Citat:
Ursprungligen postat av
VarmaDrycker
Får man då fråga vilket etiskt svanmärkt och fläckfritt land du semestrar i?
Jag har varit i många länder men för att ge dig de jag besökt som jag tror du kommer anmärka på så har vi bland annat Ungern och Indonesien.
Citat:
Ursprungligen postat av
VarmaDrycker
Det läggs pengar på det, såklart, men det är inga "enorma" belopp. I den här artikeln nämns siffra 652 miljoner dollar totalt till 2024, dvs utspritt över 4 budgetår:
Mycket pengar? Nej. det är en struntsumma.
5,5 miljarder kronor är en struntsumma? Ja det kan man förstås tycka. Förutsatt att man faktiskt lyckas åtgärda problemet (som du växlar mellan att förneka och förminska) med de pengarna. Måste man avsalta havsvatten så kommer det bli en löpande kostnad också som är halvkul att hantera.
Ryssland har dock inte bara Krim att försörja, man har även sina protektorat i Ossetien och Abkhazien samt förstås sin ockupation i Donbass och terroristerna i Kaukasus som måste mutas för att hålla sig lugna. Sammanlagt blir det en del rubel.
Citat:
Ursprungligen postat av
VarmaDrycker
Du tror Ryssland går bankrutt, "Putler" blir avsatt i protest, eller att Krim lämnas över till Ukraina pga en extrautgift på en halv promille?
Att avsätta Putler lär inte ske med mindre än att armén gör uppror eftersom rysk polis inte har några som helst problem med att misshandla, trakassera och hota folk som protesterar. De får sedan fin uppbackning av Rysslands "domstolar" som delar ut långa fängelsestraff till den som inte lyder.
Nej, jag tror inte Ryssland går bankrutt, nej jag tror inte Putler förlorar makten och nej, jag tror tyvärr inte att Krim kommer återbördas till Ukraina. Det vore dock bäst för alla om de två sista sakerna skedde.
Citat:
Ursprungligen postat av
VarmaDrycker
Som sagt, det finns ett vattenproblem, med dess omfattning och betydelse överdrivs på ett rent löjeväckande sätt i den anti-ryska propagandan. Problemet är måttligt, hanterbart och lösbart.
Framför det till Margarita Simonyan, det är hon som styr RT, inte jag. Jävla typiskt att Putler inte ens kan hålla sina egna megafoner fria från anti-rysk propaganda eller vad säger du?