Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2015-11-18, 23:19
  #37
Medlem
Hemi57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
1.Det kallas självförnekelse
2.Precis. Därför är det fullt naturligt att svettiga kroppsarbetare river av varandra i bastun efter arbetsdagens slut.


Jag skulle nog vilja sticka ut
hakan och säga att inom
"hantverksgruppen" så är det en
hel del homsexualitet som
förekommer. Man smyger mer
med det helt enkelt, för att passa
in i "normen".
Att det förekomm
er båda sodomi samt
självbefläckelse där övriga
arbetskamrater står och tittar på
och deltar ser jag som högst
troligt.
Hahaha..det här var nog ett av de roligare inlägg jag läst på ett bra tag.. Du borde få en egen "humorhörna här på FB! Grattis!
Citera
2015-11-19, 08:08
  #38
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Direktlogik
1. Det skulle inte beröra mig någonting att arbeta med någon som är homosexuell.
2. Nej,bastu är extremt sällsynt i byggarnas omklädningsrum.

När jag läser vidare så undrar jag varför jag svarar dig egentligen?
Du har förmodligen erfarenhet av detta. Om du vill berätta mer så lyssnar vi mer än gärna.
Citat:
Ursprungligen postat av Hemi57
Hahaha..det här var nog ett av de roligare inlägg jag läst på ett bra tag.. Du borde få en egen "humorhörna här på FB! Grattis!
Tack. Men min fakta grundar sig på berättelser från folk i just "byggindustrin".
Citera
2015-11-19, 13:33
  #39
Medlem
nedboys avatar
Nu står det väl dock inte att homos skulle ha svårare att utföra yrket? Möjligt att det är svårare för dem att passa in? Jag tror TS har hittat en egen liten vinkling där som egentligen inte finns?
Citera
2015-11-19, 13:42
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netzach
Det skulle man väl inte vilja påstå. Däremot råder det ofta en starkt utbredd machokultur inom många typer av grovarbete. Du kan ju tänka dig själv hur jargongen går bland lågutbildade low-brows. Jag har aldrig skämts så mycket över mitt kön som när jag jobbade på plåtindustri. Fy fan för att associeras med sådana småsinta elitister som vissa av de män (och, faktiskt, kvinnor men på ett lite annat sätt) som jobbar på "golvet".

Det värsta är att man har inte mycket till val än att själv anpassa sig. Annars blir man ju nästa offer.

Haha jo tack det där minns jag väl. Det är en hemsk värld för de av oss som är lite känsligare. Och som sagt man dras ju in i skiten om man inte vill bli hackkyckling. Jag kan förstå att det är många esteter och kulturmänniskor som är livrädda för arbetarvärlden. Det är därför jag pluggar nu...
Citera
2015-11-19, 13:51
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fadingaway
Haha jo tack det där minns jag väl. Det är en hemsk värld för de av oss som är lite känsligare. Och som sagt man dras ju in i skiten om man inte vill bli hackkyckling. Jag kan förstå att det är många esteter och kulturmänniskor som är livrädda för arbetarvärlden. Det är därför jag pluggar nu...
Visst är det så. Jag såg en hel del semestervikarier som bröts ner långsamt av atmosfären på bruket... Vissa slutade efter några veckor. Själv stod jag ut några år (fyra) i rad men att arbeta på industri har fått mig att inse vad jag absolut inte vill syssla med resten av livet.

För min del handlade det mindre om att vara känslig som att försöka borsta bort den vidriga smaken i munnen man hade efter att ha deltagit i all hjärndöd och insnöad diskurs på jobbet... Har inga belägg för detta men det skulle förvåna mig om det inte såg likadant ut inom de flesta grovarbeten.
Citera
2015-11-19, 20:39
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Man blir ju onekligen nyfiken på vad som gör att de slår fast att bögar är sämre byggjobbare.

Hade skrivit något i stil med:

"Undersökningar bland våra medlemmar visar att de medarbetare som medverkat i homosexuellt sex upp till 12 timmar innan arbetspasset slog i spik mellan 14 % och 17 % långsammare än den heterosexuelle genomsnittsarbetaren." så hade man ju haft något att gå på.
Mmm
Svagt belägg för att att bögar skulle var sämre hantverkare.

Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Nu verkar det mest vara en rant om hur värdelösa icke-heterosexuella, kvinnor och invandrare är. Och det får de naturligtvis tycka, men kan det inte uppfattas som en aning generaliserande och fördomsfullt 2015?
Fast det du säger där stämmer inte.
De ger ju belägg varför kvinnor skulle vara sämre i snitt "att de inte är lika starka som männen". De är ju rena fakta bara kolla på hur ett allsvenskt herrlag lätt slår damlandslaget i fotboll p g a styrka.

De ger också belägg när det gäller varför invandrare är sämre i snitt p g a språkkunskaper "Allting handlar om att göra saker snabbt, det kan försvåras om det råder språkförbistringar och är av ondo om vi vill ha mångfald" inte heller något konstigt.

Det enda märkliga är hur den sexuella läggningen skulle påverka effektiviteten.
Konstig sammanblandning av olika saker som vanligt i de sammanhangen.
Citera
2015-11-19, 21:10
  #43
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Eller så menar han att problemet är att de fryses ut och diskrimineras på grund av att de är annorlunda, inte att de är mindre kapabla
Citera
2015-11-20, 19:51
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImMcGyverLOL
Eller så menar han att problemet är att de fryses ut och diskrimineras på grund av att de är annorlunda, inte att de är mindre kapabla
Dom försöker få det att verka som att de bryr sig, de vill ha bort ackordet. For good and bad.
Citera
2015-11-20, 23:22
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImMcGyverLOL
Eller så menar han att problemet är att de fryses ut och diskrimineras på grund av att de är annorlunda, inte att de är mindre kapabla
Vilken relation finns det mellan att man fryser ut de som är annorlunda men lika kapabla till ackordet?
Det finns ju många som är annorlunda och på vissa arbetsplatser kanske man fryser ut någon p g a att den inte har PK-åsikter.

Jag tror personligen att de bara räknar upp sexuell läggning för att få bort fokus från att det finns logiska skäl till att det blir mindre effektivt i snitt när folk på bygget är fysiskt svagare och/eller kan språket sämre, men jag kan ju ha fel.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback