Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-25, 13:53
  #12505
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gissaren
Jag ställer mig lite tveksam till att man skulle skriva ägarens smeknamn och inte det riktiga namnet på ett sånt certifikat. Å andra sidan fattar jag inte riktigt varför man skulle förfalska nåt sånt här. Mycket jobb av ingen direkt anledning.

AJ känns ju väldigt transparent ändå. Han b e h ö v e r ju inte hänga här och förklara nåt, det ger ju inte honom nånting, ändå gör han det och är generös med info.

Fast det är inget smeknamn.. Jag är folkbokförd som jocke..

Visst skulle jag kunna förfalska ett certifikat, men till vilken nytta? Oavsett så markerade ingen utav mina hundar..
Citera
2016-12-25, 13:57
  #12506
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavella
Oj många olika anledningar men här är några:
1. M låter inte påverkad under samtalet som det tidigare pratats om. Hon är ledsen så det kanske är det som tolkats som onykterhet av tidigare lyssnare.
2. Herren som hon talar med låter som en klassisk kvinnomisshandlare som erkänner att han hotat henne till livet inte en utan flera gånger. Får även uppfattningen att han skadat henne fysiskt nyligen.
3. Andra killar som nämns i samtalet verkar inte ha någon respekt för M överhuvudtaget. Får uppfattningen av att män frekvent utnyttjat denna tjej.
4. Får inte uppfattningen att hon skulle vara självmordsbelägen då hon för upp planer för morgondagen och vem hon ska träffa och var.

När är samtalet inspelat, mellan vem förs samtalet, jag tror inte att jag har hört det här samtalet. Vem skall hon träffa enligt punkt 4?
Citera
2016-12-25, 14:01
  #12507
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lavella
Oj många olika anledningar men här är några:
1. M låter inte påverkad under samtalet som det tidigare pratats om. Hon är ledsen så det kanske är det som tolkats som onykterhet av tidigare lyssnare.
2. Herren som hon talar med låter som en klassisk kvinnomisshandlare som erkänner att han hotat henne till livet inte en utan flera gånger. Får även uppfattningen att han skadat henne fysiskt nyligen.
3. Andra killar som nämns i samtalet verkar inte ha någon respekt för M överhuvudtaget. Får uppfattningen av att män frekvent utnyttjat denna tjej.
4. Får inte uppfattningen att hon skulle vara självmordsbelägen då hon för upp planer för morgondagen och vem hon ska träffa och var.

Du tänker på fel samtal, detta samtal är inte det som är inspelat den sista natten.
Samtalet är mellan Madelene och Mange (hon säger hans namn flera gånger) troligtvis personen som kallas ME
Även personen, Nigge nämns i detta samtal.
__________________
Senast redigerad av Ka7700 2016-12-25 kl. 14:09.
Citera
2016-12-25, 14:14
  #12508
Medlem
Ny länk till samtalet.. det är inte samma samtal som är postat från sista natten, detta samtal är någon vecka äldre.

https://minfil.org/19u0rbb6bc/Mad_El...2015_13-01.m4a
Citera
2016-12-25, 15:19
  #12509
Avstängd
LKVNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av playerboy
Ny länk till samtalet.. det är inte samma samtal som är postat från sista natten, detta samtal är någon vecka äldre.

https://minfil.org/19u0rbb6bc/Mad_El...2015_13-01.m4a


Vad vill du uppnå med detta. Tillfredsställa tråden kanske kan vara en "anledning". Köper dock
inte den varianten om det nu är din orsak. Så respektlös mot M och de anhöriga.

Tuta och kör tänker du numer, är det riktigt klokt det undrar en annan.....
Citera
2016-12-25, 15:44
  #12510
Avstängd
Husselhofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av playerboy
Polisen vet namnet och att det finns flera tänkbara med det namnet..

Det är sant att vi inte är några yrkedmördare, så dna:t som återfunnits på snaran hon hade runt halsen har förmodligen inte planterats där.. det var förövrigt inte mitt dna..

Att någon gjutit på platsen när bussen var där vet vi inte säkert.. Jag tvivlar som sagt på att alla som besökt platsen skulle missat betongblocket.. men att någon skrivit om betong här i tråden innan hon återfanns , och att någon tipsat polisen om betongblocket är fakta, så att gömma ett lik såpass bra att ingen någonsin skulle hitta det och sen nämna betong här för att tillsist tipsa polisen är alltså tänkbart.. För att personen vill försäkra sig om att kroppen återfinns.. Jag vet inte om det ligger till på det sättet, men jag vet att jag inte gömt ett lik i betong iaf. Sen får bevisen visa skuldfrågan, precis som när det gäller mordfrågan.

Man läser och läser dina inlägg. Känslan som framstår är "jag klarade mig men är inte säker"

Nu sitter du här och avslöjar ditt försvar som bygger på att bevisen inte räcker.

Men faktum kvarstår att du framstår som en stressad Mats Alm och tjatig Fredrik Svensson.

Du var den som såg henne senast i livet och det plågar dig ibland av den enda anledningen att du är rädd för att åka dit.

Polisen hittar ingen alternativ gärningsman hur mycket du än tjatar.
Citera
2016-12-25, 16:44
  #12511
Medlem
Lavellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Vad vill du uppnå med detta. Tillfredsställa tråden kanske kan vara en "anledning". Köper dock
inte den varianten om det nu är din orsak. Så respektlös mot M och de anhöriga.

Tuta och kör tänker du numer, är det riktigt klokt det undrar en annan.....
Inte mer respektlöst än det som skrivits/ länkats till tidigare här i tråden. Det blir däremot jobbigt för andra personer än AJ nu och det är kanske där skon klämmer😉 Om tanken med tråden är att försöka nysta upp denna soppa så är länkar som denna absolut relevanta.
Citera
2016-12-25, 16:47
  #12512
Medlem
Lavellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Du tänker på fel samtal, detta samtal är inte det som är inspelat den sista natten.
Samtalet är mellan Madelene och Mange (hon säger hans namn flera gånger) troligtvis personen som kallas ME
Även personen, Nigge nämns i detta samtal.
Ok, det visste jag inte. Hur som haver så visar detta samtal att det funnits mer än en person i M:s närhet som definitivt bör räknas till listan för misstänkta.
Citera
2016-12-25, 17:27
  #12513
Medlem
Vilka har varit misstänkta?
AJ
ME?
EMK?
Någon fler?
Jag tänker på snaran, som det fanns DNA på men inte AJ,S
Säkerligen har EMK DNA också testas mot snaran.
Säkerligen även så ME,S.

Så vems DNA är det på snaran?
Vem/vilka vet att M var där på morgonen?
Citera
2016-12-25, 17:51
  #12514
Medlem
Lavellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Vilka har varit misstänkta?
AJ
ME?
EMK?
Någon fler?
Jag tänker på snaran, som det fanns DNA på men inte AJ,S
Säkerligen har EMK DNA också testas mot snaran.
Säkerligen även så ME,S.

Så vems DNA är det på snaran?
Vem/vilka vet att M var där på morgonen?
Finns en person som bor i närheten av bussen som M skulle träffa. Också misstänkt.
Citera
2016-12-25, 17:52
  #12515
Medlem
Lavellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
När är samtalet inspelat, mellan vem förs samtalet, jag tror inte att jag har hört det här samtalet. Vem skall hon träffa enligt punkt 4?
Jag tolkar det som att hon skulle träffa ME.
Citera
2016-12-25, 18:16
  #12516
Medlem
När jag nu lyssnat på samtalet från AJ så känner jag att man ju verkligen får en nyanserad bild. Uppenbart är ju att Madelene inte mår bra i själen, hon återkommer till att alla är emot henne, att ingen bryr sig på riktigt och verkar desperat efter att någon ska bekräfta att hon är värd att älska. Och blir mer och mer desperat när hon inte får det.
Dock blir jag lite förvirrad. Har hon en sexuell relation med alla 3? (AJ, Nigge och ME). Jag får lite det intrycket men tycker det känns lite halvskumt om det är helt öppet för alla? Eller är jag pryd? Är det vanligt att man pratar helt öppet att man ligger med flera i kompisar i en krets?
Och sen tycker jag verkligen att det låter obehagligt vad Mange har gjort några dagar innan samtalet (gjort henne riktigt illa med ett elverktyg typ). Vad handlar detta om???? Ett sexuellt sammanhang? Isf kan ju det tyda på lite sadomasochistiska tendenser...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback