Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-01, 09:57
  #13
Medlem
Ngts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZa
För att jag känner personen och vet omständigheterna kring försvinnandet.
I så fall är det ju ett intressant försvinnande. Trots det inte hört ett dyft om detta... Hon är ju kvinna till och med, grundkravet finns för allmänhetens intresse.


Nåt är dolt!
Citera
2015-12-01, 10:08
  #14
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ngt
I så fall är det ju ett intressant försvinnande. Trots det inte hört ett dyft om detta... Hon är ju kvinna till och med, grundkravet finns för allmänhetens intresse.


Nåt är dolt!

Misstänks brott så brukar polisen inleda en förundersökning om misstänkt människorov, och då är tidningarna snabba. Tror inte att vi har att göra med brott den här gången.
Citera
2015-12-01, 10:14
  #15
Medlem
Hon är fortfarande försvunnen.
Citera
2015-12-01, 10:28
  #16
Medlem
underhands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZa
Hon är fortfarande försvunnen.
Väldigt konstigt att media inte bryr sig.
Känns faktiskt som om polis och anhöriga har en aning om vad som kan ha hänt.
Citera
2015-12-01, 11:53
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZa
Hon är fortfarande försvunnen.
Du känner ju tydligen tjejen. Varför "talar" du då inte om vad som ligger bakom försvinandet, så att folk kan hjälpa till att ta reda på vart hon kan ha tagit vägen? Jag tänker på familjens oro, som inte vet vart hon är.
Citera
2015-12-01, 21:59
  #18
Medlem
Jag vet inte vad som ligger bakom försvinnandet. Skulle jag göra de så skulle de inte finnas frågor.
Det jag vet är att baserat på henne som person så håller hon sig inte borta frivilligt.

Jag vill inte säga mer än så just av respekt för hennes anhöriga. Jag ville bara att de skulle uppmärksammas för de kändes som inget hände.

Citat:
Ursprungligen postat av laxaskar
Du känner ju tydligen tjejen. Varför "talar" du då inte om vad som ligger bakom försvinandet, så att folk kan hjälpa till att ta reda på vart hon kan ha tagit vägen? Jag tänker på familjens oro, som inte vet vart hon är.
Citera
2015-12-01, 23:55
  #19
Medlem
MrFolds avatar
Jag gissar att det finns någon slags känd problematik här i botten? Psykiska problem, missbruksproblem.

Det brukar vara något åt det hållet i såna här försvinnanden med väldigt låg profil. Inte sagt i någon kränkande avsikt.
Citera
2015-12-03, 09:28
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Jag gissar att det finns någon slags känd problematik här i botten? Psykiska problem, missbruksproblem.

Det brukar vara något åt det hållet i såna här försvinnanden med väldigt låg profil. Inte sagt i någon kränkande avsikt.
Exakt! verkar väldigt skumt.
Citera
2015-12-04, 00:54
  #21
Medlem
Theforeigners avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21879938.ab

2015-12-03
Mamman: Man tänker det värsta

29-åriga tvåbarnsmamman Madelene har varit försvunnen sedan den 6 november i år.
Hon sågs senast i Upplands Väsby och nu vädjar hennes mamma om tips om var hon kan befinna sig.
– Allt är bara ett stort frågetecken, säger mamma Susanne.
Det var den sjätte november som Madeleine sågs senast av en vän i Upplands Väsby. Sedan dess har hon varit spårlös försvunnen.
– Det är väldigt olikt henne. Hon är en person som gillar att synas och hon skulle inte ha åkt någonstans utan att ha berättat det, säger Susanne.


Mer i länken...
Citera
2015-12-04, 02:02
  #22
Medlem
duckio1980s avatar
Sorry men Uppl.Väsby får mig att tänka på:
-WT
-Missbruk
-Psykisk ohälsa

Säg vad ni vill men det är mina £0.2...
Citera
2015-12-04, 04:17
  #23
Medlem
_-?-_s avatar
Det finns en Madeleine (annan stavning jämfört med AftonBladet) Kangasv*er* bosatt I Väsby. Kruxet är att denne person är 23 år!
Inte 29 år.
Det finns för övrigt inte en enda i Sverige som som passar in på det efternamnet med den angivna åldern..?
Citera
2015-12-04, 05:43
  #24
Medlem
Inte en chans att hon håller sig borta frivilligt. Hon har ju två små barn som väntar på henne och det finns ju inte en mor i världen som bara går från sina två små. Nej, klart det är något som hänt.
Att fallet inte fått mer publicitet kan mycket väl vara tack vare polisen. Många gånger i början av ett fall är tystnaden bra om polisen tror sig ha någon slags aning om gärningsman eller omständighet. Kan också vara så att man vill tömma data från mobilmasterna och få fram annan info från t.ex hennes mobil innan polisen drar igång media. Men nu är ju media igång och med en film där hennes mor talar. Jag tolkar det som att polisen tror att Madelene fortfarande är vid liv även fast modern säger att det inte finns några som helst digitala spår efter dottern. Modern säger "som är högt älskade" och är väldigt lugn i sin framtoning.

Jag tror på en god upplösning av det här fallet.
__________________
Senast redigerad av MikkeMus 2015-12-04 kl. 05:51.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback