Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-11-19, 18:21
  #1
Medlem
weediaans avatar
Tjo, så jag har vill göra septum själv.
Några råd på vad man ska göra etc.?

(Har piecerat mig själv innan)

Något jag bör tänka på?

Tack på förhand
Citera
2015-11-19, 18:31
  #2
Medlem
everythingiss avatar
Nej, kör på bara... vad kan gå fel, det är ju bara brosk, eller?
Citera
2015-11-19, 20:04
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Nej, kör på bara... vad kan gå fel, det är ju bara brosk, eller?
Septum görs i den tunna skiljevägg som finns mitt i näsan, the sweet spot som man också kallar den. Den ska inte röra brosket. I en del fall gör folk den i brosket men då tar läkningen mycket längre tid samt att det kan göra sjukt mycket ondare.

I vilket fall, jag skulle inte göra septum själv. Den ska se och vara rak i förhållande till ditt ansikte samt sitta rätt så den inte rör vid överläpp osv.
Citera
2015-11-19, 20:11
  #4
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jetblack666
Septum görs i den tunna skiljevägg som finns mitt i näsan, the sweet spot som man också kallar den. Den ska inte röra brosket. I en del fall gör folk den i brosket men då tar läkningen mycket längre tid samt att det kan göra sjukt mycket ondare.

I vilket fall, jag skulle inte göra septum själv. Den ska se och vara rak i förhållande till ditt ansikte samt sitta rätt så den inte rör vid överläpp osv.
Tur att en annan inte håller på med piercing med andra ord, man skulle väl fördärva människan för all framtid... snyggt är det iallafall, men inget slår tjejer som har gulliga skrattgropar med någon liten plupp i... när man ändå har en expert här, hur sitter de i skrattgroparna fast.. jag menar är det rakt igenom kinden eller är det som typ något anchor, eller vad det kallas när det sitter fast ändå? Ja ja, jag vet att jag kan googla men det är trevligare att någon berättar istället
Citera
2015-11-19, 21:15
  #5
Medlem
weediaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Tur att en annan inte håller på med piercing med andra ord, man skulle väl fördärva människan för all framtid... snyggt är det iallafall, men inget slår tjejer som har gulliga skrattgropar med någon liten plupp i... när man ändå har en expert här, hur sitter de i skrattgroparna fast.. jag menar är det rakt igenom kinden eller är det som typ något anchor, eller vad det kallas när det sitter fast ändå? Ja ja, jag vet att jag kan googla men det är trevligare att någon berättar istället


Tror du syftar på cheeks, mina är en stav har en liten kula på insidan å en större på utsidan.
Gjorde dom själv, liknade en hamster i en vecka. Är så nöjd med dem

Så här menar jag med insidan:

http://tinypic.com/view.php?pic=ztw6py&s=9#.Vk4p04bqHCR

(Mysko bild, fick ta en så du kunde se vad jag menade)
Citera
2015-11-19, 21:21
  #6
Medlem
weediaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jetblack666
Septum görs i den tunna skiljevägg som finns mitt i näsan, the sweet spot som man också kallar den. Den ska inte röra brosket. I en del fall gör folk den i brosket men då tar läkningen mycket längre tid samt att det kan göra sjukt mycket ondare.

I vilket fall, jag skulle inte göra septum själv. Den ska se och vara rak i förhållande till ditt ansikte samt sitta rätt så den inte rör vid överläpp osv.

Jo, kanske bäst å gå till en studio.
Har kanyler (sterila ofc), smycke å "verktyg"

Gjorde mina cheeks själv å blev rätt så raka, fast lägga några hundra på att göra det i en studio är nog smartast.

Får se vad som händer
Citera
2015-11-19, 21:50
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Tur att en annan inte håller på med piercing med andra ord, man skulle väl fördärva människan för all framtid... snyggt är det iallafall, men inget slår tjejer som har gulliga skrattgropar med någon liten plupp i... när man ändå har en expert här, hur sitter de i skrattgroparna fast.. jag menar är det rakt igenom kinden eller är det som typ något anchor, eller vad det kallas när det sitter fast ändå? Ja ja, jag vet att jag kan googla men det är trevligare att någon berättar istället
Som sagt, cheeks syftar du på. Och ja, de går igenom. Det finns dock de som sätter anchor i kinderna istället, men jag skulle inte tro att det är just i skrattgroparna då eftersom det nog skulle försvåra läkningen för dem att hela tiden hamna i en grop så fort det skrattas. Där kan någon annan som vet bättre hoppa in och berätta mer.
Citat:
Ursprungligen postat av weediaan
Jo, kanske bäst å gå till en studio.
Har kanyler (sterila ofc), smycke å "verktyg"

Gjorde mina cheeks själv å blev rätt så raka, fast lägga några hundra på att göra det i en studio är nog smartast.

Får se vad som händer
Septum blir lite av en annan grej än cheeks rent symmetrimässigt. Den måste ju bli rak, minsta lilla snedhet kommer synas som fan. Med cheeks räcker det ju att hålen sitter på samma höjd när man kollar framifrån.
Citera
2015-11-19, 22:47
  #8
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weediaan
Tror du syftar på cheeks, mina är en stav har en liten kula på insidan å en större på utsidan.
Gjorde dom själv, liknade en hamster i en vecka. Är så nöjd med dem

Så här menar jag med insidan:

http://tinypic.com/view.php?pic=ztw6py&s=9#.Vk4p04bqHCR

(Mysko bild, fick ta en så du kunde se vad jag menade)
Sjukt fina tänder, är det inte lätt att råka bita i knoppen på insidan av kinden?
Citera
2015-11-19, 22:51
  #9
Medlem
Aspackad-huggorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Tur att en annan inte håller på med piercing med andra ord, man skulle väl fördärva människan för all framtid... snyggt är det iallafall, men inget slår tjejer som har gulliga skrattgropar med någon liten plupp i... när man ändå har en expert här, hur sitter de i skrattgroparna fast.. jag menar är det rakt igenom kinden eller är det som typ något anchor, eller vad det kallas när det sitter fast ändå? Ja ja, jag vet att jag kan googla men det är trevligare att någon berättar istället

Jag är varken intresserad av piercing eller piercad själv, men septum har väl något med näsan att göra dvs själva piercingen sitter i nässkiljeväggen?

EDIT: Tror septum är latin för typ "separera" eller dylikt, därav nässkiljevägg
Citera
2015-11-19, 23:02
  #10
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weediaan
Tror du syftar på cheeks, mina är en stav har en liten kula på insidan å en större på utsidan.
Gjorde dom själv, liknade en hamster i en vecka. Är så nöjd med dem

Så här menar jag med insidan:

http://tinypic.com/view.php?pic=ztw6py&s=9#.Vk4p04bqHCR

(Mysko bild, fick ta en så du kunde se vad jag menade)
Gör dig själv en tjänst och skaffa labretsmycken istället. Dom är gjorde för att vara på insidan av munnen och är platta på baksidan.

http://www.barbarella.se/Image?image...300&height=400
Citera
2015-12-17, 13:13
  #11
Medlem
weediaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Sjukt fina tänder, är det inte lätt att råka bita i knoppen på insidan av kinden?

Tackar!

Råkar mest bita i dem när jag äter, annars är det jo min tungpicering som har gjort mest skada
__________________
Senast redigerad av weediaan 2015-12-17 kl. 13:15.
Citera
2015-12-17, 13:15
  #12
Medlem
weediaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Gör dig själv en tjänst och skaffa labretsmycken istället. Dom är gjorde för att vara på insidan av munnen och är platta på baksidan.

http://www.barbarella.se/Image?image...300&height=400

Hadde labret innan i det men blev av med dom så fik sätta smycken till tungpiceringar där...

Har labret stavar i nu dock
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback