Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-11-15, 13:01
  #1
Medlem
Hej, har nyligen börjat snusa lite lätt för att trappa ner eventuellet sluta helt med rökning

kör för tillfället på kronan white, har problem med illamående när det börjar rinna

Släpper detta ? eller är det jag som är alldeles för känslig ?
Citera
2015-11-15, 13:22
  #2
Medlem
sickboy-teds avatar
Det går över. Men du måste hitta en balans med rinnandet, du reglerar ju egentligen själv hur mycket rinn det kommer. Det gör du genom att pressa med läppen, saliv osv. Men som sagt det är något som kommer efter ett tag. Alla gröna snusare klagar på rinnet
Citera
2015-11-15, 13:27
  #3
Medlem
jagnickars avatar
För mig har det inte släppt, men nu har jag bara snusat ett år. Det är väl individuellt kanske
Citera
2015-11-15, 13:37
  #4
Medlem
FlashbackImprovers avatar
Epok kan nog vara intressant för dig.
http://vittobak.se

Plus att tobaken har en vit färg, en bonus bara det.
Citera
2015-11-15, 14:00
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackImprover
Epok kan nog vara intressant för dig.
http://vittobak.se

Plus att tobaken har en vit färg, en bonus bara det.

Oj, låter väldigt intressant du :P tackar!
Citera
2015-11-15, 14:04
  #6
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaryJaneInMeBrain
Hej, har nyligen börjat snusa lite lätt för att trappa ner eventuellet sluta helt med rökning

kör för tillfället på kronan white, har problem med illamående när det börjar rinna

Släpper detta ? eller är det jag som är alldeles för känslig ?
Ja det låter ju jävlig vettigt, att byta till snus som är mer än dubbelt så mycket beroendeframkallande medel som i en cigarett. Om du nu tycker att det är svårt att sluta röka, då ska du veta hur det är att sluta med snuset, jag lovar att det är 10 ggr värre att sluta med snuset.
Citera
2015-11-15, 14:10
  #7
Medlem
Brb-Toas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-WOG
Ja det låter ju jävlig vettigt, att byta till snus som är mer än dubbelt så mycket beroendeframkallande medel som i en cigarett. Om du nu tycker att det är svårt att sluta röka, då ska du veta hur det är att sluta med snuset, jag lovar att det är 10 ggr värre att sluta med snuset.
Själv så tycker jag inte att själva nikotinberoendet är så farligt alls. Det är mest vanan. Har aldrig lyckats sluta röka, men jag har lyckats sluta snusa i flera år. Gick från två paket röda prince per dag i sex år till en snusdosa per dag. Efter jag hade snusat i två år så ville jag inte längre. Slutade direkt och alla symtom var borta på fyra dygn. Snusade grov lös för övrigt.
Citera
2015-11-15, 14:33
  #8
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brb-Toa
Själv så tycker jag inte att själva nikotinberoendet är så farligt alls. Det är mest vanan. Har aldrig lyckats sluta röka, men jag har lyckats sluta snusa i flera år. Gick från två paket röda prince per dag i sex år till en snusdosa per dag. Efter jag hade snusat i två år så ville jag inte längre. Slutade direkt och alla symtom var borta på fyra dygn. Snusade grov lös för övrigt.
Både jag och flera bekanta/arbetskamrater tycker att det var en baggis att sluta röka, men snuset är ett helt jävla helvete att bli av med. Jag har lyckats vara utan snus i en månad, sen så var det som att kroppen skulle explodera vilket medförde att jag var tvungen att köpa snus igen. En utav mina kompisar var snusfri i tre år, sen så fick han en sån jävla snusångest och hamnade på sjukhus, läkarna sa åt han att börja igen, annars så skulle kroppen sluta att fungera.
Ja snuset är värre, anser jag. Har snusat i över 40 år...
Citera
2015-11-15, 17:50
  #9
Medlem
Permafloxs avatar
Finns ockskå XR Original/Vit. Mer smak, rinner mindre. Säger sig självt. Snusade det säkert ett år innan jag bytte till General Vit.
Citera
2015-11-15, 18:54
  #10
Medlem
FlashbackImprovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-WOG
Både jag och flera bekanta/arbetskamrater tycker att det var en baggis att sluta röka, men snuset är ett helt jävla helvete att bli av med. Jag har lyckats vara utan snus i en månad, sen så var det som att kroppen skulle explodera vilket medförde att jag var tvungen att köpa snus igen. En utav mina kompisar var snusfri i tre år, sen så fick han en sån jävla snusångest och hamnade på sjukhus, läkarna sa åt han att börja igen, annars så skulle kroppen sluta att fungera.
Ja snuset är värre, anser jag. Har snusat i över 40 år...
Man får inte glömma att snusande är bra mycket mindre skadligt än rökning. En viktig faktor.

Är det inte också sedan bara en fråga om nikotinhalter? Snus har mer nikotin. Så du vänjer dig vid mer nikotin. Vill man ha mindre nikotin så kan man ju alltid snusa mindre.
Citera
2015-11-15, 19:00
  #11
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackImprover
Man får inte glömma att snusande är bra mycket mindre skadligt än rökning. En viktig faktor.

Är det inte också sedan bara en fråga om nikotinhalter? Snus har mer nikotin. Så du vänjer dig vid mer nikotin. Vill man ha mindre nikotin så kan man ju alltid snusa mindre.
Ja det kanske funkar för vissa, men jag behöver ha min dagliga dos för att överhuvudtaget kunna fungera normalt bland folk. Har jag inte nåt snus då brukar mina jobbarkompisar slänga fram en dosa direkt, då jag blir riktigt irriterad på allt och alla. Dom säger att jag blir så jävla grinig om jag inte har en pris i käften, frugan säger samma sak. Utan snus så är jag nog en utav dom otrevligaste människorna på jorden., TYVÄRR.
Citera
2015-11-16, 17:42
  #12
Medlem
MittNamnVarTagets avatar
Självklart blir d bättre, välkommen in i branschen f.ö!

Jag kan bli illamående fortfarande men då beror d oftast på att jag kedjesnusat.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback