Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-11-21, 12:46
  #1
Medlem
http://www.aftonbladet.se/senastenyt...cle21806325.ab

http://bohuslaningen.se/nyheter/munk...att-skydda-sig

Citat:
ARBETE. Anställda vid en kommunal förvaltning i Munkedal är så rädda för sin kollega att skyddsombudet tvingats stoppa arbetet. En anställd går till jobbet med kniv i handväskan som skydd, skriver Bohuslänningen.
Andra har vidtagit åtgärder för att snabbt kunna ta sig ut genom fönster om något händer, och en anställd har gömt undan vassa föremål för att inte riskera att bli utsatt för våld.

Vem var när hur vad?
Någon som vet något, eller vad detta kan handla om?
__________________
Senast redigerad av Sorrymf 2015-11-21 kl. 12:51.
Citera
2015-11-21, 12:53
  #2
Medlem
Troligtvis någon som har diagnos...
Svårt att rättsvägen bli av med någon som hotar kolleger och ord står mot ord...
Citera
2015-11-21, 13:18
  #3
Medlem
Scherings avatar
Kniv i handväskan. När och hur tänkte hon använda den?
Citera
2015-11-21, 13:21
  #4
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Kniv i handväskan. När och hur tänkte hon använda den?
Ja det där med att ha kniv om man inte är tränad i användning brukar inte sluta bra. Det slutar i de flesta fall med att knivbäraren själv blir huggen med sin egen kniv. Bättre då med en tegelsten i handväskan & drämma i skallen på angriparen.
Citera
2015-11-21, 14:00
  #5
Medlem
Munkedal; skyddsombud stoppar arbetet på kommunal förvaltning

Citat:
Bakgrunden till beslutet beror på den dåliga psykosociala situationen på den aktuella förvaltningen.

Det finns personal som är rädda att bli utsatta för fysiskt våld av en medarbetare.

Personalen fick under torsdagen flytta till andra lokaler ibland annat Sotenäs och Lysekil.

Det var på ett möte med personalen nyligen som jag fick veta att en av de anställda numera går till jobbet med en kniv i handväskan för att kunna skydda sig. En annan anställd har berättat att hon sedan en tid gömt undan alla saxar och en brevkniv eftersom hon är rädd för att detta kan användas som tillhyggen mot henne. Det finns också de som vidtagit åtgärder för att snabbt kunna ta sig ut genom fönstren om något skulle hända.

Grova verbala påhopp handlar det om.

http://bohuslaningen.se/nyheter/munk...att-skydda-sig

Nån som vet mer av värde rörande detta?
Citera
2015-11-21, 14:02
  #6
Medlem
Citat:
Enligt kommunchefen har en extern konsult anlitats för att arbeta med personalen.

På måndag gör Arbetsmiljöverket en inspektion.

http://www.gp.se/nyheter/vastsverige...dd-till-jobbet
Citera
2015-11-21, 14:14
  #7
Medlem
franges avatar
Migrationsverket, månne?
Citera
2015-11-21, 14:28
  #8
Medlem
IGotAGoldenTickets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Migrationsverket, månne?

Migrationsverket är inte kommunalt utan ett statligt verk.
Citera
2015-11-21, 14:31
  #9
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IGotAGoldenTicket
Migrationsverket är inte kommunalt utan ett statligt verk.

Okej, det hade jag inte koll på. Socialkontoret då?

För alltså, tror ju knappast det är parkförvaltningen det hela handlar om, om du förstår vad jag menar...
Citera
2015-11-21, 14:33
  #10
Medlem
IGotAGoldenTickets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Okej, det hade jag inte koll på. Socialkontoret då?

För alltså, tror ju knappast det är parkförvaltningen det hela handlar om, om du förstår vad jag menar...

Jag förstår vad du menar, men det låter ju som om den här kollegan är helt bananas. Kan ju likväl vara någon psyksjuk som slutat medicinera eller liknande.

Ska man ta upp den eviga rasfrågan så tror jag det är 50/50 på utlänning eller inföding.
Citera
2015-11-21, 14:56
  #11
Medlem
bushtuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Ja det där med att ha kniv om man inte är tränad i användning brukar inte sluta bra. Det slutar i de flesta fall med att knivbäraren själv blir huggen med sin egen kniv. Bättre då med en tegelsten i handväskan & drämma i skallen på angriparen.

Instämmer helt. Det du skriver gäller nog också de flesta försvarsvapen. Har man inte tränat och är förberedd mentalt för att använda dessa kan dom istället bli en ytterligare riskfaktor.





Edit; En syltburk med bensin i och en cigtändare åtkomlig är nog rekommenderbart.
__________________
Senast redigerad av bushtucker 2015-11-21 kl. 14:59.
Citera
2015-11-21, 14:59
  #12
Medlem
Avva66s avatar
Varför får han ens arbeta kvar? Vad gör det så kallade facket? Jävligt konstigt tycker jag.
Troligtvis så är det en handlingsförlamad kvinna som är personalchef.
__________________
Senast redigerad av Avva66 2015-11-21 kl. 15:01.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback