Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-30, 16:41
  #145
Medlem
NietzschesHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Nu för tiden gör ju statliga skolor studiebesök hos zigenare där de får berätta sin påhittade historia om hur de brukade vara skickliga vapensmeder i Sverige, men slutade med detta på grund av sin goda pacifistiska inställning. Det går säkert att använda dessa zigenarläger till fler påhittade historieförfalskningar i statlig regi. Kanske kan nån zigensk kokerska berätta historien om hur det egentligen var romerna som förde potatisen till Sverige exempelvis? Låter som en bra lektion för fjärdeklassarna i Lund.

Allvarligt? Vilken öppen historierevisionism de ägnar sig åt, säkerligen ivrigt påhejat av svenskfientlig lärarkår och skolledning. Ser framför mig hur en bull-tjock batikhäxa står bredvid och ler sådär fånigt med huvudet på sned och nickar när hennes "hus-zigenare" drar sin historia om smederna och hur de hemska svenskarna fick dom att ge upp sitt ädla hantverk

Jag tror att många valloner och vallonättlingar vrider sig i sina gravar åt dessa historielektioner....

Men sedan har ju zigenare även börjat kalla sig "romer" det vill säga försöker snylta på de romanska folkens identitet och göra den till sin - trots att ordet kommer från sanskrift så blir det ju en sammanblandning med de romanska folken. Detta är bara fel. De är zigenare (folkslaget) - även Sinti är zigenare. Sedan finns tattarsläkter och resande varav alla inte är zigenare eller där de är så uppblandade att termen blir betydelselös, men det är en annan sak.
__________________
Senast redigerad av NietzschesHorse 2015-11-30 kl. 17:02.
Citera
2015-12-15, 23:16
  #146
Avstängd
En.Sann.Negers avatar
Hur går det för kåkstäderna i Lund? Någon som har koll på läget?
Citera
2015-12-15, 23:27
  #147
Medlem
Hoppas dessa migranter får stanna och bli en del av vårt nya Sverige. Dom kämpar hårt och får nästan ingenting.
Citera
2015-12-16, 01:33
  #148
Avstängd
En.Sann.Negers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Hoppas dessa migranter får stanna och bli en del av vårt nya Sverige. Dom kämpar hårt och får nästan ingenting.

Skönt att det finns lagar som gör att de inte får stanna och bli en del av Sverige. Hoppas innerligt att de blir så pass diskriminerade att de lämnar självmant.
Citera
2018-09-30, 12:55
  #149
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
De finns utanför varenda affär, systembolag osv. Utanför och runt centralen finns det mängder. I området där jag bor sitter det en hög utanför affären som mest ser ut som man kastat en säck med lump där. Det är inte som de gör sig till för att få en peng utan de bryr sig inte. Som vilken kommunalanställd som helst. Utanför Mobilia där det finns flera stora mataffärer jobbar de skift och huvudtiggaren har en plastpall stulen ifrån någon affär som de bär med sig. Tyvärr ställer kyrkan upp med härbärge med husrum och mat utan kostnad. Nu då också kåkstaden som är på en kommunal camping intill ett utebad. Jag ger aldrig något men tyvärr så gör andra det!

Min vän, jag brukar alltid ge en slant och får då en pratstund med dom. Dom har det inte lätt och har kommit från fattigdom/misär. Klart vi får ge dom hjälp med plats att bo. Vissa av dom har ju fått jobb, det var en som anställde en rom för ett år sedan. Och en gifte sig med en svenska.

#vistårinteut

Rymdkram.
__________________
Senast redigerad av praktjakt 2018-09-30 kl. 13:17.
Citera
2018-09-30, 13:11
  #150
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Problemet är att det lär bli som att mata fiskmåsar. Matar du en, så kommer den tillbaka. Och då har den sina kompisar med sig som också vill ha mat. Och sedan kommer det ännu fler, och fler, och fler. Och sen börjar de få ungar och vara allmänt aggressiva och göra utfall mot dig och förbipasserande. Och rätt vad det är är hela du täckt av fågelskit och halvdöv av skränandet - och alla i din omgivning avskyr dig som pesten eftersom det var du som drog dit måsjävlarna. Och till slut blir läget outhärdligt och du ger upp och flyttar därifrån och lämnar stället åt måsarna.

Fiskmåsar är ändå ganska sympatiska djur. Råttor eller kackerlackor är en bättre analogi.
Citera
2018-09-30, 15:14
  #151
Medlem
Studsbolls avatar
Ännu en nyhet som är tre år gammal och där ämnet är föråldrat. De värsta är att bumpen desutom bestod av ett "va?" Och ett "va?". Mycket givande.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback