Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-19, 09:11
  #12853
Medlem
Jaha, ytterligare ett mord som förblir olöst och gärningsmannen/kvinnan går fria....
Inget nytt om brott mot griftefriden?
Citera
2017-05-20, 03:35
  #12854
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DontTakeNotice
Jaha, ytterligare ett mord som förblir olöst och gärningsmannen/kvinnan går fria....
Inget nytt om brott mot griftefriden?

Sitter du på någon info som inte polis,åklagare samt rättsläkare inte vet om eftersom du är så tvärsäker på att det är frågan om ett mord så borde du kontakta dem.
Citera
2017-05-20, 09:32
  #12855
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gur
Sitter du på någon info som inte polis,åklagare samt rättsläkare inte vet om eftersom du är så tvärsäker på att det är frågan om ett mord så borde du kontakta dem.
Madelene hittades ju ingjuten i betong, vad mer behöver veta för att förstå att det rör sig om mord?
Citera
2017-05-20, 10:05
  #12856
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Madelene hittades ju ingjuten i betong, vad mer behöver veta för att förstå att det rör sig om mord?
Ja man tycker det är en självklarhet.Sannolikheten bör vara nära 100%
Citera
2017-05-20, 13:39
  #12857
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Madelene hittades ju ingjuten i betong, vad mer behöver veta för att förstå att det rör sig om mord?
Dödsorsaken går ju inte att fastställa alltså kan man inte tvärsäkert säga att hon blev mördad, har ju hänt förr att folk försökt göra sig av med lik som inte är mördade.
Citera
2017-05-20, 13:45
  #12858
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Ja man tycker det är en självklarhet.Sannolikheten bör vara nära 100%
Inte tillräckligt nära för att det ens ska prövas i domstol för de som ska bevisa det tydligen, mördaren gjorde det perfekta mordet och visste precis allt om hur han skulle göra för att sopa undan alla bevis inklusive griftefridsbrottet.
Citera
2017-05-24, 04:21
  #12859
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunsnow
Playerboy är Jocke!
Ja jag vet, och jag ställde en fråga till honom.

Men du svarade inte Jocke. Nått måste du hört!?
Citera
2017-05-24, 15:23
  #12860
Medlem
walls533s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nirvanna
Ja jag vet, och jag ställde en fråga till honom.

Men du svarade inte Jocke. Nått måste du hört!?
Och han väljer att inte svara
Ibland börjar man fan undra
Citera
2017-05-25, 15:22
  #12861
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nirvanna
Ja jag vet, och jag ställde en fråga till honom.

Men du svarade inte Jocke. Nått måste du hört!?

Jag missade helt att du hade ställt en fråga, jag vet precis vilkas dna som de har fått fram, och vilka de förhört osv, men de har väl gjort bedömningen att det inte är av vikt för utredningen.

Vidare så har jag inte så mycket koll, jag har varit på slutförhör och det har EMK oxå varit, men med tanke på att det tog dem 8 månader efter att jag släpptes ur häktet att avskriva misstankarna om att ha mördat madelene så är det väl inte omöjligt att det tar dem resten av året att sammanställa resterande indicier och ta ställning till ett eventuellt åtal.
Citera
2017-05-28, 18:30
  #12862
Medlem
Yinool0401s avatar
Hur vet Playerboy / Jocke att diverse saker står i FUP. Den är inte offentligt / skyddad av sekretess tills det väcks åtal?! Då blir den offentlig, blir det inte ett åtal så förblir FUP hemlig och sekretesskyddad, så än en gång. Hur vet du Jocke vad som står och inte står i FUP ?!
Citera
2017-05-29, 02:35
  #12863
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Hur vet Playerboy / Jocke att diverse saker står i FUP. Den är inte offentligt / skyddad av sekretess tills det väcks åtal?! Då blir den offentlig, blir det inte ett åtal så förblir FUP hemlig och sekretesskyddad, så än en gång. Hur vet du Jocke vad som står och inte står i FUP ?!

Ja, hur vet jag? Nån är det ju som bjuder på info, och så vitt jag vet så har ju konstigt nog den mesta infon varit ganska så korrekt..

https://minfil.org/HcT8Icb0b6/IMG_20170401_212936.jpg

https://minfil.org/I6T2Ibb9b9/IMG_20170418_175333.jpg
Citera
2017-05-29, 06:16
  #12864
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Hur vet Playerboy / Jocke att diverse saker står i FUP. Den är inte offentligt / skyddad av sekretess tills det väcks åtal?! Då blir den offentlig, blir det inte ett åtal så förblir FUP hemlig och sekretesskyddad, så än en gång. Hur vet du Jocke vad som står och inte står i FUP ?!

Förundersökningen är klar för slutdelgivning antagligen, dvs den ska delges den misstänkte och försvarsadvokaten.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback