Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-03-08, 16:23
  #7705
Avstängd
Hur tänker ni som tror att AJ (playerboy) ljuger i sina inlägg i tråden? Jag menar, han lämnar datum och namn samt uppgifter som polisen lätt kan dubbelkolla. Om han är normalbegåvad fattar han ju att polisen sitter och läser tråden och att det inte skulle se bra ut om han redan på fb börjar ljuga om sina förehavanden för tiden efter mordet. Han kan ljuga om att han letat i området (sämsta lögnen eftersom det bara väcker fler frågor), men han kan inte ljuga om att han polisanmält inbrott i bussen osv - det kan ju polisen kolla upp.

Sen undrar jag varför kompisen som M sist pratade med skickade ett uppföljande sms med frågan om hon är okej? Jag menar, om jag hade talat med en kompis i en halvtimme hade jag inte fem minuter senare frågat hur hon mår om jag inte misstänkte att hon på något sätt är i fara. Men än så länge verkar sms:et direkt efter samtalet vara ett rykte, eftersom sms-skärmdumpen visar att kompisen skickar det sms:et på morgonen den 6 nov.

Jag tror att polisen rubricerade detta som mord för att de hittade M på det sätt som de hittade henne. Hade hon bara legat i skogen hade de däremot inte kunnat rubricera det som mord förrän de hittat märken eller något som tydde på mord. Jag tror att om polisen hittar en kropp ingjuten i betong arbetar de utifrån mord, istället för att utgå ifrån att det lika gärna kunde ha varit en olyckshändelse. Jag är därför väldigt orolig för att AJ faktiskt kan komma undan detta om M:s kropp inte uppvisar spår av våld.

Låt oss alla be för att M:s kropp uppvisar tydliga tecken på mord, men att hennes lidande var kort/obefintligt.

Jag tror inte på motivet att han ledsnat på hennes uthängningar av honom på diverse sociala medier eftersom hon slutade lägga upp grejer redan i början av 2015 (om jag inte minns fel). Varför skulle han plötsligt irritera sig på det när han inte verkar ha brytt sig vid tiden då hon aktivt baktalade honom?
__________________
Senast redigerad av ronjabernadotter 2016-03-08 kl. 16:33.
Citera
2016-03-08, 16:32
  #7706
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ronjabernadotter
Hur tänker ni som tror att AJ (playerboy) ljuger i sina inlägg i tråden? Jag menar, han lämnar datum och namn samt uppgifter som polisen lätt kan dubbelkolla. Om han är normalbegåvad fattar han ju att polisen sitter och läser tråden och att det inte skulle se bra ut om han redan på fb börjar ljuga om sina förehavanden för tiden efter mordet. Han kan ljuga om att han letat i området (sämsta lögnen eftersom det bara väcker fler frågor), men han kan inte ljuga om att han polisanmält inbrott i bussen osv - det kan ju polisen kolla upp.

Sen undrar jag varför kompisen som M sist pratade med skickade ett uppföljande sms med frågan om hon är okej? Jag menar, om jag hade talat med en kompis i en halvtimme hade jag inte fem minuter senare frågat hur hon mår om jag inte misstänkte att hon på något sätt är i fara. Men än så länge verkar sms:et direkt efter samtalet vara ett rykte, eftersom sms-skärmdumpen visar att kompisen skickar det sms:et på morgonen den 6 nov.

Jag tror att polisen rubricerade detta som mord för att de hittade M på det sätt som de hittade henne. Hade hon bara legat i skogen hade de däremot inte kunnat rubricera det som mord förrän de hittat märken eller något som tydde på mord. Jag tror att om polisen en kropp ingjuten i betong arbetar de utifrån mord, istället för att utgå ifrån att det lika gärna kunde ha varit en olyckshändelse. Jag är därför väldigt orolig för att AJ faktiskt kan komma undan detta om M:s kropp inte uppvisar spår av våld.

Låt oss alla be för att M:s kropp uppvisar tydliga tecken på mord, men att hennes lidande var kort/obefintligt.

Jag tror inte på motivet att han ledsnat på hennes uthängningar av honom på diverse sociala medier eftersom hon slutade lägga upp grejer redan i början av 2015 (om jag inte minns fel). Varför skulle han plötsligt irritera sig på det när han inte verkar ha brytt sig vid tiden då hon aktivt baktalade honom?

Kan det varit så att AJ vart otrevligt och hotfull innan det samtalet? Samt hon förklarat det för sin kompis i telefon och sagt att hon skall återkomma under natten? Således gör inte M och klart en kompis frågar om något hänt om de kommit överens om en återkoppling?
Citera
2016-03-08, 16:40
  #7707
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mrskylight
Kan det varit så att AJ vart otrevligt och hotfull innan det samtalet? Samt hon förklarat det för sin kompis i telefon och sagt att hon skall återkomma under natten? Således gör inte M och klart en kompis frågar om något hänt om de kommit överens om en återkoppling?

Så kan det mycket riktigt ha gått till. Jag hade i och för sig ringt snuten om jag misstänkte att min kompis var i trångmål. Å andra sidan kanske vännen inte ville sätta henne i skiten i onödan genom att ringa polisen, eftersom hon pundar och polisen med all sannolikhet skulle ha gripit M och AJ för innehav av narkotika. Kanske var det så vännen tänkte och därför inte larmade polis? Hade hur som helst velat se det där sms:et som skickades efter samtalet, men tyvärr finns inget sådant sms i sms-dumpen som finns i tråden.
Citera
2016-03-08, 16:43
  #7708
Medlem
Ikväll 8/3 kl 21.00 SVT1, tar Leif GW upp mordet i "Veckans brott"

"Vi tar upp mordet i Upplands Väsby där en 29-årig tvåbarnsmamma
mördades. Två personer är nu häktade och Leif har besökt fyndplatsen."
Citera
2016-03-08, 16:53
  #7709
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ronjabernadotter
Så kan det mycket riktigt ha gått till. Jag hade i och för sig ringt snuten om jag misstänkte att min kompis var i trångmål. Å andra sidan kanske vännen inte ville sätta henne i skiten i onödan genom att ringa polisen, eftersom hon pundar och polisen med all sannolikhet skulle ha gripit M och AJ för innehav av narkotika. Kanske var det så vännen tänkte och därför inte larmade polis? Hade hur som helst velat se det där sms:et som skickades efter samtalet, men tyvärr finns inget sådant sms i sms-dumpen som finns i tråden.


Jag tror det är som du säger sen vet vi inte om det är första gången de vart i trångmål vid sina träffar. När vokabulären tar slut tar nävarna vid. Tror M kan ha haft en provocerande attetyd när hon satte den sidan till. Men det jag önskar mest av allt är just nu att sanningen kommer fram. Så att de familjen efter M kan försöka komma vidare. Samt att EMK och AJ aldrig mer får vårdnaden om sin lilla tös. Konstigt med tanke på deras domar att de fått ha vårdnaden om henne. Kanske finns de någon hållhake på någon socialsekreterare i väsby.
Citera
2016-03-08, 17:00
  #7710
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magaga
Ikväll 8/3 kl 21.00 SVT1, tar Leif GW upp mordet i "Veckans brott"

"Vi tar upp mordet i Upplands Väsby där en 29-årig tvåbarnsmamma
mördades. Två personer är nu häktade och Leif har besökt fyndplatsen."

Spännande, det var väl nån i tråden som skrev att han varit ute och besökt FP.
Citera
2016-03-08, 17:05
  #7711
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nrebellion
Jag tror J*cke gav M hennes sista panna och eventuellt jungfrun med, även om han hävdat annat i tråden.
Vad det var för galen blandning hon fick i sig det är frågan...
Fentanyl? Lätt få tag på det mesta för en quarter pundish som honom. Svaret finner väl de om J*ckes dator återfinns. Kan tänka mig han googlar både det ena och det andra (how to hide a body for dummies osv) Om han sprutade henne full med gift varför inte göra så det såg ut som ett självmord i så fall? Mm, man kan vara smart som en del av er anser han är, fast så ställer humöret till det för en (J*cke jag har i åtanke) ... Motiv? Få slut på M's skitsnack och bloggande. Och att hon eventuellt på många andra sätt och vis gjorde livet surt för J och EMK. Tillvägagångssätt...?! Injektion chansar jag på.

Mycket bra inlägg!
Citera
2016-03-08, 17:05
  #7712
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ronjabernadotter
Hur tänker ni som tror att AJ (playerboy) ljuger i sina inlägg i tråden? Jag menar, han lämnar datum och namn samt uppgifter som polisen lätt kan dubbelkolla. Om han är normalbegåvad fattar han ju att polisen sitter och läser tråden och att det inte skulle se bra ut om han redan på fb börjar ljuga om sina förehavanden för tiden efter mordet. Han kan ljuga om att han letat i området (sämsta lögnen eftersom det bara väcker fler frågor), men han kan inte ljuga om att han polisanmält inbrott i bussen osv - det kan ju polisen kolla upp.

Sen undrar jag varför kompisen som M sist pratade med skickade ett uppföljande sms med frågan om hon är okej? Jag menar, om jag hade talat med en kompis i en halvtimme hade jag inte fem minuter senare frågat hur hon mår om jag inte misstänkte att hon på något sätt är i fara. Men än så länge verkar sms:et direkt efter samtalet vara ett rykte, eftersom sms-skärmdumpen visar att kompisen skickar det sms:et på morgonen den 6 nov.

Jag tror att polisen rubricerade detta som mord för att de hittade M på det sätt som de hittade henne. Hade hon bara legat i skogen hade de däremot inte kunnat rubricera det som mord förrän de hittat märken eller något som tydde på mord. Jag tror att om polisen hittar en kropp ingjuten i betong arbetar de utifrån mord, istället för att utgå ifrån att det lika gärna kunde ha varit en olyckshändelse. Jag är därför väldigt orolig för att AJ faktiskt kan komma undan detta om M:s kropp inte uppvisar spår av våld.

Låt oss alla be för att M:s kropp uppvisar tydliga tecken på mord, men att hennes lidande var kort/obefintligt.

Jag tror inte på motivet att han ledsnat på hennes uthängningar av honom på diverse sociala medier eftersom hon slutade lägga upp grejer redan i början av 2015 (om jag inte minns fel). Varför skulle han plötsligt irritera sig på det när han inte verkar ha brytt sig vid tiden då hon aktivt baktalade honom?

"
Sen undrar jag varför kompisen som M sist pratade med skickade ett uppföljande sms med frågan om hon är okej? Jag menar, om jag hade talat med en kompis i en halvtimme.

Det sms:8/11
Citera
2016-03-08, 17:07
  #7713
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ronjabernadotter
Hur tänker ni som tror att AJ (playerboy) ljuger i sina inlägg i tråden? Jag menar, han lämnar datum och namn samt uppgifter som polisen lätt kan dubbelkolla. Om han är normalbegåvad fattar han ju att polisen sitter och läser tråden och att det inte skulle se bra ut om han redan på fb börjar ljuga om sina förehavanden för tiden efter mordet. Han kan ljuga om att han letat i området (sämsta lögnen eftersom det bara väcker fler frågor), men han kan inte ljuga om att han polisanmält inbrott i bussen osv - det kan ju polisen kolla upp.

Sen undrar jag varför kompisen som M sist pratade med skickade ett uppföljande sms med frågan om hon är okej? Jag menar, om jag hade talat med en kompis i en halvtimme hade jag inte fem minuter senare frågat hur hon mår om jag inte misstänkte att hon på något sätt är i fara. Men än så länge verkar sms:et direkt efter samtalet vara ett rykte, eftersom sms-skärmdumpen visar att kompisen skickar det sms:et på morgonen den 6 nov.

Jag tror att polisen rubricerade detta som mord för att de hittade M på det sätt som de hittade henne. Hade hon bara legat i skogen hade de däremot inte kunnat rubricera det som mord förrän de hittat märken eller något som tydde på mord. Jag tror att om polisen hittar en kropp ingjuten i betong arbetar de utifrån mord, istället för att utgå ifrån att det lika gärna kunde ha varit en olyckshändelse. Jag är därför väldigt orolig för att AJ faktiskt kan komma undan detta om M:s kropp inte uppvisar spår av våld.

Låt oss alla be för att M:s kropp uppvisar tydliga tecken på mord, men att hennes lidande var kort/obefintligt.

Jag tror inte på motivet att han ledsnat på hennes uthängningar av honom på diverse sociala medier eftersom hon slutade lägga upp grejer redan i början av 2015 (om jag inte minns fel). Varför skulle han plötsligt irritera sig på det när han inte verkar ha brytt sig vid tiden då hon aktivt baktalade honom?

Hur tänker du som tror att MG talar sanning härinne?

Om vi siktar bort alla texter skrivna i tråden som har MG som källa och utgångspunkt, får vi knappt en handfull faktabaserade texter/inlägg kvar. Han är moder och fader till i stort allt som diskuteras, förutom det BO själv skrivit och visat i olika sammanhang.

Sen har vi de fysiska upplevelserna av MP folk och privata letande som också adderar till infoflödet på varierande vis

Om vi kritiskt tittar på vad sms tråden innehåller, och med lite fantasi ser för oss en livlös mobilägare samt en MG med syfte att förvirra fakta i tidslinjen i fallet, tror ni inte han skulle ta tillfället i akt att lägga in lite passande dialog mellan honom själv och offret? En mobil i varje hand, så att säga. Samt involvera en säkert ovetande vän i Norrköping, eller var var det?

Har någon hört från denna vän? Eller finns enbart ett uppringt nummer?

Lite fakta baserar sig på just oberoende fakta härinne. Inte seriöst att bygga på MG´s utlagda garn.
Citera
2016-03-08, 17:08
  #7714
Medlem
AJ var under tidigt 2000 tal inskriven på behandlingsgruppen bryggan.

Trots att AJ fick professionell hjälp med sitt beteende från denna grupp med utbildad personal kom man ingenstans. Där det ingick att få sköta sig själv i en egen lägenhet. (centrala och attraktiva lägenheter inne i Sthlm). Man kunde gå i terapigrupper kunde få hjälp med utbildning etc. Allt för att på sikt kunna bli en del av samhället igen.
__________________
Senast redigerad av mrskylight 2016-03-08 kl. 17:19.
Citera
2016-03-08, 17:19
  #7715
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ronjabernadotter


Jag tror att polisen rubricerade detta som mord för att de hittade M på det sätt som de hittade henne. Hade hon bara legat i skogen hade de däremot inte kunnat rubricera det som mord förrän de hittat märken eller något som tydde på mord. Jag tror att om polisen hittar en kropp ingjuten i betong arbetar de utifrån mord, istället för att utgå ifrån att det lika gärna kunde ha varit en olyckshändelse. Jag är därför väldigt orolig för att AJ faktiskt kan komma undan detta om M:s kropp inte uppvisar spår av våld.

Hur de rubricerar internt är en sak och vad de släpper till media en helt annan, i det här fallet släppte de att det var fråga om mord mycket snabbt.
Det finns ju många exempel på fall som är solklara mord eller dråp där de endast har gått ut med att de misstänker mord.Det kan som exempel se ut såhär en person hittas död knivhuggen ett antal gånger kniven finns inte på platsen alla vet då att det är fråga om ett mord alternativt dråp eller möjligen kanske grov misshandel vållande till annans död.
Rubrikerna i tidningarna blir polisen misstänker mord, alltså inte som i det här fallet att det verkligen rör sig om mord och det tyder på att de har hittat mer än bara att hon var ingjuten i betong.
Citera
2016-03-08, 17:31
  #7716
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ronjabernadotter
Så kan det mycket riktigt ha gått till. Jag hade i och för sig ringt snuten om jag misstänkte att min kompis var i trångmål. Å andra sidan kanske vännen inte ville sätta henne i skiten i onödan genom att ringa polisen, eftersom hon pundar och polisen med all sannolikhet skulle ha gripit M och AJ för innehav av narkotika. Kanske var det så vännen tänkte och därför inte larmade polis? Hade hur som helst velat se det där sms:et som skickades efter samtalet, men tyvärr finns inget sådant sms i sms-dumpen som finns i tråden.
Tror mer på att vännen tänkte att det var lönlöst att ringa polisen eftersom hon inte visste var M var någonstans.
Lite svårt att peka ut en buss som står någonstans i väsby om personen ens kände till att den stod i väsby eller om M var i bussen, det enda som kanske skulle ha hänt är att polisen åkte hem till M och ringde på.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback