Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-24, 02:36
  #301
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lebensmuede
Jobbar du på UDI? Jag hittar bara data totalt per nationalitet, inte uppbrutet efter vilken färdväg de har tagit.

http://www.udi.no/statistikk-og-anal...atsborgerskap/
Nei, jeg jobber ikke hos UDI, heldigvis.

De forteller hvor mange som kommer fra Russland i nyhetsartikler. De andre kommer i stor grad fra Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Har du någon dag för dag statistik?
Det kommer minska till nästa vecka i all fall.
Det är ju enkel logik att om vi inte får in dem här så kan de inte åka till Norge.

Även i Sverige har det minskat nu pga vintern och gränskontrollerna.
Kan jo være at Sveriges grensekontroll er like ineffektivt som den svenske regjeringen?
Citera
2015-11-24, 03:21
  #302
Medlem
tokidokis avatar
Enda raka är väl att vi gör som danskjävlarna och skiter i reglerna. Ingen jävel släpps över bron som inte kan visa giltigt pass med biometriska data.
Jag har läst någonstans att det bor danskar i Malmö som pendlar till jobbet i DK. Dejeligt värre om de måste visa pass varje dag de skall hem till middagspölsen.
Det om något kan kanske sätta press på preben att stänga gränsen.
Citera
2015-11-24, 11:51
  #303
Avstängd
Jensenbiffhuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camlon
Nei, jeg jobber ikke hos UDI, heldigvis.

De forteller hvor mange som kommer fra Russland i nyhetsartikler. De andre kommer i stor grad fra Sverige.


Kan jo være at Sveriges grensekontroll er like ineffektivt som den svenske regjeringen?
Du menar att teflon Lökke är ett under av skötsamhet?
Nu är ju frågan att Danmark inte har någon gränskontroll överhuvudtaget enligt order från Sören Pind.
Citera
2015-11-25, 22:41
  #304
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CliviaMiniata
Det bästa vore att danskarna får tillbaka Skåne. Ett riktigt stort problemområde och värst av allt är Malmö.
Resten av Sverige behöver inte det där.
Jag vet inte varför kung Karl 10 krigade så för att erövra Skåne från dansken. Kanske han hade några idéer om att ha naturliga gränser. Nu roterar han frenetiskt i sin grav. Ingen respekt för Kalles livsverk alls och gränser har blivit ett fult ord.
Sverige och Danmark har aldrig kommit bra överens. Bron var en dålig ide'.

Ha, ha,ha,ha du borde läsa på hur mycket Öresundsregionen- kan inte ta ditt meddelande på allvar. Du underbygger ju inte dina argument. Bara påstår att Skåne är en belastning. Ha ha ha kvällens skratt. Tack.
Citera
2015-11-25, 23:10
  #305
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unimaginative
Tillåt mig bistå: "Wow, bara wow - vilken märklig logik för att tilldela skuld.

Ryssland invaderar Krim trots internationella fördömanden. Israel gör som det vill trots internationella fördömanden. Med på något sätt tycks du tro att om vi bara "sagt något" så hade USA lyssnat och inte "orsakat" att alla dessa människor flyr? Märklig logik.

Om jag sagt att människor i mellanöstern saknade förmåga att styra sig själva ordentligt hade du fått fnatt - men det är precis det du antyder när du säger att vi är ansvariga för att vi sålt dem vapen. Att behandla dem som barn som vi gav en vass kniv till; som om att vi var ansvariga för allt de kan göra med kniven och bör ersätta alla skador.

Det är du som har en översittande och elitistisk attityd. Det är ett märkligt och självhatande synsätt som tycks säga att den i underläge alltid har rätt och den i överläge alltid fel. Men vet du vad? Ibland är det den svagare som är ett riktigt rövhål."

För övrigt kanske vi kan låta bli att kräva att alla människor i det här landet skall hålla käft tills dess att de lärt sig felfri svenska. Deras åsikter är inte mindre värda, och i det här fallet inte mindre vettiga än den USA-fixering du kontinuerligt ger uttryck för.

1/ Har inget emot människor som FÖRSÖKER skriva på svenska på detta forum. Inlägget som jag svarade på - skrev inte ens ett ord på svenska.

2/ Vet inte vad du fått att jag är "fixerad" av USA, har aldrig varit där, samt skulle aldrig åka dit, inte ens om jag fick betalt...

3/ Israel gör vad dom vill trots internationella fördömande, för att dom vågar. Dom har USA på sin sida. Den dagen dom inte längre har USA på sin sida-kommer dom bli beskedliga.

4/ Jag skulle personligen inte ge en kniv till ett destruktiv barn. Att sätta vapen i stater där mänskliga rättigheter inte finns m.m är inte logiskt. Har aldrig antytt om att dessa länder kan tänka själva. Klart dom inte kan - annars hade dom inte haft inbördeskrig och flyktingar som flyr från dessa länder. Och alla dessa inbördeskrig beror inte endast på att väst säljer vapen till dom. Folk flyr från vissa länder för att dom inte har mänskliga rättigheter och då har vi ändå inte lyckats sälja vapen till vissa länder och ÄNDÅ flyr folk.

5/ Det jag menade, var för ivrig och upprörd då jag skrev mitt tidigare inlägg och som jag vill förtydliga här är följande:

a/ Det är alla länder i väst som säljer vapen som även har blod i händerna. Således skall vi även ta ansvar för att dessa människor flyr.

b/ USA är ENDAST i Mellanöstern PGA av ekonomiska skäl. Olja. Om USA hade lagt ner lika mycket xx antal MILJARDER SEK på att utveckla bilar som kan gå på annat än olja (Som Tysklands regering, pungar ut mycket pengar för att tyskarna skall få fram något så dom blir mindre beroende av oljan) så hade USA inte lagt näsan i blöt i dessa länder.

c/ Alltså det är skillnad att lägga näsan i blöt pga. MÄNSKLIGA RÄTTIGHETER och att lägga näsan i blöt pga. EKONOMISKA intressen.....

d/ jag förtydliga igen- länder som inte har mänskliga rättigheter skall man inte ge vapen till. Istället för att bestraffa dessa länder med sanktioner - belöna dom med billigare import etc.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback