Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-11-20, 16:47
  #1
Medlem
Der.Rattenfangers avatar
18-åriga Nour H Alaa är den senaste i den aldrig sinnande strömmen av offer för kollektivtrafiksrasismen. För några dagar sen skrävlande sexköpsturister på flyg till Prag. Idag stackars Nour och hennes beslöjade vän. Det originella med denna historier bör väll vara att det sedvanliga "ingen sa ifrån mot den onda rasisten buuhu" vinklingen saknas. Utan denna gången blev hon faktiskt hjälpt av en pursvensk busschaufför.

Länk: https://www.facebook.com/nour.haider...24354384435267

Några citat
Citat:
-"vad ni leker kärleksfulla, men faktum är ni är odjuren som Gud skapade"
Jag vänder mig om och ser en man i 60 års åldern som stirrar på mig.
Citat:
Du är ingenting än en okunnig pensionär som har för mycket fritid för såna ord, utnyttja din fritid med att ta tag i din okunniga syn på människors handlingar & bakgrund"
skarp comeback av Nour där. Detta svenska gubbslem har, förutom den stora fräckheten att vara 60 år gammal, även en mycket liten uppfattning om vad islam betyder. Som tur är kan Nour komma till undsättning och förklarar vidare.
Citat:
-"Du kanske må vara en dum gamling i andras ögon, men vad jag ser så har du ett fungerande minne, kom ihåg dessa ord som du kommer att få höra från en väldigt troende muslim. Ordet islam betyder frihet i arabiska språket, islam innebär medgivande av kärlek utan att begära det tillbaka eller förvänta sig det tillbaka. Islam kräver respekt av DIG gentemot små & stora. Och här ska jag svara dig med tystnad för att min älskade profet sa att jag är ingen muslim om jag inte visar ömhet gentemot de yngre och visar respekt gentemot de äldre"
Nour konstaterar det alla upplysta redan vet! Islam är fredens religion!

men vad voro en bussrasisthistoria utan lite nazism, försmäkta ej fränder!
Citat:
Dom där som din vän, dom skulle förtjäna det mer än vad Judarna förtjänade det."
Där var droppen. Ingen förtjänar vad Adolfs Hitler gjorde. Ingen.
märkligt nog skrek gubbslemet inte "heja Jimmie!" I samma mening som hitler, vilket så klart sänker betyget på denna bussrasisthistorien

situationen börjar helt klart heta till! Tur då att busschauffören gör det som krävs och slänger ut bussrasist/nazis/fascisten
Citat:
Människor & hundar är välkomna in i bussen, men inte nazister"


Nå vad säger ni andra? Handlade Nour och busschaffisen rätt? Är historien trovärdig, är den starkt överdriven eller är den kanske till och med påhittad?
Citera
2015-11-20, 16:51
  #2
Medlem
Smatters avatar
"Människor & hundar är välkomna in i bussen, men inte nazister"

Bästa jag läst.
Citera
2015-11-20, 16:52
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Der.Rattenfanger
18-åriga Nour H Alaa är den senaste i den aldrig sinnande strömmen av offer för kollektivtrafiksrasismen. För några dagar sen skrävlande sexköpsturister på flyg till Prag. Idag stackars Nour och hennes beslöjade vän. Det originella med denna historier bör väll vara att det sedvanliga "ingen sa ifrån mot den onda rasisten buuhu" vinklingen saknas. Utan denna gången blev hon faktiskt hjälpt av en pursvensk busschaufför.

Länk: https://www.facebook.com/nour.haider...24354384435267

Några citat

skarp comeback av Nour där. Detta svenska gubbslem har, förutom den stora fräckheten att vara 60 år gammal, även en mycket liten uppfattning om vad islam betyder. Som tur är kan Nour komma till undsättning och förklarar vidare.
Nour konstaterar det alla upplysta redan vet! Islam är fredens religion!

men vad voro en bussrasisthistoria utan lite nazism, försmäkta ej fränder!
märkligt nog skrek gubbslemet inte "heja Jimmie!" I samma mening som hitler, vilket så klart sänker betyget på denna bussrasisthistorien

situationen börjar helt klart heta till! Tur då att busschauffören gör det som krävs och slänger ut bussrasist/nazis/fascisten


Nå vad säger ni andra? Handlade Nour och busschaffisen rätt? Är historien trovärdig, är den starkt överdriven eller är den kanske till och med påhittad?
Tvivlar starkt på att det ens har hänt. Den där Nour trollar nog bara för att få sina fem minuter i rampljuset.
Citera
2015-11-20, 16:56
  #4
Medlem
Carbuncles avatar
Det påminner om någon barnbok skriven på 70-talet som riktade sig till dagisbarn och lågstadieelever. Mats får inte vara med och leka kurragömma på rasten eftersom han har glasögon. Då kommer hans klasskamrat Stina ut på skolgården och förklarar att alla människor är lika mycket värda, oavsett om man kommer från Chile, har glasögon eller pratar norrländska (det var det man kunde bli mobbad för på 70-talet). Mats skolkompisar skäms då genast och låter Mats vara med och leka kurragömma.

Om Nour verkligen läste upp den där invecklade tiraden på bussen för den sinnesslöe 60-åringen ska jag äta upp mina bilnycklar.
Citera
2015-11-20, 16:57
  #5
Medlem
Zaedrewss avatar
Känns ju onekligen rätt tillrättalagt minst sagt...
Citera
2015-11-20, 16:58
  #6
Medlem
augusta66s avatar
Andra Nour-citat som väl bör tas med?

Citat:
Jag har aldrig stött på rasism i mina hela 16 år här.

Citat:
Jag hör hur folk började säg åt honom om att han ska lägga av och hur andra började undra vad som pågår. Jag är påväg till dörren för att kliva ut i nästa hållplats, och jag märker hur busschauffören öppnar sin bänk och går fram till 60 åriga mannen & ber honom att hoppa av bussen.
Mannen går upp och stirrar på mig, jag står vid dörren och han går emot mig och ut från bussen, busschauffören säger då -"Människor & hundar är välkomna in i bussen, men inte nazister"

Oavsett om detta har hänt, så beskriver det väl en människa med annan etnicitet än svensk, som för första gången upplever att bli hånad för sin etnicitet/religion?

Trist, dock fick Nour ju se att det faktisk inte finns stöd hos alla svenskar för det beteende 60-åringen visade....
Citera
2015-11-20, 17:01
  #7
Medlem
-Saknar trovärdighet.Språkbruket hos huvudrollsinnehavaren men även av "60-åringen" är styltigt och verkar konstruerat..i call bullshit
Citera
2015-11-20, 17:02
  #8
Medlem
Gubbfan uppförde sig mycket ohyfsat.
Citera
2015-11-20, 17:05
  #9
Medlem
TeslaTeslas avatar
Låter som något påhitt för att få uppmärksamhet.
Citera
2015-11-20, 17:18
  #10
Medlem
patriot8s avatar
Vilken hemsk dödsknarksnazist Nour råkade ut för, tur att hon kunde lätta på hjärtat via facebook.
Citera
2015-11-20, 17:29
  #11
Medlem
wienerfritzls avatar
Vilken liten lögnerska. För det första betyder islam inte alls frihet på arabiska utan underkastelse. Redan där avslöjar hon sig som en lögnerska ute efter att förgöra västvärlden.
Citera
2015-11-20, 17:58
  #12
Medlem
nedboys avatar
Nu lät faktiskt hennes historia konstruerad. Om man analyserar byggnaden och ordvalet av texten. Men exakt det som hon beskriver har jag själv sett flera gånger så det händer i alla fall.

Kan också varit så att hon faktiskt har suttit och konstruerat en text från en sann historia för att det ska låta så bra berättat som möjligt? Man kan ju se redigeringshistoriken om någon orkar analysera det.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback