Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-08, 21:28
  #1021
Medlem
postvagns avatar
Finns ens den här podcasten längre? Gör de den gratis?

Lyssnade med stor nyfikenhet i början, men när det framkom att Nilsson var HELT världsfrånvänd tappade jag sugen. Svensson däremot behöll skepticism och fräschör avsnitt efter avsnitt. Blev dock tröttsamt att lyssna på nån som försökte tala en besserwisser (utan fog) tillrätta...

Hade kunnat bli bra. Hoppas Svensson slår sig i slang med nån kul. Tänk om han och Aron Flam kunde komma överens...
Citera
2017-10-10, 21:09
  #1022
Medlem
sjukommanolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postvagn
Finns ens den här podcasten längre? Gör de den gratis?

Lyssnade med stor nyfikenhet i början, men när det framkom att Nilsson var HELT världsfrånvänd tappade jag sugen. Svensson däremot behöll skepticism och fräschör avsnitt efter avsnitt. Blev dock tröttsamt att lyssna på nån som försökte tala en besserwisser (utan fog) tillrätta...

Hade kunnat bli bra. Hoppas Svensson slår sig i slang med nån kul. Tänk om han och Aron Flam kunde komma överens...

På vilket sätt är Nilsson världsfrånvänd menar du? Frågar inte för att dryga mig, vill bara veta hur du tänker.
Citera
2017-10-10, 21:30
  #1023
Medlem
postvagns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjukommanoll
På vilket sätt är Nilsson världsfrånvänd menar du? Frågar inte för att dryga mig, vill bara veta hur du tänker.

Nu har jag ju inte lyssnat på typ ett år, så det kanske har blivit bättre. Men de avsnitt jag hört (10-15 första) var han så självgod och dryg att jag inte pallade. Han kunde inte ha fel. K satt och ifrågasatte saker Nilsson sa av ren självbevarelsedrift, men fick inget gehör. Han verkar pompös och en översittare som inte inser sina egna begränsningar. Gillade verkligen K i den podden, men Nilsson gick mig på nerverna. Har sällan hört maken till avsaknad av ödmjukhet.
Citera
2017-10-11, 12:07
  #1024
Medlem
MrWits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postvagn
Finns ens den här podcasten längre? Gör de den gratis?

Lyssnade med stor nyfikenhet i början, men när det framkom att Nilsson var HELT världsfrånvänd tappade jag sugen. Svensson däremot behöll skepticism och fräschör avsnitt efter avsnitt. Blev dock tröttsamt att lyssna på nån som försökte tala en besserwisser (utan fog) tillrätta...

Hade kunnat bli bra. Hoppas Svensson slår sig i slang med nån kul. Tänk om han och Aron Flam kunde komma överens...

Magister finns fortfarande men i ny tappning. Johannes och K gjorde 80 avsnitt sen gav de namnet och flödet till Daniel Lampinen och Robert Huselius. Podden har ändrats en del, såklart, men jag lyssnar fortfarande.

K gör ju Della monde, vad tycker du om den/dem? Sen släpptes nytt avsnitt av Crazy town för några dagar sedan.
Citera
2017-10-12, 19:53
  #1025
Medlem
postvagns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrWit
Magister finns fortfarande men i ny tappning. Johannes och K gjorde 80 avsnitt sen gav de namnet och flödet till Daniel Lampinen och Robert Huselius. Podden har ändrats en del, såklart, men jag lyssnar fortfarande.

K gör ju Della monde, vad tycker du om den/dem? Sen släpptes nytt avsnitt av Crazy town för några dagar sedan.

Åh fan, det hade jag ingen aning om. Så då är det dessa två nya herrar som diskuteras i denna tråd? Sorry, dålig bakgrundskoll av mig. Men hur funkar det nu då? Tänker att man vill lyssna på en podd mest pga personerna i den, men om de byts ut...

Skämmigt nog inte dykt ner i Della/Bibliotek osv. Hur är det? Jag är ju mest intresserad av humor när det kommer till K.
Citera
2017-10-13, 15:43
  #1026
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postvagn
Åh fan, det hade jag ingen aning om. Så då är det dessa två nya herrar som diskuteras i denna tråd? Sorry, dålig bakgrundskoll av mig. Men hur funkar det nu då? Tänker att man vill lyssna på en podd mest pga personerna i den, men om de byts ut...

Skämmigt nog inte dykt ner i Della/Bibliotek osv. Hur är det? Jag är ju mest intresserad av humor när det kommer till K.

Är du intresserad av humor ska du lyssna på Della Monde
Citera
2017-10-13, 21:14
  #1027
Medlem
postvagns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiggeSpringnota
Är du intresserad av humor ska du lyssna på Della Monde

Ok, då ska jag ta tag i det!
Citera
2017-10-15, 11:11
  #1028
Medlem
Bemwindos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postvagn
Skämmigt nog inte dykt ner i Della/Bibliotek osv. Hur är det? Jag är ju mest intresserad av humor när det kommer till K.

I Bibliotek ska du lyssna på Harmony Studies av K som finns färdig i 13 delar. Kanske inte så mycket humor men gillar man K bör man gilla det! Han släpper sin nya del snart med.
Citera
2018-01-11, 12:32
  #1029
Medlem
sjukommanolls avatar
Vad tycker ni om senaste avsnittet då? Det här har spårat ur totalt nu väl?
Citera
2018-01-11, 20:47
  #1030
Avstängd
nils.flygels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allestadesnarvaro
Amineh Kakabaveh
Joakim "Oskorei" Andersen
Tobias Hübinette
Per Johansson (humanekolog o idéhistoriker)
Stefan Arvidsson
Kjell Höglund

Vore höra intressant att höra från Tobias hur Hugo Stenbeck och Wilhelm Klingspor skapade de nazistiska företagen TV3, MTG, CDOn m.fl
Citat:
Sedan går det ju alltid att påminna om att Jan Stenbecks syster Margaretha af Ugglas, sedermera utrikesminister, höll föredrag för överklassfascistiska Ungsvenska klubben 1985, kanske p g a att hennes man Bertil af Ugglas släkting Claes af Ugglas var medlem i Sveriges nationella förbund och siste chefredaktör för dess tidning Fria Ord.
https://tobiashubinette.wordpress.co...1/03/stenbeck/
Citera
2018-01-13, 14:36
  #1031
Medlem
Intrycks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjukommanoll
Vad tycker ni om senaste avsnittet då? Det här har spårat ur totalt nu väl?

Om du tycker det, råder det delade meningar om avsnitt #102. Tidigare har det mest kallats för "mästerverk" och "storslaget".
Citera
2018-01-13, 18:31
  #1032
Medlem
sjukommanolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intryck
Om du tycker det, råder det delade meningar om avsnitt #102. Tidigare har det mest kallats för "mästerverk" och "storslaget".

Jag menade inte att det nödvändigtvis måste vara dåligt att det spårat ur. Bara att det är väldigt långt mellan den ursprungliga podcasten och det som den utvecklats till. När det var du och Robert som pratade kunde jag mer se hur ni "förvaltade magisters arv". Men jag misstänker att du kan förklara på vilket sätt du fortfarande anser dig göra det?

Jag lyssnade på avsnittet med behållning. Dock är jag lite tveksam till din roll i det hela. Killen är instabil och var här som din gäst i Stockholm. Du borde tagit ett större ansvar i situationen, inte bara upprepat att det är killen som bor i lägenheten som ska bestämma vem som ska vara på hans fest. Till exempel kunde ni två gått därifrån tillsammans så fort diskussionen kom upp. Då hade det ju inte blivit något avsnitt, jag fattar det, men grejen är att jag inte vet riktigt hur stor insikt i det mänskliga tillståndet som avsnittet gav egentligen.

Vilka är det som beskrivit det som ett mästerverk? Det känns lite som att du vänder dig mer och mer mot en väldigt smal krets av människor? Medan t.ex. intervjuavsnittet med dig och Robert och transpersonen, som jag tyckte var strålande och där du kom till din rätt som ohämmad frågeställare, har en bredare appeal.

Jag förstod det som att det var du som avslutade sammarbetet med Robert, och jag har i så fall väldigt svårt att förstå logiken bakom det beslutet. Men dina ointuitiva metoder har ju funkat hittills, så jag antar att du vet bäst själv.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback