Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-16, 23:30
  #1
Medlem
Går mitt andra år på ekonom programmet på ett respektabelt universitet. I början var jag jättesocial var med på alla nollnings-grejer och fick massa kontakter. Ju mer tiden har gått har jag insett att alla i min klass och väldigt pretentiösa och ytliga. Har inte klickat med någon i klassen och ju mer tiden går börjar gängen att formas och då står jag där helt utan någon att sitta med på föreläsningar och vara med på grupparbeten.
Hade förväntat mig att livet på universitet skulle vara underbart med massa sociala kontakter men faktum är att jag har bara har massa ytliga festpolare, men knappt en enda polare jag kan hänga med på fritiden.
Saken är den att jag tycker ekonomi-programmet är jätteintressant men det är just människor som jag omges med som jag inte trivs med. Funderar på att byta utbildningen till ngt annat, men vet ej till vad trots att jag trivs med själva ämnet eller att byta till ett sämre universitet och få kanske bättre klassammanhållning och mindre koncentration av folk från Stockholms förorterna. Vad tkr ni jag ska göra? Är det värt att härda ut och vara ständigt ensam eller ska jag byta program alternativt universitet?
Citera
2015-11-16, 23:38
  #2
Medlem
Tycker att du ska härda ut, skaffa lite polare i andra program med.
Citera
2015-11-17, 00:12
  #3
Medlem
rusdrycks avatar
Inte för att låta tvärdryg själv men du är inne på andra av tredje året på ekonomprogrammet? Är du seriöst så osäker/svag att du tänker sumpa en utbildning du trivs på för att dina klasskompisar är på ett visst sätt? Vad är planen om du hoppar av? Börja på ett nytt program där du inte egentligen gillar ämnena och riskera att historien upprepas?
Citera
2015-11-17, 00:23
  #4
Medlem
Odd3lishs avatar
Förfan, tänk på din framtid. Du är i första hand där för att säkra din framtid så plugga i skön musik och håll ut.
Citera
2015-11-17, 08:48
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ktrain
Går mitt andra år på ekonom programmet på ett respektabelt universitet. I början var jag jättesocial var med på alla nollnings-grejer och fick massa kontakter. Ju mer tiden har gått har jag insett att alla i min klass och väldigt pretentiösa och ytliga. Har inte klickat med någon i klassen och ju mer tiden går börjar gängen att formas och då står jag där helt utan någon att sitta med på föreläsningar och vara med på grupparbeten.
Hade förväntat mig att livet på universitet skulle vara underbart med massa sociala kontakter men faktum är att jag har bara har massa ytliga festpolare, men knappt en enda polare jag kan hänga med på fritiden.
Saken är den att jag tycker ekonomi-programmet är jätteintressant men det är just människor som jag omges med som jag inte trivs med. Funderar på att byta utbildningen till ngt annat, men vet ej till vad trots att jag trivs med själva ämnet eller att byta till ett sämre universitet och få kanske bättre klassammanhållning och mindre koncentration av folk från Stockholms förorterna. Vad tkr ni jag ska göra? Är det värt att härda ut och vara ständigt ensam eller ska jag byta program alternativt universitet?


Det är helt ok även för dig som student att skaffa vänner utanför campus. Det kan vara ett alternativ, troligen det bästa i det här läget ifall du är så långt in i din utbildning.
Citera
2015-11-17, 21:51
  #6
Medlem
Vågar påstå att majoriteten av de som pluggar på universitetet inte har mer än "ytliga polare" i klassen som man kanske festar med och snackar väder på rasten men inte hänger på fritiden med.
Citera
2015-11-19, 22:21
  #7
Medlem
tkr alla i min klass är osköna och. pretentiösa. Får ångest av att att gå till skolan då man inte passar in bland alla snygga och tillgjorda människor. Vill ju inte må dåligt av att gå till skolan då byter jag hellre utbildning.
Citera
2015-11-19, 22:23
  #8
Medlem
Herrcykels avatar
äh, strunta i dem! Går du i Lund kan jag ta en fika med dig
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback