Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-03-11, 21:44
  #205
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krulsson
Finns det någon här som har tagit hem förundersökningsprotokollet och kan lägga upp detta?
Det krävs tydligen 2000 kr, en scanner och några timmars arbete om man ska kunna göra detta enligt rätten. Har dock svårt att tro på dom, de borde kunna skicka digitalt. Det är ju 2016 nu, inte 1996.
Citera
2016-03-11, 22:01
  #206
Medlem
Krulssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Det krävs tydligen 2000 kr, en scanner och några timmars arbete om man ska kunna göra detta enligt rätten. Har dock svårt att tro på dom, de borde kunna skicka digitalt. Det är ju 2016 nu, inte 1996.

Tack för infon!
Jag håller med om att de borde kunna sända fup digitalt.
Citera
2016-03-11, 22:13
  #207
Moderator
KomissarieBecks avatar
Det är sådan stor skillnad mellan tingsrätt och tingsrätt och självfallet även från
individ till invidid.
Det är korrekt att man har en enhetligt taxa för hela Sverige.
Det är någon engångskostnad och sen tror jag det är 20:-sek från sida 11.
Det är ju lite tråkigt och framför allt omodernt.
En scanner med lite power skjuter ju iväg 1000 dokument på några minuter idag.
Vet inte hur många gånger som jag har fått ut FUP på x antal sidor utan att betala en krona....

Trist i alla fall för stunden men jag är helt övertygad om att FUP kommer fram förr eller senare.
Citera
2016-03-12, 01:09
  #208
Medlem
Danneskjölds avatar
FUP finns på mord.nu för den som är intresserad..
Citera
2016-03-12, 02:17
  #209
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danneskjöld
FUP finns på mord.nu för den som är intresserad..
Direktlänk:
http://www.mord.nu/resurs.php?fall=2...9&fil=1&sida=1

OBS! Innehåller obehagliga bilder.
Citera
2016-03-12, 08:34
  #210
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Direktlänk:
http://www.mord.nu/resurs.php?fall=2...9&fil=1&sida=1

OBS! Innehåller obehagliga bilder.

Vilken sida? Direktlänk?
Citera
2016-03-12, 10:46
  #211
Medlem
gaylordfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danneskjöld
FUP finns på mord.nu för den som är intresserad..
Stort Tack
Citera
2016-03-12, 13:17
  #212
Medlem
Den misstänkte verkar ju vara helt väck..

När polisen knackar på lägenheten och frågar hur det är; "Det är lugnt, jag ska sluta dunka huvudet i väggen".
Strax efter gripandet; "Tror du att jag är homosexuell?"
När han får veta att han är misstänkt för mord; "Jaha, när får jag mat?"
Citera
2016-03-12, 17:20
  #213
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Jösses, en person som jobbar i simhallen berättar att GM brukar vara där regelbundet. Han står i den grunda delen av bassängen och tränar karatesparkar. Låter ju definitivt udda.

Jäklar vilken röra det var i lägenheten: http://www.mord.nu/20151121-59/1/jpg/172_fil.jpg

Snuten hittade BO:s tänder på golvet i köket.

Den här grabben bör få fängelse på livstid.
Citera
2016-03-12, 17:56
  #214
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Jösses, en person som jobbar i simhallen berättar att GM brukar vara där regelbundet. Han står i den grunda delen av bassängen och tränar karatesparkar. Låter ju definitivt udda.

Jäklar vilken röra det var i lägenheten: http://www.mord.nu/20151121-59/1/jpg/172_fil.jpg

Snuten hittade BO:s tänder på golvet i köket.

Den här grabben bör få fängelse på livstid.

Yeah, och förhören med honom är nästan skrattretande. "Vi började fightas på liv och död och jag försvarade mig i mitt hem". Och om vattnet som låg på golvet "Jag försökte få bort blodet ifall mamma skulle komma". Sedan påstår han även att han "blandade och rökte för mycket - som en flummig konstnär" när det inte finns några droger utöver alkohol påvisade i hans blod. Sedan börjar idioten prata om hur ledsen han varit sedan hans pappa gick bort. Människan har ju en skruv lös.

Edit: han syftade på cigaretter när han sa att han rökt för mycket.....Jo visst, för mycket rökning kan ju leda till att man tortyrmördar någon, det borde fan stå på förpackningen.
__________________
Senast redigerad av delikatess1 2016-03-12 kl. 18:46.
Citera
2016-03-12, 19:19
  #215
Medlem
T34Panzers avatar
Fy fan det var det värsta jag läst på länge! Ett övervåld utan dess like. Finns inget försvar för hans agerande. Den här jäveln behöver vård och ska låsas in på oöveskådlig tid. Hoppas han går åt vare sig han hamnar i fängelse eller rättspsyk.


Dessutom ser grabben knepig ut (nu menar jag de bilder där han inte är nedblodad Lite läskig. Inte bara för att han ser väck ut, utan för att det finns nåt i hans utseende som inger mig mig ett sorts obehag.
Jag förstår den där tjejen vars morföräldrar bott granne med honom, och som sa nåt att hon tyckt att han var obehaglig. Definitivt en person som jag hade backat för. Även om jag inte vetat att han var en tortyrmördare .
__________________
Senast redigerad av T34Panzer 2016-03-12 kl. 19:34.
Citera
2016-03-12, 19:51
  #216
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Fy fan det var det värsta jag läst på länge! Ett övervåld utan dess like. Finns inget försvar för hans agerande. Den här jäveln behöver vård och ska låsas in på oöveskådlig tid. Hoppas han går åt vare sig han hamnar i fängelse eller rättspsyk.


Dessutom ser grabben knepig ut (nu menar jag de bilder där han inte är nedblodad Lite läskig. Inte bara för att han ser väck ut, utan för att det finns nåt i hans utseende som inger mig mig ett sorts obehag.
Jag förstår den där tjejen vars morföräldrar bott granne med honom, och som sa nåt att hon tyckt att han var obehaglig. Definitivt en person som jag hade backat för. Även om jag inte vetat att han var en tortyrmördare .

Jag håller med.. hur han pratar och vad han säger bara förstorar bilden av att han är obehaglig.
Förhörsledaren frågar: Vad är det som gör att ni hamnar i köket?
Han svarar: Där hade vi inte behövt va om han inte hade betett sig så. Slickat och förnedrat mig. Då hade vi inte behövt vara där. Och då hade vi kunnat sitta och ha trevligt fortfarande.

Vem fan snackar så om en död människa, lägger så mycket skuld på ett offer som blivit utsatt för ett extremt övervåld? Han verkar på allvar verkligen själv tro att hans agerande var befogat, och han vill att alla andra ska förstå att det var därför han fick lov att utöva våld mot BO, att man ska känna medömkan. "Åhh stackars dig som hade en pappa som dog.. åhh vad du har fått kämpa.. åh vad du kände dig hotad när den här personen lät konstigt mot dig...det är såklart att du behövde försvara dig.. åh snutte vad du har fått gå igenom..."
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback