• 1
  • 2
2015-11-16, 12:28
Medlem
Som rubriken lyder. Är det facket som är märkt med siffran 1 eller 2 ? Förklara på ett enkelt sätt för en väldigt okunnig

Det gäller denna

http://www.elgiganten.se/product/vit...vudRoCIq3w_wcB
Senast redigerad av 159abc 2015-11-16 kl. 12:33.
Citera
2015-11-16, 12:29
Medlem
Senapstjuvens avatar
1 brukar vara för flytande och 2 för pulver, men det måste väl stå nånting? Någon symbol?
Citera
2015-11-16, 12:30
Medlem
Iloveludas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 159abc
Som rubriken lyder. Är det facket som är märkt med siffran 1 eller 2 ? Förklara på ett enkelt sätt för en väldigt okunnig
Det största facket. Det mindre är för ifall du kör ett program med förtvätt.
Citera
2015-11-16, 12:31
Bannlyst
Du häller det rakt in med tvätten, placera det i något plagg bara.
Citera
2015-11-16, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iloveluda
Det största facket. Det mindre är för ifall du kör ett program med förtvätt.

Hur vet man om ett fack består av förtvätt?

När jag startar - vilket program som helst - så ser jag att maskinen sprutar vatten i båda facken.
Citera
2015-11-16, 12:33
Medlem
miss-sativas avatar
nummer 1 är för förtvätt, nummer 2 är för huvudtvätt

Annars kommer det väl en bruksanvisning med maskinen, om inte så brukar dom finnas på nätet
Citera
2015-11-16, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miss-sativa
nummer 1 är för förtvätt, nummer 2 är för huvudtvätt

Annars kommer det väl en bruksanvisning med maskinen, om inte så brukar dom finnas på nätet

Hur kan förtvätt ha större fack än huvudtvätt? Dessutom, läs vad jag skrivit ovan.
Citera
2015-11-16, 12:39
Medlem
miss-sativas avatar
I regel så är fack nummer 1 större än nummer 2, av den anledningen.

Sen att det sprutar vatten i båda facken samtidigt kan ju ha att göra med att du inte har ett tvättprogram med förtvätt och därför spolas båda.
Normalt sett med tvättprogram som inkluderar förtvätt så sköljs första facket först, sen det andra och sist det med sköljmedel (det fack som har en blomma som symbol)

Om du känner för att dela med dig av fabrikatet så kan vi nog googla fram en bruksanvisning
Senast redigerad av miss-sativa 2015-11-16 kl. 12:44.
Citera
2015-11-16, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miss-sativa
I regel så är fack nummer 1 större än nummer 2, av den anledningen.

Sen att det sprutar vatten i båda facken samtidigt kan ju ha att göra med att du inte har ett tvättprogram med förtvätt och därför spolas båda.
Normalt sett med tvättprogram som inkluderar förtvätt så sköljs första facket först, sen det andra och sist det med sköljmedel (det fack som har en blomma som symbol)

Om du känner för att dela med dig av fabrikatet så kan vi nog googla fram en bruksanvisning

Jag har länkat vilken maskin det är i trådstarten
Citera
2015-11-16, 12:49
Moderator
tobess avatar
Fack ett är för förtvätt, två för "normal/huvud" tvätt och det tredje (oftast en symbol som liknar en blomma) så lägger du sköljmedlet i.

Är du 18 år och vet inte hur en tvättmaskin fungerar?
Citera
2015-11-16, 12:56
Medlem
miss-sativas avatar
Jag hittade en manual, om du scrollar ner kommer du till Engelska.
På din maskin ska du ha förtvätt fack 1 på höger sida och huvudtvätt fack 2 på vänster och i mitten bör du ha facket för sköljmedel!

http://services.candy.it/libretti/do...A266ABB64D7794

Lycka till
Citera
2015-11-16, 13:09
Medlem
SkepticalHippos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Fack ett är för förtvätt, två för "normal/huvud" tvätt och det tredje (oftast en symbol som liknar en blomma) så lägger du sköljmedlet i.

Är du 18 år och vet inte hur en tvättmaskin fungerar?

Lugn nu. När jag flyttade hemifrån (visserligen som 16-åring) så hade jag aldrig startat en tvättmaskin (ja, jag var tvättbortskämd men inte alls bortskämd i övrigt). Idag har jag tvättat med säkert 30 olika maskiner och har allt ansvar över tvätten i min familj. Så det kan bli folk av TS också.

Det här var ju faktiskt en ovanligt modern maskin också. Vilken dröm att ha kombinerat tvätt/tork (jag tvättar säkert 15 timmar i veckan just nu med en kräkbebis med i bilden så mina drömmar är inte så högtflygande).

Men fack 1 är som alla säger för förtvätt. Så länge det inte är ett otroligt smutsigt plagg så använder de flesta sig inte av det. Jag har aldrig gjort det under mina 12 tvättår, våra kläder/sängkläder/m.m. är inte så skitiga. Om du väljer att normalt program så ingår inte förtvätt utan det är antingen ett tillval eller så framgår det att det är ett specialprogram. Du ska därför bara lägga tvättmedel i fack 2.

Jag har försökt hitta bruksanvisningen men lyckades inte hitta den på svenska eller engelska. Har du den kvar till tvättmaskinen? Om det är din tvättmaskin ska den ha följt med. Om den står i en allmän tvättstuga för ex. ett hyreshus så brukar instruktion hänga på väggen eller så ligger manualen i närheten.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in