Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-11-20, 12:33
  #13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Det är inte att rekommendera att göra affärer med svindlare och annat löst folk!
(Vem annars är intresserad av att köpa "fake guld"?)
Du bör inte heller ta med dina varor på båten!

Båten?
Citera
2015-11-20, 22:44
  #14
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av murkin
Båten?
Är du verkligen seriös med din rubrik?
I så fall bör du nog redan veta svaret på din fråga, om inte så bör du lägga ned på en gång! i bästa fall får du polisen på dig, i värsta fall kommer någon att göra dig riktigt illa.

Risken finns att du försöker göra affärer med någon smartare än dig, då kommer du att uppleva "Båten som driver med dig!"
Citera
2015-11-21, 07:50
  #15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Är du verkligen seriös med din rubrik?
I så fall bör du nog redan veta svaret på din fråga, om inte så bör du lägga ned på en gång! i bästa fall får du polisen på dig, i värsta fall kommer någon att göra dig riktigt illa.

Risken finns att du försöker göra affärer med någon smartare än dig, då kommer du att uppleva "Båten som driver med dig!"

pfft. säger jag köpt det av nån annan innan.
Citera
2015-11-21, 13:46
  #16
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av murkin
pfft. säger jag köpt det av nån annan innan.

Så är det med alla fakeprylar. lätt att köpa men svårt att sälja.

Jag tror jag har genomskådat dig.
I bästa fall så trollar du annars är du en född loser:

Handen på hjärtat, är det inte så att någon har blåst dig och nu försöker du minimera skadan genom att blåsa någon annan. Du vet inte hur du skall bära dig åt och därför försöker du få några tips.
__________________
Senast redigerad av borriz 2015-11-21 kl. 13:52.
Citera
2015-11-22, 10:33
  #17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Så är det med alla fakeprylar. lätt att köpa men svårt att sälja.

Jag tror jag har genomskådat dig.
I bästa fall så trollar du annars är du en född loser:

Handen på hjärtat, är det inte så att någon har blåst dig och nu försöker du minimera skadan genom att blåsa någon annan. Du vet inte hur du skall bära dig åt och därför försöker du få några tips.

Försöker faktiskt bara tjäna lite pengar. Men det är alltså privatpersoner som gäller?
Citera
2015-11-22, 12:44
  #18
Medlem
danijov88s avatar
Precis som tidigare skribent nämner så verkar det som om du har blivit blåst och nu försöker minimera skadan. Ifall du är seriös med att sälja fake guld så borde du åtminstone läsa på och dra lärdom av någon person som verkligen kan sitt. Men att tro att du kan knalla in till en pantbank och blåsa någon är väldigt naivt. Som jag nämnde tidigare så är största chansen att sälja till någon privatperson som är dum nog. Men att du kommer kunna sälja till personer som handlar med guld alltså inklusive privatpersoner är också väldigt naivt. Det säljs väldigt billiga kit för att kontrollera ifall guldet är äkta eller ej.
Citera
2015-11-24, 20:00
  #19
Avstängd
Varför verkar många tro det är säkrare att sälja i inkapslatt fodral? När det ska säljas måste de ändå tas ut och lika bra man tar ut den när man köpt och killar äktheten
Citera
2015-11-24, 22:17
  #20
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av murkin
Varför verkar många tro det är säkrare att sälja i inkapslatt fodral? När det ska säljas måste de ändå tas ut och lika bra man tar ut den när man köpt och killar äktheten
Vad är det du inte berättar föross?

I ditt första inlägg skrev du :

Citat:
Ursprungligen postat av murkin
pantbanken? eller dom kanske kollar med ultraljud osv? Det är iaf ett kännt märke i förslutet säkerhetsfodral.

Nu verkar du tydligen ha upptäckt att det inte är så enkelt att blåsa folk som du tidigare inbillade dig.
Vem försökte du blåsa ?? och hur gick det?
Snälla håll oss inte i spänning.
Citera
2015-11-25, 00:38
  #21
Medlem
isberg15s avatar
Pantbanken kommer inte fungrea. dom kommer kolla upp det.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback