Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-13, 08:45
  #121
Medlem
Badios avatar
Nu är det på tapeten igen. Maten duger inte och för lite specialmat.
Citat:
DT har nu tagit del av ny matkritik från berörda vid Trängslets asylboende. Kritiken handlar om att maten varieras dåligt under veckorna, portionerna är små, den tar snabbt slut och att specialmat är svårtillgänglig.
Kristina Pamryd Karlsson är Migrationsverkets enhetchef för norra Dalarna.
– Jag äter personligen regelbundet i Trängslet. Jag tycker maten är bra. God faktiskt. Den kritik som nått er är inget jag fått del av. Jag pratar alltid med de boende. De tycker överlag att maten är bra. Visst gillar en del inte allt. Det är dock normalt. Jag gillar heller inte att äta vissa saker, säger hon.
Citat:
Enligt Migrationsverket serveras en varierad kost och maträtter. Det handlar om grytor, risrätter, kycklingrätter, vegetariska rätter, pastarätter och köttförsrätter.
– Fläskrätter serveras inte. Maten är lite åt det svenska husmanskosthållet. Det som efterfrågas är också det vi styr menyn åt. Om en maträtt slängs i större omfattning byter vi ut den rätten mot annat, säger Pamryd Karlsson.
http://www.dt.se/dalarna/migrationsv...et-ar-orattvis
Citera
2016-05-13, 10:37
  #122
Medlem
Flyer6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badio
Nu är det på tapeten igen. Maten duger inte och för lite specialmat.

http://www.dt.se/dalarna/migrationsv...et-ar-orattvis

Bortskämdhet. Hade man gnällt på maten själv som liten, då jävlar... Vad fan förväntar sig folk egentligen? En bal på slottet varje dag?
Citera
2016-05-13, 11:16
  #123
Medlem
Badios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flyer6
Bortskämdhet. Hade man gnällt på maten själv som liten, då jävlar... Vad fan förväntar sig folk egentligen? En bal på slottet varje dag?
Det är säkert samma som sist att de kräver sin inhemska mat. Svenska grytor smakar nog inte mellanöstern.
Citera
2016-05-13, 11:22
  #124
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badio
Det är säkert samma som sist att de kräver sin inhemska mat. Svenska grytor smakar nog inte mellanöstern.
[OBS! IRONISK TEXT FÖLJER!]Men du måste tänka in dig i hemskheten att behöva fly från Danmark och mötas i Sverige med svensk mat! Förstår du inte hur kränkande det är? Vem äter svensk mat överhuvudtaget? [SLUT PÅ IRONI]

Vi ger dom husrum, mat, pengar och en säker plats för deras familj. Som tack får vi hungerstrejk, bråk dagligen och gnäll på "lyxvaror". Man vet att det inte handlar om riktiga flyktingar när allt dom poängterar kan klassas som I-landsproblem.
Citera
2016-05-13, 11:28
  #125
Medlem
Badios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackstalkern
[OBS! IRONISK TEXT FÖLJER!]Men du måste tänka in dig i hemskheten att behöva fly från Danmark och mötas i Sverige med svensk mat! Förstår du inte hur kränkande det är? Vem äter svensk mat överhuvudtaget? [SLUT PÅ IRONI]

Vi ger dom husrum, mat, pengar och en säker plats för deras familj. Som tack får vi hungerstrejk, bråk dagligen och gnäll på "lyxvaror". Man vet att det inte handlar om riktiga flyktingar när allt dom poängterar kan klassas som I-landsproblem.
Haha ja men de vet ju om att gnälls det tillräckligt länge så kommer det ordna sig tillslut. Migverket vill inte ha upplopp så maten lär fixas.
Citera
2016-05-13, 23:03
  #126
Medlem
Scott Danielss avatar
Det kan väl bara vara en handfull pk-ister och extremister som bryr sig om migranternas sanslösa krav om wi-fi, tvättmaskiner och arabmat hit och dit. Vanliga människor däremot blir förbannade när kraven haglar från de som påstår sig ha "flytt krig, terror och förtryck". Lyxmigranterna förnekar sig inte.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback