Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-23, 11:05
  #181
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Klart att vi ska ge stugorna via expropieringsbeslut till nyanlända och ensamkommande. Dessa gossar och flickor kan flytta in hos vanliga familjer medans familjer får stugorna direkt, det bor inga i stugorna nu ändå. Familjerna sköter om stugorna under vintern så det blir en win win situation. Det skulle frigöra mängder av platser. Värmen löses med värmefläktar.

I detta forumet har frågan om just VAR svenskens gräns går. Ett expropieringsbeslut känns inte troligt men med denne regeringen får man vara beredd på vad för vansinne som helst. Där tror jag gränsen skulle gått för svensken? Eller så behöver ännu mer tas ifrån oss.
Citera
2015-11-23, 11:13
  #182
Medlem
Lagerthas avatar
Att lura dig in i Sverige oavsett syfte verkar inte vara svårt. Nu när förtroende minst sagt är lågt lär det vara lättare än någonsin, de vågar inte ta chansen att göra bort sig igen.

Förutom människor med terror i syfte så har vi ju många nya papperslösa. De har absolut för avsikt att försörja sig på något sätt och iom papperslösheten kommer de att ägna sig åt brottslighet alla, även om nivån skiljer sig.

Är detta något man glömt bort? För i takt med våra poliser kan åka på allt färre larm lär brottsligheten där privatpersoner är brottsoffer öka markant.

Överdriver jag eller vad ängar sig alla dessa papperslösa åt?
Citera
2015-11-23, 13:44
  #183
Medlem
MartinStLouiss avatar
Borde man inte börja presentera nästa steg efter gränskontrollerna snart? Och även sen börja utvisa dem människor som har fått avslag?
Citera
2015-11-23, 21:05
  #184
Medlem
Har nu gått ett par veckor sedan historiens sämsta, naivaste, mest handlingssvaga och patetiskt korkade regering ÄNTLIGEN införde gränskontroller.....vilket är det ALLRA minsta man kan begära i det totala invandringskaos som pågått alltför länge i Sverige.

Men ni som hoppades/trodde att gränskontrollerna skulle få ordning på kaoset kan nog sluta hoppas.

Idag rapporterar SVT Text att gränskontrollerna medförde att antalet asylsökande sjönk från 10 553 st till 8552 st i förra veckan = en minskning på ca 20%. Vilket är en jäkligt otillräcklig minskning som måste anses som en fis i rymden......invandringskatastrofen bara fortsätter !!!

http://www.svt.se/svttext/web/pages/111.html
Citera
2015-11-23, 21:15
  #185
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
I detta forumet har frågan om just VAR svenskens gräns går. Ett expropieringsbeslut känns inte troligt men med denne regeringen får man vara beredd på vad för vansinne som helst. Där tror jag gränsen skulle gått för svensken? Eller så behöver ännu mer tas ifrån oss.

Jag tror att IS kan utföra gruppvåldtäkt och halshuggning på hela kungafamiljen på Drottningholms slott utan att det blir nån ändring på invandringspolitiken. Inte ens om de därtill halalslaktar Ingemar Stenmark, bränner upp skeppet WASA och utdelar dödsdomar till alla svenskar som firar julafton.
Citera
2015-11-23, 22:32
  #186
Medlem
grey.eagles avatar
Alltså vem fan skall betala allt detta vansinne. Jo skattebetalare i privata sektorn.

Detta e episkt, och kommer för all tid att finnas i framtida studiemedel för andra länder.
VAD MAN INTE SKALL GÖRA
Citera
2015-11-23, 23:02
  #187
Medlem
Det finns ingen trovärdighet i att vilja minska antalet asylsökande. Inte för en sosse. Inte när de nyligen sagt att man inte bör prata volymer. Inte när det varit självklart att alla som vill hit ska få komma hit. Inte när förra statsministern ville öka mottagandet och uttryckte att det fanns plats för hur många som helst. Inte när nuvarande regeringen inte dementerade den hållningen. Det finns ingen trovärdighet att kritisera grannländer som sköter sig redigt och nyktert. Det finns ingen trovärdighet i att dra i handbromsen när ena hjulet redan hänger utanför stupet. Då har man kört över sin förmåga. Långt över sin förmåga. Då ska man inte få fortsätta att köra. Polisen (media i det här fallet) står på sidan och ser på, nickar godkännande och hoppas fyllot kan hoppa in i bilen och köra vidare. Ju fortare desto bättre.
Citera
2015-11-23, 23:20
  #188
Medlem
urquinaonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cybermorph
Det finns ingen trovärdighet i att vilja minska antalet asylsökande. Inte för en sosse. Inte när de nyligen sagt att man inte bör prata volymer. Inte när det varit självklart att alla som vill hit ska få komma hit. Inte när förra statsministern ville öka mottagandet och uttryckte att det fanns plats för hur många som helst. Inte när nuvarande regeringen inte dementerade den hållningen. Det finns ingen trovärdighet att kritisera grannländer som sköter sig redigt och nyktert. Det finns ingen trovärdighet i att dra i handbromsen när ena hjulet redan hänger utanför stupet. Då har man kört över sin förmåga. Långt över sin förmåga. Då ska man inte få fortsätta att köra. Polisen (media i det här fallet) står på sidan och ser på, nickar godkännande och hoppas fyllot kan hoppa in i bilen och köra vidare. Ju fortare desto bättre.

Vilken briljant liknelse, sitter också och inväntar nästa steg. Ska man kanske dra en favorit i repris? Jag talar om den välanvända nödlögnen att Sverige är bundet av internationella konventioner och därför inte kan göra något åt inflödet? Hur andra länder kan göra just detta och lyder under samma konventioner förblir en gåta...
Citera
2015-11-23, 23:38
  #189
Medlem
Som jag uppfattar det vill man att folk ska avvisas, men gärna då någon annanstans så att inte pk-folket kan rasa på sjuklöverpolitikerna.

Det är egentligen hyckleri, att kunna fortsätta säga att Sverige är asylpolitikens världsmakt men bara om andra länder har stoppat de asylsökande från att nå Sverige.

Enda ärliga är att säga till alla som kommer till Sverige att tyvärr ni får återvända hem om ni inte kan försörja er själva och själva ordna en bostad.

Givetvis kombinerat med att man förintar de terroristgrupper som rent fysiskt orsakar att folk lämnar sina länder.

Sen att en väldigt stor del av flyktingströmmen består av "överblivna" människor som inte funnit någon plats i arbetsmarknaden är ett annat problem, men Sverige kan knappast lösa det problemet med sin lilla arbetsmarknad. Vissa länder har skyhöga siffror av ungdomsarbetslöshet och det är ett överbefolkningsproblem.
Citera
2016-12-17, 06:29
  #190
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Hur kan man vara så känslokall att vilja hindra människor som flyr tortyr, krig och våldtäkter? Vi står inför en utmaning och tar emot en promille av dessa stackars barn och mödrar, i vissa fall män som gett upp hela sin existens. Jag gav med min släkt över 5000 i "hela Sverige skramlar" och är övertygad att vi kan öppna vår kärlek till dessa BARN och dess familjer. Det är en utmaning men vi har ytor där vi kan bygga bostäder, skapa skolor och om vi höjer skatten 5 % så är problemet löst. Vi kan och vi ska fixa det. Vi måste ha ökad invandring, hur annars löser vi äldreomsorg och förskolan?

Jag är övertygad om att du - och din släkt - kan ge mer än så.
Försök skramla ihop mer. Jag vet att ni klarar det! Tillsammans blir ni starkare!

Rymdkram!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback