Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-15, 19:41
  #1
Medlem
noonewillbesafes avatar
Tjena har bytt router från technicolor till archer c7. Får dock inte igång telefonen :/ Någon som vet vad jag behöver göra? Har comhem som levereantör. Har sökt men inte hittat något.
Citera
2015-11-15, 21:20
  #2
Medlem
noonewillbesafes avatar
Ber om ursäkt för dubbelpost!
skulle jag kunna sätta en switch efter fiberboxen som går till båda routrarna fast jag bara använder technicolor för telefonen.
Har läst att man ska kunna ringa comhem så dom bryggar technicolor funkar det också?
Citera
2015-11-15, 23:06
  #3
Medlem
Putintins avatar
Koppla in comhem routern
Logga in på routern
Gå till "Hemmanätverk"
Scrolla längst ner
tryck på "port 4 bridging", på nästa sida väljer du att brygga port 4
Kan hända att routern måsta starta om, vet ej då jag ej har bryggat min.
Sen kan du koppla in din egna router på port 4 på comhem routern, och köra telefoni som vanligt.


funkar på tg389
Citera
2015-11-16, 20:41
  #4
Medlem
noonewillbesafes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Putintin
Koppla in comhem routern
Logga in på routern
Gå till "Hemmanätverk"
Scrolla längst ner
tryck på "port 4 bridging", på nästa sida väljer du att brygga port 4
Kan hända att routern måsta starta om, vet ej då jag ej har bryggat min.
Sen kan du koppla in din egna router på port 4 på comhem routern, och köra telefoni som vanligt.


funkar på tg389
Har tg389 och har gjort som du sa, telefonen funkar nu. wifi fungerar på den nya routern men inte tivo boxen som också går på den nya routern. Är det någon mer inställning som behöver göras?
Citera
2015-11-17, 23:53
  #5
Medlem
Putintins avatar
Du kanske är tvungen att köra tivo genom den gamla boxen också. alternativet tror jag kan vara att man tar reda på vlan id för tv och sätter upp ett vlan i nya routern (om den klarar sådant) med detta id. Borde kunna fungera med telefoni också.
Jag har själv inte provat detta men vet att folk gör så med telia, dock kan jag inte de olika vlan id för comhem.
Citera
2016-04-05, 20:38
  #6
Medlem
Depors avatar
Jag har samma problem. Fick en ny router skickad till mig från BBB. Internet och det trådlösa nätverket fungerar men inte hemtelefonen. Enligt BBBs hemsida så ska jag logga in på "192.168.10.1" men den sidan kommer jag inte åt.
Citera
2016-04-06, 00:33
  #7
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Depor
Jag har samma problem. Fick en ny router skickad till mig från BBB. Internet och det trådlösa nätverket fungerar men inte hemtelefonen. Enligt BBBs hemsida så ska jag logga in på "192.168.10.1" men den sidan kommer jag inte åt.

Vad heter routern?
Citera
2016-04-08, 18:13
  #8
Medlem
heter den tecnicolor tg 784 N?
Kontrollera dina proxyinställningar eller kontakta nätverksadministratören om du vill kontrollera att proxyservern fungerar. Om du inte tror att du ska använda en proxyserver: Öppna Chrome-menyn > Inställningar > Visa avancerade inställningar ... > Ändra proxyinställningar... > LAN-inställningar och avmarkera Använd en proxyserver för nätverket.
__________________
Senast redigerad av TROLLET7777 2016-04-08 kl. 18:15.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback