Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-16, 23:54
  #1
Medlem
Meckarbultens avatar
Jag och flickvännen har funderingar på att resa på en långweekend dagarna efter nyår, runt 3:e till 8:e januari, vi har gjort en hel del research men inte hittat något relevant. Vi är ute efter en mysig storstad, lite shopping, kultur & billigt (då vi är studenter )

De städer vi hittar som verkar intressanta är:
- Budapest
- Paris (lite oklart efter fredagens terrordåd)
- Rom
- London
- Barcelona
- Prag

Vad säger ni flashbackare, vart hade ni själva åkt, och vad har ni för erfarenheter av de städer jag listat?

Tack på förhand.
Citera
2015-11-17, 00:09
  #2
Medlem
Jag skulle rekommendera Berlin. Europas absolut trevligaste, häftigaste och billigaste stad just nu. Kort flygresa, högklassiga hotell till mycket bra priser ( hälften mot London och Paris - minst ). Mat från hela världen, superbra shopping, mycket att se och göra, kultur 24/7, engelska filmer på Sony Center om man vill lägga någon timme på det, och suveränt nöjes/nattliv. Mycket lätt att ta sig runt i staden.
__________________
Senast redigerad av PatricHbg 2015-11-17 kl. 01:03.
Citera
2015-11-17, 01:26
  #3
Medlem
Berlin eller Rom .... Dessa städer har allt!
Citera
2015-11-17, 18:11
  #4
Medlem
Axells avatar
Har varit i Paris och London relativt nyligen och det är städer som alltid går att åka till oavsett årstid. Ni får nog mer för pengarna i de andra städerna men både London och Paris är såklart bra städer att turista i då det finns mängder med sevärdheter och shopping.

Vill ni ha det billigt tycker jag ni ska välja Budapest eller Prag. Vill ni ha det lite värmare än vad det är hemma i Svedala så tycker jag att ni ska åka till Rom eller Barcelona. Paris och London kanske kan vänta tills något annat tillfälle då ni inte känner att resan måste vara billig.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2649643

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback