Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-24, 14:18
  #121
Medlem
Tenaciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pikespeak11
Sannolikhetslära är inte din starka sida va?

Du verkar inte veta vad du pratar om, men för nöjes skull - snälla, utveckla
Citera
2015-11-24, 19:20
  #122
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smackyhead
Du kanske bör ta och läsa på lite innan du yttrar dig. ISIS medlemmarna i Sverige är inhemska medborgare uppväxta i landet. Flyktingar är dessa som flyr undan kriget som har med ISIS att göra.

Citat:
Ursprungligen postat av Smackyhead
Citerar poeten Jefferson Bethke "just because you call some people blind,doesnt automaticly give you vision".

Jo jag har sett vad som hände i Paris och följer det väldigt noga. Så noga att det har varit tvunget att skapa denna tråd då jag ser hur rasistiska extremister använder sig av attentaten. 1 av terroristerna misstänks ha kommit in med flyktingarna. Resten var inhemska eller EU medborgare. Det var minst 9 som utredningen pekar på.

Svider det att jag säger emot och inte håller med?


Du ska nog avhålla dig från att sätta etiketter på folk som rasister och annat trams. Islam eller Wahhabi är inte privilegierade att slippa kritik. Rasism har med ras att göra och knappast religion.

Vitmakt har medhåll av extremfanatikerna gällande judarna, så håll isär begreppen.
Paris, Köpenhamn, Stockholm, Belgien, England, Kanada, USA osv är eller har utsatts av fanatiker, så att förminska problemet är kanske inte direkt intressant och det går inte igenom heller.
Citera
2015-12-04, 07:17
  #123
Medlem
Smackyheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Du ska nog avhålla dig från att sätta etiketter på folk som rasister och annat trams. Islam eller Wahhabi är inte privilegierade att slippa kritik. Rasism har med ras att göra och knappast religion.

Vitmakt har medhåll av extremfanatikerna gällande judarna, så håll isär begreppen.
Paris, Köpenhamn, Stockholm, Belgien, England, Kanada, USA osv är eller har utsatts av fanatiker, så att förminska problemet är kanske inte direkt intressant och det går inte igenom heller.

Det är inte förminska problemet jag är ute efter. Jag vill upplysa om den andra sidan av myntet. Tyvärr är det så att rasism är något allvarligt. Att sätta etiketter är precis vad många gör när de börjar tro att flyktingar automatiskt är IS medlemmar.
Citera
2015-12-04, 08:15
  #124
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smackyhead
Det är inte förminska problemet jag är ute efter. Jag vill upplysa om den andra sidan av myntet. Tyvärr är det så att rasism är något allvarligt. Att sätta etiketter är precis vad många gör när de börjar tro att flyktingar automatiskt är IS medlemmar.
Och vem säger att alla flyktingar är terrorister? Problemet är väl att Europa under många år nu tagit in alldeles för många från främmande kulturer, det håller inte på något sätt, om man nu inte eftersträvar praktisk fascism. Vem kommer inte att vara de-facto fascist om tio år?
Citera
2015-12-04, 08:45
  #125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smackyhead
Citerar poeten Jefferson Bethke "just because you call some people blind,doesnt automaticly give you vision".

Jo jag har sett vad som hände i Paris och följer det väldigt noga. Så noga att det har varit tvunget att skapa denna tråd då jag ser hur rasistiska extremister använder sig av attentaten. 1 av terroristerna misstänks ha kommit in med flyktingarna. Resten var inhemska eller EU medborgare. Det var minst 9 som utredningen pekar på.

Svider det att jag säger emot och inte håller med?

Om nu 8/9 av attentatsmännen var europeér borde det väl oroa oss ännu mer? Det betyder att dom har vuxit upp i västerlänska samhällen men ändå väljer att döda oss? Det borde ge dig en signal om hur utredd extremismen är inom Islam!
Men du är väl så pass rädd för dom att du hellre försöker tysta oroliga svenskar, pinsam är vad du är.
Citera
2015-12-04, 08:46
  #126
Medlem
Smackyheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Risig
Om nu 8/9 av attentatsmännen var europeér borde det väl oroa oss ännu mer? Det betyder att dom har vuxit upp i västerlänska samhällen men ändå väljer att döda oss? Det borde ge dig en signal om hur utredd extremismen är inom Islam!
Men du är väl så pass rädd för dom att du hellre försöker tysta oroliga svenskar, pinsam är vad du är.

Läs igenom tråden innan du kommenterar tack!
Citera
2015-12-04, 08:50
  #127
Medlem
Smackyheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syntocinon
Och vem säger att alla flyktingar är terrorister? Problemet är väl att Europa under många år nu tagit in alldeles för många från främmande kulturer, det håller inte på något sätt, om man nu inte eftersträvar praktisk fascism. Vem kommer inte att vara de-facto fascist om tio år?

Många har den tanken tyvärr. Men nu handlar inte ämnet om antal flyktingar och framtida scenarior. Det är skillnad mellan kritik och hatpropaganda. Något som många missar.
Citera
2015-12-04, 08:55
  #128
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smackyhead
Läs igenom tråden innan du kommenterar tack!

Du hade inget bra svar på det nej.
Sen ser jag dig sitta och sprida hat i andra trådar "horbarn" "horunge" osv osv
Men det ska bli kul att se er idioter krypa till korset (vilket ni redan gör?) när ni inser att ni inte kommer få ett uns av tack för att ni hjälper flyktingar, tvärtom kommer dina barn komma hem sönderslagna och bestulna av "invandrargäng", precis vad sådana som dig förtjänar.
Citera
2015-12-04, 19:56
  #129
Medlem
Smackyheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Risig
Du hade inget bra svar på det nej.
Sen ser jag dig sitta och sprida hat i andra trådar "horbarn" "horunge" osv osv
Men det ska bli kul att se er idioter krypa till korset (vilket ni redan gör?) när ni inser att ni inte kommer få ett uns av tack för att ni hjälper flyktingar, tvärtom kommer dina barn komma hem sönderslagna och bestulna av "invandrargäng", precis vad sådana som dig förtjänar.

Jo, att läsa igenom tråden innan du kommenterar var bästa svaret du kunde få. Det är inte mitt fel att du är lat. Din kommentar bevisar bara att denna tråd är värd att finnas, eftersom det är PRECIS DESSA tankar jag syftar föraktar.

Jag är hatisk mot såna som dig, ja. Lika hatisk är jag mot ISIS. I min värld har en ISmedlem och en hatisk rasistisk nätkrigare som dig väldigt mycket gemensamt. Hade du varit född muslim hade du varit först i led att gå med terrorsekten.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback