jag ser det.
Organiskt jobbar den på och förändras med tiden. Kampen tar aldrig slut vad det verkar.
Jag behöver inte gilla det men jag måste både analysera och förhålla mig till verkligheten som föreligger. Den internationelle fårfösaren har ju alltid jobbat i imperiestrukturen, där behöver ingen ta ansvar, även om man köper en åker är den ju bara till låns även om du har rätt till avkastningen från ett sunt bruk av egendomen.

Ambitionerna finns där, kapaciteten gör det inte, precis som du skriver kan ju detta bli mer synligt med tiden. Båda länderna skulle må bra av att splittras i mindre stater som kunde hävda befolkningens rättigheter och utvecklas sunt. De har ju diametralt motsatta problem i grunden, om vi bortser från den viktigaste frågan för hela mänskligheten, miljön. *(Med det måste jag ju tillägga att jag inte ser koldioxiden som det mest akuta men det är ju ett bra psykosproblem, vi kan alla dra nytta av att ställa om men av helt andra egentliga orsaker.)
Nej, nepp, aldrig. I Ryssland finns möjligheten men det skulle samtidigt begrava landet totalt i råvarufällan. Ryssland är ju extremt genom att det håller så mycket mark med en rätt liten population, än färre som är etniskt ryska. I Kina vill inte kommunistpartiet ta på sig en dylik överrock och det gör de klokt i.


Min högst personliga uppfattning är att man borde eftersträva en helhetslösning i mellanöstern eftersom det finns flera andra folk där som inte har ett eget land. Det är inte realistiskt att ta bort Israel efter såpass lång tid, däremot borde palestinierna få betydande ekonomisk kompensation av judarna. Förutom att länder som Irak och Turkiet får avstå mark till de folkslag som idag inte har egna länder.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback