Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2015-11-17, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av purpurite
Jag tror att alla är där nån gång, även om man har allt grundläggande som "behövs", vill man fortsätta utvecklas. Då kanske man ska se över sin fritid, hur använder man den lediga tiden och till vad.

Jag tror att många människor har en otillfredsställande och intetsägande fritid, man kanske gör sådant man alltid har.

Vi människor behöver utmaningar och prova på nya saker, då kommer nog också glädjen.

Det fetade: Basala grejor tycks ha försvunnit i mångas liv. Människan är funtad för att svara bra på solljus, frisk luft, fysisk aktivitet, bra mat i ursrungsform (INTE pizza &cola). Allt detta i lagoma doser. Saknas nån av bitarna kommer depp (nä, inte Johnny) och håller sällskap.
Så, ta vitaminer och ut och räfsa löv eller något dagtid, byt mat och bli glad samt nöjd
Citera
2015-11-17, 22:27
Medlem
DIdes avatar
Jag tror det är nog så generellt. Vissa finner sig till ro och sitter nöjda, andra vill gärna ha lite till och känner att nästa steg är bättre. För en del leder det till att de jobbar bättre på jobb och privat, för andra är det en belastning.
Citera
2015-11-17, 22:34
Medlem
Happiness is not a Destination. It is a Way of Life.
Lättare sagt än gjort, men faktiskt sant. Jag är själv verkligen inte lycklig hela tiden men insikten om att leta lyckan i det lilla är nyttig.

Vem är egentligen alltid lycklig, jag har aldrig hört talas om någon som är det. Små barn i viss ålder upplever jag som relativt lyckliga men det beror antagligen på att de har väldigt små förväntningar och väldigt liten insikt om livet i stort.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in