Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2020-11-29, 22:26
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Gepetto
Foliehatt... Ingenting är snabbare än ljusets hastighet. Fiber är ljusets hastighet. 5g,6g, 1000g går på vågor av något slag. De kommer aldrig att bli snabbare än ljusets hastighet. Relativitetsteorien talar om detta
..går ljuset i fiber..??
Citera
2020-11-29, 22:30
  #62
Medlem
[quote=flashbackstasi|73777348]..hm..vet du vad jag tror..??
Jo jag tror du har din inkomst från något fiberföretag..bevisa kan jag ju inte, och jag tror inte du skulle svara heller..
Och inte har du någon trovärdig källfakta på ditt påstående heller..
Och när du skriver att fiber kommer vara " lika självklart som elnätet för fastigheter" kan jag inte låta bli att le lite gran..
Kan upplysa dej om att det redan finns alternativa energikällor för el till fastigher..och betydligt vanligare kommer det vara framöver..
De du "stolpskott"..[/QUOTE

Helt och hållet har du missat de här med fiber och 5g. Allt 5g drivs av fiber.

Till varje 5g punkt bygger man fram fiber och därifrån sänder den 5g signaler. Är det extremt dyrt eller knepigt att bygga fram fibrer till en 5g lokation kan man skicka sätta upp en radiolinje mellan en fiber ansluten mast och sända vidare till en 5g punkt som skickar iväg signalen som 5g.

5g skickar inte runt 5g signaler till andra punkter. 5g punkterna är ändstation
Citera
2020-11-29, 22:56
  #63
Medlem
[/QUOTE
Helt och hållet har du missat de här med fiber och 5g. Allt 5g drivs av fiber.

Till varje 5g punkt bygger man fram fiber och därifrån sänder den 5g signaler. Är det extremt dyrt eller knepigt att bygga fram fibrer till en 5g lokation kan man skicka sätta upp en radiolinje mellan en fiber ansluten mast och sända vidare till en 5g punkt som skickar iväg signalen som 5g.

5g skickar inte runt 5g signaler till andra punkter. 5g punkterna är ändstation[/quote]


Du svarade inte på min fråga i förra inlägget..
Jag har 5G och det funkar redan nu mycket bra. Mina grannar som anslöt sej till IP only har däremot fortfarande problem. 3 st i byn har fortfarande inte fått det inkopplat.. ja det är sant.
I stället för en utdragen diskussion som det redan finns tillräckligt av när man surfar runt, tycker jag vi möts här igen om kanske 2-3 år?
Så kan vi utvärdera hur det gått.
__________________
Senast redigerad av flashbackstasi 2020-11-29 kl. 22:58. Anledning: felstavat
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback