Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-08, 20:02
  #133
Medlem
tigerrakets avatar
Om hon nu har blivit misshandlad så varför är fortfarande kvar i hans närhet?

Jag tror hon är med på det hela. Be henne annars skicka bilder på skadorna.

Synd att misstänkliggöra sin syster. Men i detta fallet så är det tyvärr tvunget.
Jag är glad över att du inte längre är utsatt av dem däremot =)
Citera
2016-01-08, 20:43
  #134
Medlem
Ts försök undvika att ta till våld. Man kan skoja om det eller pumpa upp sin moral med sånna tankar så att man kan ta till självförsvar. Tänk aikido eller judo eller liknande.

Och undvik kriminella iaf. Du kanske är den som backar, men det gör dig en större man än dem som vill dig ont.
Citera
2016-01-09, 00:12
  #135
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banangodis
Ett helt annat spår: Du tror inte din syster är med på det då ? Vet att droger (eller snarare abstinens) kan få vem fan som helst att vända mot vem fan som helst.. Sorglig tanke, men hon kanske är pank och desperat och du är den enda hon känner med pengar som hon tror klarar av det? Säger som sagt inte att det är så, tycker bara att du ska fundera på om det är möjligt för henne att fejka gråt i ett telefonsamtal.
Jo.. Så kan det ju vara. Tragiskt att bli bedragen av sin egen syster isåfall.
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
Om hon nu har blivit misshandlad så varför är fortfarande kvar i hans närhet?

Jag tror hon är med på det hela. Be henne annars skicka bilder på skadorna.

Synd att misstänkliggöra sin syster. Men i detta fallet så är det tyvärr tvunget.
Jag är glad över att du inte längre är utsatt av dem däremot =)
Hennes förklaring är att hon är rädd att lämna honom, för att hon inte vill bli förföljd. Men ni kan helt klart ha rätt.
Citera
2016-01-09, 09:34
  #136
Medlem
InDrogoVeritass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Jo.. Så kan det ju vara. Tragiskt att bli bedragen av sin egen syster isåfall.

Hennes förklaring är att hon är rädd att lämna honom, för att hon inte vill bli förföljd. Men ni kan helt klart ha rätt.
Hur ofta har du träffat henne sen det startade?
Hur är din relation till henne? Man kan älska sin syster men inte tycka om henne.
Hade varit intressant att veta vilken zigeunersläkt han anser sig kunna tala för och vad efternamnet är.
Skicka i PM så hade du gjort min dag vonHelsing
Citera
2016-01-09, 12:47
  #137
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InDrogoVeritas
Hur ofta har du träffat henne sen det startade?
Hur är din relation till henne? Man kan älska sin syster men inte tycka om henne.
Hade varit intressant att veta vilken zigeunersläkt han anser sig kunna tala för och vad efternamnet är.
Skicka i PM så hade du gjort min dag vonHelsing
Träffar henne i princip aldrig, vilket är synd. Hon har hittat annat att göra. Älskar henne ändå såklart, oroar mig ofta.

Hm, efternamnet på GM menar du?
Citera
2016-01-09, 13:50
  #138
Medlem
InDrogoVeritass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Träffar henne i princip aldrig, vilket är synd. Hon har hittat annat att göra. Älskar henne ändå såklart, oroar mig ofta.

Hm, efternamnet på GM menar du?
Precis, efternamnet kan säga en del om vilken gruppering han tillhör.
Din syster sa ni inte kunde gå till bengen pga att han var med i ett gäng, vilket kan vara allt från de tyngre mopedgängen till kriminella släkter.
Det låter ju mer som en släkt/klan eller förortsgäng, lite beroende på din systers mans och hans hejdukars ålder.
Gammalt knep att skramla mycket med kastrullerna för att ingjuta rädsla, vilket ofta tyder på att det inte finns mycket att komma med när det är dax.

Har du kollat upp hennes man? Om du inte redan har hans fullständiga uppgifter så skapa ett konto på Upplysning.se där du söker på din syster och sen boende på samma adress då dyker han upp med personnummer, fyra sista och allt.
Du måste registrera dig för att kunna se de fyra sista.
Vill du vara anonym så skapa en gmailadress som du kan använda till detta och vid kontakten med tingsrätterna.
Sen så gör du förfrågningar till aktuella tingsrätter, där ni bor och omkringliggande.
Skicka hellre en för mycket än en för lite. Var i landet kommer han ifrån? Glöm inte att söka hos ting där han bott tidigare.
Skicka ut dessa, du kan ju ha en mall och skicka ut och se vad som finns hos dem om något, nu under helgen så har du svar före lunch på måndag.
Du behöver alltså bara uppge fullständigt personnummer och vara artig så får du svar snabbt.
Du kan vara helt anonym.
Får du träff hos något ting så be att få ut domarna över email på pdf.
Har du frågor så bara fråga, och lycka till !

Ps. Jag lovar att inte sprida det vidare men ett PM med namnet hade verkligen uppskattats, mest för min egen nyfikenhet. Ds.
Citera
2016-01-10, 00:29
  #139
Medlem
E14s avatar
Det är bra att du kontaktat polisen. Här får du råd:

Utpressare behöver något man kallar våldskapital. Genom att minska deras våldskapital minskar du sannolikheten att råka ut för något. Med andra ord: gör det svårt för dem att ge sig på dig.

Om mannen konfronterar dig igen bör du berätta att du pratat med polisen och att de vet vad som har hänt.

Kan du prata med din fru? Om hon styrker din historia blir det lättare för polisen att agera på det du redan har berättat. Hon kan vittna till din fördel utan att nämna att hon använt narkotika så hon riskerar inte att åtalas för att hon hjälper dig.

Sätt upp en kamera som filmar mot dörren så du har eventuella hemfridsbrott dokumenterade. Du kan sätta upp kamera utanför som filmar mot dörren också om du bor i villa. Hjälper bevisningen och avskräcker brott.

Be grannar att hålla utkik.

Fortsätt rapportera till polisen.
Citera
2016-01-10, 16:22
  #140
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Vik dej för helvete aldrig för sådant där avskum! Då låter du dom vinna med sina skrämselmetoder.
Antar att dom inte heter Pelle eller Sven utan något mer kulturberikande?

Patetiskt. Vik dig inte för någon som är lika tung som pablo escobar eller Al Capone häller om han kommer och knackar på din dörr? Vart går din gräns?
Citera
2016-01-10, 17:19
  #141
Avstängd
Tammers avatar
Man ska aldrig betala. Har du väl börjat är du fast. Snart kommer nya, påhittade skulder att dyka upp. Den som en gång betalat för utpressning betraktas som en outsinlig mjölkko, och lockar snart även andra att försöka pressa pengar av dig.
Citera
2016-01-10, 17:23
  #142
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Man ska aldrig betala. Har du väl börjat är du fast. Snart kommer nya, påhittade skulder att dyka upp. Den som en gång betalat för utpressning betraktas som en outsinlig mjölkko, och lockar snart även andra att försöka pressa pengar av dig.

Ja den första skulden är ju påhittad, TS ska väl inte betala någon annans skulder, det är rent trams.
Såna här människor slog man ihjäl förr, i det sekulära messamhället får såna här mänskligt avfall leva av oklar anledning.

Jag ska be till Gud att de dör snarast.
Citera
2017-11-05, 03:08
  #143
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Bumpar denna två år gamla tråd med en slutlig uppdatering. Kan hända att någon som skrev i tråden när den var igång läser detta, och det känns väl som en bra avslutning på en tråd om den mörkaste perioden i mitt liv.

Det har hänt mycket under dessa två år. Jag har blivit tvingad till att flytta samt byta namn för att bli av med hotbilden som ständigt låg över mig under den perioden. Har även fått veta att min syster var med på hela den här cirkusen. Det var helt enkelt ett skådespel som gick ut på att skrämma mig till att betala 50 000 som hon och hennes kompisar kunde spendera på ännu mer droger. Jag betalade aldrig, mycket tack vare Flashback. Planen var som många misstänkte att fortsätta kräva mig på mer och mer pengar när jag väl börjat betala. En utstuderad skrämseltaktik. Har träffat familjemedlemmar till andra medlemmar av samma drogkartell som råkat ut för samma sak.

Well, det bar sig tyvärr inte för syrran. Hon är inte i livet längre, hon avled av en överdos i slutet av förra året. Visst har det också påverkat mig jävligt negativt, men jag känner bara att som man bäddar får man ligga. Hon bäddade bara sin egen kista. Det är tragiskt, men jag har haft gott om tid på mig att acceptera det öde hon har valt. Hon var levande död i många år innan hon faktiskt dog, så jag var mentalt förberedd.

Allt detta har varit ett helvete som jag önskar att jag är fri från idag. Jag tackar alla som skrivit i tråden eftersom det faktiskt räddat mitt liv från fullkomlig misär. Tack FB.
__________________
Senast redigerad av BaronVonHelsing 2017-11-05 kl. 03:11.
Citera
2017-11-06, 12:58
  #144
Medlem
GlennGBGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Bumpar denna två år gamla tråd med en slutlig uppdatering. Kan hända att någon som skrev i tråden när den var igång läser detta, och det känns väl som en bra avslutning på en tråd om den mörkaste perioden i mitt liv.

Det har hänt mycket under dessa två år. Jag har blivit tvingad till att flytta samt byta namn för att bli av med hotbilden som ständigt låg över mig under den perioden. Har även fått veta att min syster var med på hela den här cirkusen. Det var helt enkelt ett skådespel som gick ut på att skrämma mig till att betala 50 000 som hon och hennes kompisar kunde spendera på ännu mer droger. Jag betalade aldrig, mycket tack vare Flashback. Planen var som många misstänkte att fortsätta kräva mig på mer och mer pengar när jag väl börjat betala. En utstuderad skrämseltaktik. Har träffat familjemedlemmar till andra medlemmar av samma drogkartell som råkat ut för samma sak.

Well, det bar sig tyvärr inte för syrran. Hon är inte i livet längre, hon avled av en överdos i slutet av förra året. Visst har det också påverkat mig jävligt negativt, men jag känner bara att som man bäddar får man ligga. Hon bäddade bara sin egen kista. Det är tragiskt, men jag har haft gott om tid på mig att acceptera det öde hon har valt. Hon var levande död i många år innan hon faktiskt dog, så jag var mentalt förberedd.

Allt detta har varit ett helvete som jag önskar att jag är fri från idag. Jag tackar alla som skrivit i tråden eftersom det faktiskt räddat mitt liv från fullkomlig misär. Tack FB.

Mycket tragiskt att höra, beklagar, men skönt att hennes och ditt lidande fått ett slut. Tack för uppdateringen!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback