Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2022-04-26, 09:06
  #97
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Blir väl så om man äter opioider?


Förstoppning är en vanlig biverkning när man äter opioider ja.
Är man ofta förstoppad kan man dricka Lactulos dagligen, det mjukar upp avföringen utan att göra så man behöver uppsöka närmsta toa i panik som ex Klyx osv gör.
Citera
2022-04-26, 10:08
  #98
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Förstoppning är en vanlig biverkning när man äter opioider ja.
Är man ofta förstoppad kan man dricka Lactulos dagligen, det mjukar upp avföringen utan att göra så man behöver uppsöka närmsta toa i panik som ex Klyx osv gör.
Problemet blir i fall det hamnar "bakom" förstoppningen så att säga. Att man har en del som är förstoppad, sen häller man i sig det där och behöbvetr desperat gå på toan, men det kommer ingenting för att man är fortfarande förstoppad "längst ut". När man väl får ut sen klunsen så åtföljs det av massiva diarréskitningar som agerar som batterisyra på en redan hårt ansträngd ringmuskel. Det sämsta av två världar mao.
Citera
2022-04-26, 12:02
  #99
Medlem
Underbar berättelse, gjorde min dag.
Citera
2022-04-26, 14:08
  #100
Medlem
lundaelevs avatar
Ganska konstig text tycker jag. Har IBS och har liknande upplevelser och det finns en del man kan göra åt det! Drick, rör dig och ät bra(laxermedel funkar alltid).
Citera
2022-10-04, 16:51
  #101
Avstängd
bajsorvar69s avatar
Jag har ganska bra koll på just detta! Jag har flera gånger varit med om att bajset satt sig som en kork i röven.

Skit i allt snack om fiberrik kost osv. Det allra viktigaste här är att du äter varierad kost för att få lite variation på bajsets konsistens då du inte 100% kan lita på vad det är som ger dig hårda korvar. Men framförallt att du äter små och lagom portioner.

Jag har noggrannt dokumenterat vad det är som ger mig hårda stora "bajskorkar". För stora mängder stekt "torr" köttfärs på en gång eller stora mängder kött, alltså ingen köttfärssås eller något att blanda upp det med, sätter sig som en lång hård torr isolerad kork som förhindrar att annat kanske mer löst tarminnehåll uppifrån tar sig ner och blandar sig ut med det här. Har du exempelvis käkat kolhydrater så är bajset lite mer formbart, medan "köttklumpar" vägrar forma sig när du försöker klämma ut det.
Citera
2022-10-10, 00:17
  #102
Medlem
picassofrogs avatar
Bra att skiten kom ut! jag är ssk på kirurgiavdelning och fleeera gånger folk kommer in pga kraftig förstoppning. Brukar ge en härlig mix av lavemang som alltid levererar resultat.
Receptet: 1 flaska klyx á 240 ml, 1 flaska extra virgin olivolja
Blanda i hink med ytterligare 300-500 ml vatten beroende på hur kraftig förstoppningen är och kör upp allt med en tarmsond. Man ska lägga sig på vänster sida för att få upp vätskan långt i tjocktarmen
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback