Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-22, 00:55
  #505
Medlem
Borkasons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intryck
Jag kan i alla fall hålla med om att jag var för trög i slutet av samtalet. Märkte sen när jag lyssnade igenom att han redan sagt att jurister/poliser skulle kontakta mig/oss om det sändes.

Nej, du psykade ned idioten på strålande manér. Han försöker och försöker men han får inget grepp om dig. Mycket komiskt. Hoppas verkligen dina samtal blir standard som avslutning på nätsändningen. Du är skön Daniel.

Att K blev "persona non grata" verkar vara det bästa som kunde hända honom. Nu vågar han ta ut svängarna på riktigt och verkligen vara sig själv. Lyssnade just på föreställningen "persona non grata" för övrigt och det var något av det roligaste jag hört på mycket länge! Frågan är varför den inte finns filmad? Lägg ut!
Citera
2016-09-22, 07:22
  #506
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borkason
Lyssnade just på föreställningen "persona non grata" för övrigt och det var något av det roligaste jag hört på mycket länge! Frågan är varför den inte finns filmad? Lägg ut!
Den finns filmad och var mer eller mindre färdig att läggas ut men K. ändrade sig och ville inte släppa föreställningen i den formen, med följden att Aron Flam som varit någon slags producent blev arg och kränkt och nu är spåret med Aron Flam från Roasten av K. Svensson borttaget från Spotify.
Citera
2016-09-22, 23:01
  #507
Medlem
Borkasons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoHaest
Den finns filmad och var mer eller mindre färdig att läggas ut men K. ändrade sig och ville inte släppa föreställningen i den formen, med följden att Aron Flam som varit någon slags producent blev arg och kränkt och nu är spåret med Aron Flam från Roasten av K. Svensson borttaget från Spotify.

Ok, tack för info. Upplever hellre K:s föreställning utan varken ljud eller bild, än att lyssna på när Aron roastar K. Nåväl..kommer fler föreställningar. Får se till att se live då för säkerhets skull.
Citera
2016-09-23, 09:56
  #508
Medlem
Bra senaste avsnitt. "Bibliotek" känns som en rolig idé. När DL ringde Kawa Zolfagary var nog det roligaste på länge. Aldrig hört honom bli så förvirrad, var en sinnessjuk härlig stämning. Nån borde fan transkribera hela den dialogen.
Citera
2016-09-24, 23:34
  #509
Medlem
Jag är ledsen, men senaste avsnittet var verkligen bedrövligt trist. Kontextlöst småprat om juridik lär aldrig locka massorna. Att en advokatbyrå väljer att köpa ett avsnitt i en relativt obskyr podcast känns för övrigt märkligt. Hoppas i varje fall att K & J fick bra betalt.
Citera
2016-09-25, 07:08
  #510
Medlem
MrWits avatar
För att vara ett väldigt långt reklamavbrott var det senaste avsnittet väldigt intressant. Blev förvånad att 70+ minuter hade gått när det plötsligt tog slut. Bra val att inte belasta patreon-donatorerna. Men jag hoppas ändå att det dröjer till nästa liknande tilltag.
Citera
2016-09-25, 19:35
  #511
Medlem
Anberss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borkason
Ok, tack för info. Upplever hellre K:s föreställning utan varken ljud eller bild, än att lyssna på när Aron roastar K. Nåväl..kommer fler föreställningar. Får se till att se live då för säkerhets skull.
Som jag minns det (hann lyssna innan den togs bort) var inte Arons roast särskilt kul, han brukar vara mycket roligare än han var där så du missade inte så mycket, särskilt om du nu har nog dålig smak att inte tycka att han är bra när han är på sin vanliga nivå heller.
Citera
2016-09-25, 21:40
  #512
Medlem
farfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrWit
För att vara ett väldigt långt reklamavbrott var det senaste avsnittet väldigt intressant. Blev förvånad att 70+ minuter hade gått när det plötsligt tog slut. Bra val att inte belasta patreon-donatorerna. Men jag hoppas ändå att det dröjer till nästa liknande tilltag.

Jag upplever det som en matnyttig diskussion om missuppfattningar pga hollywood, m.m.

Något sponsrat avsnitt då och då är helt ok med mig, men sponsorer kan orsaka självcensur, beröringsskräck och så vidare, och en viss avsaknad av det är rätt uppfriskande.
Citera
2016-09-26, 06:34
  #513
Medlem
Falcãos avatar
Tyckte också det var en bra diskussion och det störde mig inte att avsnittet var sponsrat.
Citera
2016-09-29, 10:05
  #514
Medlem
Croix.de.Xemus avatar
Väldigt trevligt avsnitt, jag anser inte att det belastade eller begränsade samtalet att det var sponsrat och att en av sponsorerna var på plats. Det är inte så stor skillnad på det och Patreonanvändaren "storpotäten", Klint sponsrar endast ett avsnitt, och betalat har de förmodligen redan gjort. Risken att Svensson och Nilsson ska börja självcensurera, givet deras personligheter, är nära noll.

Gästen, Tesch, var lagom torr, som man vill att en advokat ska vara. Det finns bortom rimligt tvivel en och annan framtida klient i magisters lyssnarskara, en klok investering att sponsra ett avsnitt.
Citera
2016-10-01, 19:02
  #515
Medlem
Anberss avatar
Tyckte dagens avsnitt var bra, trevligt efter bottennappen de senaste månaderna. När kommer biblioteket? Har ett tips annars på gäst till podden, Magnus Ivarsson eller Magi som han kallar sig här på Flashback, en helt verklighetsfrånvänd person som hela tiden sätter krokben för sig själv. Läs gärna lite i tråden om honom här om ni inte känner till honom sedan innan.

Citat:
Ursprungligen postat av Borkason
Vafalls? Min mamma säjjer at jog har jetebra smak ;((
Hon kanske är antisemit då, Aron Flam är rolig vanligtvis.
Citera
2016-10-02, 12:43
  #516
Medlem
Brodermordets avatar
En av mina favorittrollningar är annars när Andy Bichlbaum från The Yes Men framträdde i TV som representant för Dow Chemical, företaget som låg bakom olyckan i Bhopal 1984, och meddelade att företaget tog på sig ansvaret och skulle kompensera för medicinska kostnader osv. Dow fick ju senare backa från detta offentligt. Bra trollning! Och bra avsnitt!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback