Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2015-11-23, 01:54
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crampolodeon
Sitt ned i båten. Det är lugnt, Sverige är inget mål... inte än i varje fall. Sverige är känt för att vara ett kallt och tråkigt land i norr och är inte av intresse vare sig för IS eller någon annan. Sverige har ingen makt internationellt.

Om jag ska sammanfatta det som har hänt:

1. IS har hotat Frankrike att inte lägga sig i problemen i Syrien, Frankrike gjorde det ändå, IS blev sura och attackerade sex punkter i Paris förorter. Drygt hundratal blev dödade, de flesta ifrån konserten som pågick.
2. Belgien har varit en av de vanligaste IS-rekryteringspunkterna i Europa, mycket pga att det bor många marockaner där.
3. Man hypade upp Sverige som mål enbart för att kontrollera befolkningen i Sverige och börja spionera mer. SÄPO och regeringen såg aldrig denna Mutar som något hot utan ett medel för att bedriva mer effektiv spaning.

Vet du ens vad du pratar om? Sverige är inte alls bara ett kallt och tråkigt land i norr. Nej, in matter of fact, vi är ett ganska intressant land.

Varför? Jo för att vi tar in en hel del invandrare från Syrien. Vi tar in många flyktingar som ISIS har "skrämt" iväg. Så av denna enkla anledning har vi blivit lite mer intressant. Tänk på att Sverige är faktiskt ett av de länder som tar in väldigt många invandrare, och har haft det helt utan gränser tills för bara någon vecka sedan.

Så återigen, nej, vi är inte bara ett kallt och tråkigt land.
Citera
2015-11-23, 01:59
  #26
Medlem
Crampolodeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sushipinne
Vet du ens vad du pratar om? Sverige är inte alls bara ett kallt och tråkigt land i norr. Nej, in matter of fact, vi är ett ganska intressant land.

Varför? Jo för att vi tar in en hel del invandrare från Syrien. Vi tar in många flyktingar som ISIS har "skrämt" iväg. Så av denna enkla anledning har vi blivit lite mer intressant. Tänk på att Sverige är faktiskt ett av de länder som tar in väldigt många invandrare, och har haft det helt utan gränser tills för bara någon vecka sedan.

Så återigen, nej, vi är inte bara ett kallt och tråkigt land.

Rent strategiskt så är Sverige skitointressant av många anledningar, dels ligger det långt bort sedan är det svinkallt här. Låter troligare att Sverige blir något safe haven för all världens avskum men inte mycket mer än så inom överskådlig framtid i alla fall. Ja, jag vet vad jag pratar om.

Jag är fan i mig mycket mer insatt i frågan än vad du är, men strategiskt sätt är Sverige ett pissland som IS inte är intresserad av för fem öre. Inte kommande decenniet i varje fall.
Citera
2015-11-23, 02:06
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackImprover
Marocko har inget med detta att göra. Det bor bara många med marockanska ättlngar där om jag förstått det rätt. Tror att användaren föersöker berätta att Bryssel är ett segregerat område
Segregation förekommer överallt på den här planeten, så vad gör Belgien annorlunda?
Citera
2015-11-23, 02:09
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sushipinne
Vet du ens vad du pratar om? Sverige är inte alls bara ett kallt och tråkigt land i norr. Nej, in matter of fact, vi är ett ganska intressant land.

Varför? Jo för att vi tar in en hel del invandrare från Syrien. Vi tar in många flyktingar som ISIS har "skrämt" iväg. Så av denna enkla anledning har vi blivit lite mer intressant. Tänk på att Sverige är faktiskt ett av de länder som tar in väldigt många invandrare, och har haft det helt utan gränser tills för bara någon vecka sedan.

Så återigen, nej, vi är inte bara ett kallt och tråkigt land.
ISIS jagar dom som flytt från Syrien till Sverige?
Citera
2015-11-23, 06:33
  #29
Medlem
Crampolodeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cplus
ISIS jagar dom som flytt från Syrien till Sverige?

Nej nej, de som flyr är inte flyktingar, de är desertörer, ekonomiska migranter och IS-soldater.
Citera
2015-11-23, 08:55
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knez
Är det befogat? Jag älskar vårt land och vill inte se för mycket förändringar men det väller in afganungar och syrier in i detta vackra land.
Jag vill inte se Sverige råka illa ut, vill inte att svenskarna ska uppleva terrorbrott.

Är jag överkänslig eller är mina farhågor befogade?
Givetvis är din oro befogad. Bor man som jag i en hårt terrordrabbad stad (muzzlor/Paris) så inser man att the only way to go är att bekämpa islam, med alla till buds stående legala medel. Politiker i Frankrike, USA (Donald Trump, ev blivande president) talar om att stänga ner moskéer etc. En bra början, men det är svårt att utrota en ideologi som har djupa och kraftiga rötter. Hur sjuk den än är. Men vi bör göra vad vi kan. Personligen är jag inte särskilt oroad, faror finns överallt. Man kan halka och slå ihjäl sig i badrummet. F ö den farligaste platsen att vistas på, enl statistik.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback