Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-11-06, 13:22
  #37
Medlem
RamboSlambos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ran
Nej, jag har i alla tider tyckt att det är fel att gå till okända människors hus och tigga. Jag har då aldrig gjort något sådant, jag har närmast förlöjligat alla barn som försökt få med mig på sådant fanskap.

Jag är inte dryg, JAG GILLAR BARA INTE NÄR FOLK TIGGER AV MIG TROTS ATT DOM INTE BEHÖVER DET!
Inte fan går jag omkring och tigger godis av folk, trots att jag har ett förråd av det hemma? Även om man inte skulle ha godis, varför ska man då tigga det? Hade dom frågat efter mat så är det en sak, men godis?


Mat eller bus !
Citera
2005-11-06, 18:46
  #38
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a4swe
Jag tycker det är fantastiskt roligt, det finns ju så mycket att göra varav några ider redan är föreslagna här i tråden, och vi har även:
Kasta ut godis och skrika, slåss om det.
Ge dom jättemycket, typ ett par hundra kronor eller 1 kg godis, alltid lika intressant.
Ge dom något skumt, en levande råtta, porrfilm, öl eller en vedhög.
Bjuda in dom på fika och berätta om hur det var förr.
Man också, när dom kommer, ta på sig jacka, skor och insistera på att följa med dom.
Fan vad najs att får en hög schysst ved och dessutom en öl i näven. Man kanske skulle ta upp den här aktiviteten nästa år.
Citera
2005-11-06, 19:13
  #39
Medlem
ugglans avatar
ja speciellt såhär i början av vintern när uppvärmingskostnaderna börjar höjas.
Citera
2005-11-06, 20:10
  #40
Medlem
-Q-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ran
Nej, jag har i alla tider tyckt att det är fel att gå till okända människors hus och tigga. Jag har då aldrig gjort något sådant, jag har närmast förlöjligat alla barn som försökt få med mig på sådant fanskap.

Jag är inte dryg, JAG GILLAR BARA INTE NÄR FOLK TIGGER AV MIG TROTS ATT DOM INTE BEHÖVER DET!
Inte fan går jag omkring och tigger godis av folk, trots att jag har ett förråd av det hemma? Även om man inte skulle ha godis, varför ska man då tigga det? Hade dom frågat efter mat så är det en sak, men godis?
Nej, de gör det nog inte för att de behöver det. De gör det för att de tycker är kul. Det är barn förfan, låt de vara det.

Fast jag kanske inte ska säga så mycket, då ingen har knackat på hos mig än, kanske hade känt likadant då.
Citera
2018-02-06, 03:42
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ran
Blev just påmind om att det runt dagarna är "halloween". Inget som berör mig alls, förutom en sak: TIGGARBARN!.
Dom går tre och tre, i åldern 6-8 med utstyrsel men utan mask, från hus till hus och tigger godis, genom att upprepa "bus eller godis!". Vafan, får dom göra så? Att tigga är en sak, men att mer eller mindre hota med "bus"?
Har hört skräckexempel om ungjävlar som kastat ägg och liknande, nån som varit ute om något liknande?
Brukar ni ge godis till små tiggare?


Nej!
Citera
2018-02-20, 11:28
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ran
Blev just påmind om att det runt dagarna är "halloween". Inget som berör mig alls, förutom en sak: TIGGARBARN!.
Dom går tre och tre, i åldern 6-8 med utstyrsel men utan mask, från hus till hus och tigger godis, genom att upprepa "bus eller godis!". Vafan, får dom göra så? Att tigga är en sak, men att mer eller mindre hota med "bus"?
Har hört skräckexempel om ungjävlar som kastat ägg och liknande, nån som varit ute om något liknande?
Brukar ni ge godis till små tiggare?

Aldrig! Har jag godis hemma är det för min egen räkning fan inte till några tiggare. Ägg kastade några ungjävlar på huset ett år. Dom kan fara och flyga!
Citera
2018-03-05, 17:10
  #43
Medlem
Nej, jag ger de aldrig något godis. Jag brukar avstå från att öppna helt och hållet när kidsen ringer på. De envisas ibland med att då ringa på fler gånger senare på dagen istället.
.....men jag öppnar inte dörren då heller.
Vissa i huset blir jättearga på att de ringer på flera gånger - men jag tycker gott att man kan låta kidsen få fortsätta med det där. De är barn. Och de ringer ju inte på varje dag hela året om heller direkt.
Citera
2018-03-05, 18:07
  #44
Medlem
Annars kan du ge dom cigaretter för det verkar dom gilla.
Citera
2018-03-05, 21:09
  #45
Medlem
AdamSmiths avatar
Bjussa tiggande Haloweenkids oavsett härkomst på chokladkaka med 100% kakaohalt.
Citera
2018-03-09, 18:30
  #46
Medlem
WalterSullivans avatar
Trådnamnet har väl fått lite annan mening sedan 2005 med tanke på zigenarplågan
Citera
2018-03-13, 02:18
  #47
Medlem
Zulfaqars avatar
Gör man detta längre? Gjorde det själv två år när man var liten, var kul att klä ut sig och få vara ute sent på natten.

Och som många här i tråden var det bara Svenskar som kunde vara dryga mot oss barn, bästa vore mixade områden, men kommer ihåg en tant som blev så arg för hon var tvungen att komma till dörren tydligen att hon onödigt knuffade ner min väns lillebror innan hon stängde dörren efter en utskällning. Han lipade så hårt hela vägen hem att det slutade med att polisen blev inkallad (av våra föräldrar) och vi gick tillbaks ditt med farbror blå denna gång, du kan gissa att denna gång var hon inte så hatisk. Detta var det värsta jag var med om, dom flesta om dom inte hade något sa bara tyvärr och det är så man ska göra. Men vissa mår väl bra att vara elaka mot dom svagare .
Citera
2018-08-14, 15:49
  #48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan
Trådnamnet har väl fått lite annan mening sedan 2005 med tanke på zigenarplågan

Jaaaaa, nu förknippar alla tiggare med zigenare....... Man glömmer nästam bort att tiggare lika gärna kan vara svenskar.........

Jag ger inte godis till dom i alla fall......
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback