Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-19, 17:14
  #1
Medlem
Hej,
Jag har problem med Chrome i både Mac o PC där ständiga Popups på ryska samt porr dyker upp. Jag har provat ALLT. Det kommer tillbaka. Det märkliga är att det verkar ha med endast Chrome att göra. Det dyker upp både om jag är inloggad i Chrome (gmailkonto) eller om jag kör det som nyinstallerat. Det lägger sig över sidor och när man klickar på krysset så öppnas nya fönster osv. Jobbigt som fan.,

Adblock verkar inte kunna rå på det heller. Ännu märkligare är att det mest märks på Aftonbladet, Expressen, IDG o andra vanliga sidor. På t.ex Facebook och annat händer ingenting..... Känns igen?

Jag har kontrollerat
- Adblock
- Tillägg (avaktiverat osv)
- Kört Adaware, Malwareantibits o flera till
- Kontrollerat program i kontrollpanelen (men det kommer ju på flera datorer)
- Även provat att logga ut och in o avinstallera Chrome osv

Någon som vet vad som har hänt? Bifogar skärmdump

http://postimg.org/image/lor0nf8r1/

(PS, om detta ligger i fel forum eller tråd så ändra det o ursäkta i så fall)

Jojje
__________________
Senast redigerad av Jojjesthlm 2015-11-19 kl. 17:14. Anledning: Kompletterade med info
Citera
2015-11-19, 17:53
  #2
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Om du avinstallerar ditt nuvarande Adblock och installerar detta tillägg -> uBlock Origin

Vad händer då? Du finner uBlock Origin på Chromes webstore.
Citera
2015-11-19, 18:25
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Om du avinstallerar ditt nuvarande Adblock och installerar detta tillägg -> uBlock Origin

Vad händer då? Du finner uBlock Origin på Chromes webstore.

Jävlar vilken killer.... inte ett spår kvar. M an kan undra varför det hände från första början? Jag är ingen direkt porrsurfare eller sitter med torrents o wares.

Tack iaf!
Citera
2015-11-19, 18:27
  #4
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jojjesthlm
Jävlar vilken killer.... inte ett spår kvar. M an kan undra varför det hände från första början? Jag är ingen direkt porrsurfare eller sitter med torrents o wares.

Tack iaf!

Adblocker är idag ett kass tillägg. Minneskrävande och inte täpper till så som detta tillägg som du fick tips på.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback