Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2016-11-09, 00:03
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Start79
Jag har kollat på Barnkanalen i några dagar och reagerar över hur vinklat allt är. Såväl programledare som gäster är nästan uteslutande av utländsk härkomst. De inslag som visas handlar om utländska kulturer, högtider eller religioner.

Det är ingenting som speglar svenska samhället i stort och extremt vinklat för att passa den mångkulturella agendan.

Det låter lite som barnprogrammen på 70-talet när jag var barn.
Det här vänstergänget har härjat i SVT sedan den tiden och barnen är helt klart ett av deras viktigaste propagandamål.

Men barn är barn, de vet oftast vad de tycker är roligt och stänger av mentalt när det är tråkigt. Själv minns jag hur jag kunde gäspa mig igenom något program om en pojke i Afrika som hämtade vatten medan jag väntade på professor Balthazar. Indoktrineringen gick sådär säger jag, jag har aldrig röstat vänster trots alla timmar framför vänsterbarnprogrammen.

Sedan måste man i ärlighetens namn säga att det finns mängder med inköpt material i Barnkanalen som svårligen kan kallas vänsterproaganda. Helt normala TV-serier för barn. Ofta dubbade såklart för deras egenproducerade material är precis som nämnts i huvudsak vänster och multikultipropagerande.

Däremot tycker jag inte det är fel att invandrarbarn boende i Sverige syns i rutan men jag håller med om att fördelningen verkar ha slagsida. Men framförallt är det väl brist på barn från landsbygd och arbetarklass oavsett hudfärg?
Citera
2017-03-13, 12:07
  #62
Medlem
Jag har kollat på en jävla massa timmar av Barnkanalen senaste veckan för att få en bild på hur illa det är ställt. Jag tror ingen vid det här laget förnekar att det finns en politisk agenda bakom Barnkanalen. Man matas konstant med antirasism, allas lika värde och speciellt den här idén om lönegap och att kvinnor har mindre lön för samma arbete hörs konstant, speciellt nu i samband med internationella kvinnodagen. Lilla Aktuellt, Skavlan, Barnvakten, Bokslukarna, Rea, Random Mix och de övriga programmen som inte är tecknade är ren indoktrinering, men även i vissa svenskproducerade tecknade serier använder de sig av en del propaganda, men lite mer subtila saker som "varför finns inte plåster för alla hudfärger?" i Alfons Åberg t ex.



La upp en liten video på förfallet, och då använde jag endast några klipp:

https://www.youtube.com/watch?v=Z6yi6DTgMsk

Förstår inte hur föräldrar kan låta sina barn utsättas för detta.
Citera
2017-11-18, 12:47
  #63
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Direkt efter Lilla Aktuellt sänds "Retorikmatchen". Producerat av UR och en retoriktävling för skolklasser i åk 6. Det ses här http://urplay.se/Produkter/190499-Re...15-Semifinal-2

Ca 07:00 kan ni se och lyssna på lille Jesper hålla ett tacktal. Han har hål i örat och däri sitter en fredssymbol. Talet är som ett superkondensat av samtidens stolligheter. Det "sås frön", nämns "solidaritet", "lika olika", "regnbågsfamilj". Jesper kan sägas vara en av konsekvenserna.

Ordet fritt.


Jag råkade höra några minuter av programmet Retorikmatchen på P4 idag lördag. Ämnet var källkritik, vilket förstås är bra, men ett av de tävlande lagen anförde följande argument för att avstå från att dela nyheter på sociala medier: – Är det nån som kan bli ledsen?

Det är ett barnsligt misstag som tolvåringar förstås har rätt att göra, men jag hoppades därför att juryn ändå på något sätt skulle påpeka att detta kanske inte är ett superrelevant argument när det handlar om källkritik kring nyheters sanningshalt. Men icke. I stället levererade en av de kvinnliga jurymedlemmarna, alltså Frida Buhre eller Elinor Falkman, följande:

Det jag tycker bäst om med det här talet, det är att ni har valt ett citat som inte är från Martin Luther King, eller Margaret Thatcher, eller nån annan gammal, mossig, dammig tant eller farbror, utan att ni har valt ett citat från Spindelmannens farbror. Det är jätteroligt och jättebra.

Utbildningsradion ger alltså explicit beröm för att barn inte hämtar retoriska argument från historien eller från demokratiskt valda politiker, utan från Hollywoods manusfabriker. Barnen har inte på något sätt ansträngt sig för att fördjupa sin argumentation, utan tvärtom nöjt sig med de mest lättköpta fraserna från kommersiella filmer och tv-serier. Och just detta blir föremål för juryns särskilda gillande.
Citera
2018-09-28, 09:17
  #64
Medlem
SevenStarss avatar
Skitkanal.
"Nathans judiska historia", vilket jäkla skitprogram.
Visa något roligt för bövelen... stackars barn... Hur tidigt skall människan börja hjärntvättas egentligen?!
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback